hey,
sinds onze kids geboren zijn hebben we misschien 3 keer normaal op normale tijden kunnen eten. iedere dag hetzelfde verhaal. voor het koken krijgen zij de fles om 4en. dan slapen ze een uurtje en kan ik aan het koken beginnen. aan het eind begint er altijd wel een wakker te worden en een half uurtje later gaat de ander mee doen. en om dan even rustig in bedje te liggen of de box dat zit er echt niet in :?
soms worden we er echt gierend gek van :oops: 20 keer op en neer, zodra je de kamer binnenloopt worden ze rustiger met de speen of even op de arm. maar 1 stap voor de deur en huppa ze gaan weer loos :roll: op deze manier hebben we al meer dan eens maaltijden voor ons overgeslagen omdat er simpelweg geen tijd meer voor is.
ik hoop dat er hier iemand is die tips heeft om die uurtjes door te komen zonder al te veel gedoe. begrijp me niet verkeerd, vind het geen ramp dat ze wakker zijn of zich eens laten horen. maar elke avond keer op keer een uur of langer aan de gang. wat soms ook simpelweg vanaf de fles van 4en (of 5 dat verschild nog eens) totaan de volgende fles en daarna ook nog eens een uur doorgaan. negeren werkt ook niet aangezien bryan dan in paniek gaat raken
alvast heel erg bedankt!
In een wipstoeltje bij de tafel zodat ze jullie zien? Is ook wat dichterbij om een speentje te geven. Misschien niet direct na de fles op bed leggen, maar pas als je gaat koken? Hier hebben we het toch geprobeerd om te negeren, 2 keer een speentje of een aai over de bol, is het dan nog niet goed, jammer dan! En dat is dus inderdaad niet echt gezellig, als je aan tafel zit met een brullend kind naast je in de box. Soms hielp de babyschommel nog wel (van fisher price, uit de rainforest serie).
Volgens mij hebben heel veel kindjes rond etenstijd een huiluurtje. Heel vervelend, maar echt, het gaat vanzelf over!
na de fles liggen ze niet gelijk in bed:) tis vast ritueel fles en dan even 15 a 20 minuten ion de box of waar dan ook spelen en zodra ze moe worden in bedje. dat werkt wel om in slaap te komen. maar eenmaal wakker :shock:
zoals nu zijn ze vanaf een uur of half 7 aan de gang en zijn nu eindelijks even rustig bij ons op bed in hun trappelzak (afkloppen) nu mogen ze met een half uurtje weer een fles dus hopelijk vallen ze daarna wel in slaap.
raken ze niet oververmoeid van zoveel te huilen? zeker aangezien het soms echt steeds meer lijkt te worden.
wipstoeltje of schommelstoel helpt soms wel maar tis allemaal maar van korte duur dat ze daarmee even stuil zijn. en om nou elke 5 minuten met ze te sjouwen worden ze nou ook niet rustiger van…
wel bedankt dat je mee denkt!
(zal je zien dat ze zometeen in slaap gevallen zijn als ze eenmaal de fles mogen)
Vooral ons eerste meisje heeft altijd onze maaltijden “meegedaan” Ze huilde veel, maar zeker onder etenstijd! Zoals de meeste babies schijnbaar. Als ze niet in box wilde of niet sliep, dan in de wipstoel, maar meestal was het bij ons op schoot of 1 een beetje mee rond lopen. Wat later ging ze met 3 slaapjes juist slapen onder het eten. Daarna was het weer hommeles omdat ze het 3e slaapje ging laten vallen en dan moe was. Dus toen weer box en wipstoel en anders bij ons, tot het op een gegeven moment over ging.
Jongste huilde alleen van spugen of kramp, nooit een huiluurtje onder het eten gehad. Ze sliep, speelde in de box, maar meestal zat ze in de wipstoel bij aan tafel. Met een maand of 4 sliep ze slecht, dan zat ze onder het eten wel bij ons als ze tegen het toetje de wipstoel ook beu was, , of liep 1 van ons rond omdat ze dan heel moe was. Nu is ze het 3e slaapje aan het laten vallen, dus zit ze er onder het eten meestal ook bij, omdat ze moe is.
Het gaat vanzelf over, echt waar! Ik denk dat het idd slim is om de tijd die ze slapen voor het meeste koken te gebruiken en ik zou ze anders lekker bij je nemen aan tafel, in wipstoel als dat lukt en anders maar met 1 hand eten en toch eten, zou geen maaltijden overslaan. En soms, tja dan moet ze maar even mopperen, ik moet eten anders val ik om :mrgreen: (en als je zelf niet fit bent ben je ook minder in staat om fit je kids te verzorgen heb ik altijd geleerd )
Sterkte ermee!
Ik denk dat wij toen met Jasper het eerste halve jaar nooit op tijd hebben gegeten Óf inderdaad met een kind op schoot. Ik ben zelf nogal gemakkelijk daarin en denk dan: een volwassen iemand kan best omgaan met een ander ritme(uurtje later/eerder eten), kinderen van die leeftijd niet
Dus mijn tip is: probeer niet al te vast aan een bepaalde etenstijd vast te houden, kijk per dag hoe het gaat en wanneer je denkt dat jullie (een beetje) rustig kunnen eten. Merk je dat het die dag wat later gaat worden, zet dan wat toastjes van tevoren op tafel, of juist wat lekkere rauwkost oid.
Ook handig: Ik weet niet of je overdag (buitenshuis) werkt, maar kijk eens of je misschien wat voor kan koken. Een ovenschotel bijvoorbeeld kun je al 's ochtends maken, dan hoef je hem 's avonds alleen nog maar in de oven te schuiven en op te dienen. Want vaak is het juist de combinatie van én de kinderen die moe en hongerig zijn én de ouders die aan het eind van de dag op zijn én dan nog koken… :?
Vanaf een maand of 6 gaan kinderen steeds meer met de pot mee eten en wordt het ook rond etens/kooktijd gemakkelijker, nog even volhouden dus :-*
Ik had mijn kinderen altijd in een draagdoek als we gingen eten.
@Madre wrote:
Ik had mijn kinderen altijd in een draagdoek als we gingen eten.
hier ook, maar ik had er natuurlijk niet twee tegelijk
Ik snap dat twee jengelende kids wel wat meer van je vergt.
Hoewel niet ideaal hing er bij mij tijdens het eten vaak een kind aan de borst, in de doek, i.o.d.
Om mijzelf ook wat rust te gunnen, koos ik regelmatig voor de weg van de minste weerstand, en daar heb ik geen spijt van gekregen…
dat is nou juist een beetje het lastige:)
dat we niet altijd op dezelfde tijd eten maakt me niet zoeel uit, maar welke tijd we ook nemen op de een of andere manier schuiven zij dan ook weer met hun uren zegmaar. het is geen honger of moeheid: de fles hebben ze dan al gehad en van moeheid zouden ze toch wel na 15 minuten in slaap vallen. bij me houden tijdens het eten dat werkt ook maar voor een paar minuten. laatst een keer gepresteerd ze eindelijk in rust te krijgen dat zij op de bank lagen en wij op de grond zaten te eten bij ze. oke het is een oplossing maar om dat nu voor zolang als ze dit volhouden te gaan doen? en werkt het meestal ook al niet.
het lijkt wel of ze wakker worden van de geur van het eten :think: meerdere keren ook overdag gegeten en dan worden ze ook in die tijd weer jengelig en huilerig
er maar op dat dit een periode is die rap overgaat denk ik als ik het zo lees :silenced: :oops:
thnx voor het meedenken! denk dat ik morgen eens ga proberen ze tijdens ons eten de fles in de cosi te geven in 2 delen misschien werkt dat (als bryan tenminste zijn fles weer aanneemt… hij zit op het moment elke 3 slokken de fles eruit te spugen :eh: tis ook altijd wat :lol: )
geloof dat dat gehuil van gister ze genoeg moe heeft gemaakt :shock: vanacht nauwelijks de fles gedronken en bryan dan ook nog eens alles weer doorweekt gespuugt
maar dan wel gewoon tot half 8 slapen !! :shock: dus in principe van 19 tot half 8! met nauwelijks fles :shock: