huiluurtje

Ons kleine meisje (nu 6 weken) heeft altijd een huiluurtje (wel bekend onder baby’‘s :wink: )

Nu vind ik haar ““uurtje”” alleen wel erg lang duren…

Het begint meestal om een uur of 6 en vaak valt ze dan pas tussen 23 en 24 uur in slaap. Dat vind ik behoorlijk lang voor zo’'n kleintje. Het is niet zo dat ze al die tijd huilt hoor! Ze is eigenlijk heel gezellig zolang ze maar lekker bij papa of mama is.

Ze wil ook wel aan de borst maar niet om te drinken, echt het zuigen alleen. zodra er melk uit komt wordt ze boos en gaat huilen.

Het si mis zodra je haar in bed legt, huilen, huilen, huilen…

We hebben al geprobeerd om haar even te laten huilen zodat ze zelf in slaap kan vallen maar dat werkt dus niet. Bovendien gaat ze over dag heel gezellig slapen zodra je haar in haar bedje legt.

Ik heb geprobeerd haar in de middag wakker te houden zodat ze ''s avonds kan gaan slapen maar ook dat lukt niet. Ze is dan gewoon 2x zo lang wakker :roll:

Nu vind ik behalve dat het ““uurtje”” wel wat lang duurt het tijdstip ook niet zo fijn. ''s morgens moet manlief om half 6 de deur uit en zelf moet ik er ook redelijk vroeg uit om eerst haar te voeden en dan met de andere 3 kids op te staan en de oudste 2 naar school te brengen.

We zouden dus graag eens vroeg naar bed gaan maar dat is dus niet te dooen met deze dame.

wie heeft een tip om het uurtje wat in te korten, of naar een ander tijdstip te krijgen, of het gewoon te laten stoppen?

[/spoiler]

Zou ze niet lekker gaan slapen als je gewoon om half elf ofzo in bed gaat met haar, lichten uit, pyama’s aan, echt alles om te laten zien dat het tijd is om te slapen, dan nog even voeden?

Hier werkte dat vaak wel bij een van de kinders die ook graag die tijd bij ons was.

helaas werkt dat niet…Soms ga ik al met haar op bed liggen, val ik zelf in slaap. Zij ligt gezellgi nog wakker er naast!

Wordt ik wakker ligt ze te lachen naar mij :inlove:

Ook leuk natuurlijk maar erg lekker slaap ik er niet door. Ze slaapt ook ingebakerd dus dan ligt ze in haar bakerzak en dat vind ik niet zo’n prettig idee in ons grote bed.

Sorry geen tips, hier had mijn meisje hetzelfde.

Maar het gaat over…

Ze is nu 9 maanden en ligt uiterlijk acht uur in bed te ronken :inlove:

Het werd steeds een beetje eerder dat ze in slaap viel.

@maantje wrote:

helaas werkt dat niet…Soms ga ik al met haar op bed liggen, val ik zelf in slaap. Zij ligt gezellgi nog wakker er naast!

Wordt ik wakker ligt ze te lachen naar mij :inlove:

Ook leuk natuurlijk maar erg lekker slaap ik er niet door. Ze slaapt ook ingebakerd dus dan ligt ze in haar bakerzak en dat vind ik niet zo’n prettig idee in ons grote bed.

Ik kwam er bij mijn laatste dochter achter ( de andere twee hadden het niet) dat het clusteren heet. Ik heb me er aan over gegeven en de spanning over “ze moet slapen” laten varen. Je openingstopic WAS gewoon mijn dochter. Ineens was het trouwens over. Echt na een maand of drie van de een op andere dag. Heel weird.

Ze wil dus gewoon bij je zijn, bij je drinken ( je hebt genoeg! die dilemma heb ik ook nog eens gehad, heb ik wel genoeg wil ze daarom niet slapen). Tegen een uur of 23.00-24.00 kon ik haar boven op be voeden en haar slapend in haar wiegje leggen.

Ja dat clusteren weet ik wel…

Ze drinkt alleen niet, wil alleen zuigen! Ik vind het ook op zich niet erg maar wel erg lang duren qua tijd, ze is echt een lange periode wakker!

Hoop dat het snel over is, kan ik lekker op tijd naar bed :mrgreen:

Naomi heeft het in het begin ook gehad met een week of 9 was het ineens over en sliep ze vanaf +/- 20.00 tot 6.30

Bij Noortje is het huiluurtje langzaam aan verdwenen. ik weet niet eens meer wanneer het precies ophield. Maar toch zeker wel een maand geledne.

Zij had het ook altijd in de avond. Na een tijdje werd het minder en nu heeft ze het heeeeeeeeeel soms nog.