huiluurtje

Ik ben benieuwd of jullie baby ook een huiluurtje heeft en hoe lang dat dan duurt. Op welk tijdstip en wat jullie dan doen. En wanneer het weer over was.

Niek (6 weken)huilt na de voeding van 19.00/20.00. Het is nog wisselend wanneer hij die krijgt. Hij huilt dan tot een uur of 23.00. Wanneer we met hem wandelen valt hij in slaap. Maar dan moet je wel blijven wandelen. Nu is dus standaart 1 van ons (want we hebben nog een kindje dat dan ligt te slapen) aan het wandelen met Niek en spreken we elkaar door de telefoon. Wanneer er niet met hem gewandeld wordt op dat tijdstip zoals gisteren (toen waren we het even beu) dan blijft hij jengelen en is hij zo overstuur dat hij na de fles van 23.00 ook niet slaapt en erg overstuur huilt. Om 2.30 viel hij uiteindelijk in slaap. Vanavond ga ik dus maar weer een paar uur wandelen :roll: Hoeveel avonden moet ik dat nog doen??? :lol:

Groetjes Anne

eh… mijn idee zou heel snel om te gaan inbakeren…

gaan wandelen met hem word al snel zo een ondoorbreekbare routine waar je niet vanaf komt en waarbij je leven dus word bepaald door je zoon.

Hier hadden beide van die vaste overprikkelde momenten, lang leven het inbakeren… :thumbup:

Bij ons was het de eerste ca 2 maanden “bal” tussen 19 en 23 uur. Het hoort onder de term clusteren. Veel huilen, niks helpt, niet willen (blijven) slapen.

Toen werd me uitgelegd op een forum dat het vaak voorkomt de eerste 3 maanden (indien je borstvoeding vaak ook dat baby in die periode ieder uur borstvoeding wil).

Maar clusteren kun je veel breder zien - ik lees het vaak, dat jonge kindjes tussen deze tijdstippen moeilijk zijn.

En de oplossing… hier ging het vanzelf over rond de 10 weken, voordien lag een van ons gestrekt op de bank met de kleine op de buik (enige waar hij rustig van was en dan ook sliep).

Wij hebben hier nooit een huiluurtje gehad en hebben dat nog steeds niet. Ik prijs mezelf dan ook gelukkig. Wel weet ik vanuit mijn werk dat het vaak vanzelf over gaat. Ik zou niet kiezen voor wandelen, want wat Cell ook al zegt dat wordt zo’n gewoonte waar je ze niet snel vanaf krijgt. Zie je jezelf al door de stromende regen lopen omdat hij anders niet slaapt! Dan zou ik nog eerder kiezen voor een draagdoek waarin je hem in huis draagt. Ik denk dat je hem het beste bij je kan houden en proberen te troosten. Geef je borstvoeding dan lekker aanleggen. Het is per kind verschillend wat werkt. Bij sommigen werkt inbakeren weer heel goed. Kwestie van uitproberen. Helaas geen gouden tip. Veel sterkte!

Liefs Moirah

huiluurtje was hier rond de tijd dat ik ging koken…

Maar dat was volgens mij alleen omdat meneer dan alleen in de kamer lag, en dat niet gezellig vond… :think:

Hi,

Hier heeft Lotte in de eerste 3 maanden tussen 17:00 en 22:00 vaak gehuild. Het is een fase, en het mooie van fases is dat het over gaat :mrgreen: Maar wij zijn toen wel begonnen met het opzetten van een avondritueel, inbakeren en het toepassen van rust en regelmaat overdag. Dit heeft weldegelijk geholpen. Je zag gewoon dat Lotte er rustiger van werd.

De regelmaat bestond uit: slapen, drinken, verschonen, drinken, even in de box, even bij mama of papa spelen of mee wandelen met de hond en weer slapen. Dit herhaalde zich over de dag elke keer weer. Het avondritueel werd al snel: na het drinken lekker in bad, korte massage, spelen bij papa of mama, drinken, inbakeren en na een kort verhaaltje voorlezen naar bed.

Het inbakeren hebben we alleen 'savonds gedaan, dan had ze het ook echt nodig, die extra geborgenheid. Overdag ging nl. het slapen gewoon goed. Bij een maand of 4 zijn we het gaan afbouwen en sliep ze al snel gewoon in.

Bedankt voor jullie reacties!

Het inbakeren doen we nu sinds een week en overdag gaat het na een inslaaphuiltje (tussen de 5 en 20 min) goed. 'S avonds wil het gewoon echt niet lukken. Gisterenavond hielp een draagdoek goed. Om 22.00 in zo’n diepe slaap dat ik haar in bed kon leggen en dat we haar om 23.30 wakker gemaakt hebben voor de fles.

Van dat wandelen kunnen we idd beter geen gewoonte maken. We proberen het inbakeren 's avonds gewoon wel iedere keer. Wie weet dat het op een avond wel lukt :pray:

Groetjes Anne

Ik had altijd het idee dat het huiluurtje er gewoon bij hoorde. Vrijwel elke jonge baby heeft het. Hier ging het vanzelf over na ongeveer 3 a 4 maanden. Dus wie weet moet je gewoon even geduld hebben… :wink:

Lara had een huiluurtje van 5 tot 11, minstens 5 maanden lang :wink: . Werd wel steeds korter naar het einde toe. Het lukte haar niet om te gaan slapen, deels juist doordat ze zo moe was van het niet kunnen slapen en deels door de krampjes waar ze lang last van hield. Ze kon alleen op de arm slapen, en als we dan gingen zitten werd ze vaak weer wakker. Ellende…

Tessa heeft het ook een tijdje gehad, maar dat was echt vanwege de krampjes. Zo’n beetje tussen 7 en 8, later tussen 8 en 9. Dat begon met een week of 4, was het ergste rond 6 weken en verdwenen met een week of 10. Nu heeft ze 's avonds ook nog de meeste moeite om te gaan slapen, en ik vind wandelen dan een mooie oplossing. Ben ik er zelf ook even uit. Een tijdje was dat dus zo’n beetje onze dagelijkse routine: eten en daarna ging ik wandelen met tessa en papa lara naar bed brengen. Nu doe ik dat af en toe nog. Maar ik kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om dat maandenlang te blijven doen (ook als het regent…).

Inbakeren kan helpen als onrust het probleem is. Dat zou ik op het CB overleggen. En dan zou ik het ook combineren met structuur en rust overdag.

Het kunnen ok de krampjes zijn, die gaan vanzelf over.

Een draagdoek waar je hem ;s avonds indoet kan misschien ook helpen, als hij gewoon behoefte heeft aan geruststelling (beweging stelt gerust, maar mama dichtbij ook).

Sommige kindjes willen 's avonds gewoon veel drinken bij mama en zijn daar tevredenmee. Dus als je BV geeft kun je dat ook nog proberen: installeer in je in een gemakkelijke stoel met lekkers en een boek bij de hand en leg hem bij elke kik aan. Je zit eraan vast, maar soms is zitten beter dan lopen :wink: .

Ook ik denk dat het erbij hoort.

Milan heeft de eerste 3 maanden ook elke avond gehuild…

Komt goed :wink: