Huis gekocht

Na twee jaar gezocht te hebben, hebben we verleden week een huisje gekocht. :inlove:

Het is allemaal zo spannend! Zeker omdat we eindelijk onze dingen kunnen doen…

Een eigen tuin maar daar ga ik pas volgend jaar in beginnen. De slaapkamers worden wel onmiddellijk gedaan. Noortje krijgt een echte prinsessenkamer en we zijn aan het kijken naar een muurschildering. Jullie ervaringen en voorbeelden zijn zeker welkom!

Onze slaapkamer (we gaan een nieuwe kopen, die staat al vast!) die kleuren (voor op de muren) weet ik nog totaal niet. :mrgreen:

De voordeur en eerste raam worden ook onmiddellijk vervangen alsook het bureaukamertje dat geïsoleerd gaat worden. Op langere termijn wil ik wat veranderen aan de keuken, een nieuwe wasbak (badkamer, liefst zo een vierkante moderne).

Het is echt super, super spannend maar soms schrikt het me wel af van krijgen we het allemaal zo geregeld zoals we willen? :lol:

Gefeliciteerd meid met jullie huisje :inlove:

Gefeliciteerd en veel klus- en vooral woonplezier!

Misschien is het maken van een moodboard per ruimte een idee?

ideetje voor je dochter?

Dank je wel! Wat is een moodboard? :oops: :oops:

@WoLa wrote:

ideetje voor je dochter?

Keimooi! :thumbup: :inlove:

Gefeliciteerd!

Een moodboard is een soort sfeer overzicht. Je zoekt wat tijdschriften / folders / plaatjes op internet van mooie kamers, knipt die uit en plakt ze op een groot vel. Ik heb ook wel eens een a4 schrift gebruikt. Je zoekt mooie dingen bij elkaar en kunt dan zien of ze bij elkaar passen en of het de sfeer geeft die jij wilt.

Je hoeft niet meteen een sfeer te kiezen je kunt ook eerst een aantal soorten proberen. Ik had destijds voor de slaapkamer een aantal kleurencombi’s gemaakt: hout / rood, zwart/wit en paars/grijs. Het is uiteindelijk paars / grijs geworden :wink:

Denk vooral aan het toevoegen van kleur in je huis, wij hebben diverse gekleurde muren (bij ons stucwerk en dan gewoon gekleurde latex :thumbup: )

Heel veel succes want het is best moeilijk, zoveel keuzes en zoveel te regelen maar ook zooooo leuk!

Dank je wel Marlous voor de uitleg! Zoiets waren we idd wel van plan maar had geen flauw idee hoe het heette. :lol: