Huiluurtje doorkomen

Mara is een heel lieve baby en slaapt nog steeds heel veel. Ik probeer zelf erg vast te houden aan de rust en regelmaat. Ik geef flesvoeding en voed op verzoek. Als Mara wakker wordt, krijgt ze een fles, daarna rechtop voor een boertje, verschonen, even spelen en knuffelen op schoot, dan even zelf spelen op een kleed of in haar wippertje (ze vindt dat nu het leukste met de houten babygym voor haar neus) en als ze gaat gapen of weer gaat huilen, doe ik haar weer in haar ledikant leggen. Meestal moet ze zichzelf even in slaap huilen, maar dat is dan hooguit een minuut of 10. En dan slaapt ze weer een uur of 3.



Maar…dit lukt allemaal tot de voeding van een uur of 4 's middags. Daarna krijg ik haar tot de volgende voeding dus niet meer naar bed. Ik doe dat wel als ze weer begint te gapen of begint te huilen, maar dan blijft ze dus huilen in haar bed. Ik laat haar dan huilen, want we willen ook eten en ik heb nog een peuter van drie die ook aandacht wil en na het eten naar bed gaat. We hebben dus geen tijd om dan van voeding tot voeding met Mara op schoot te zitten. En ik weet ook dat dat de oplossing niet is, want ze blijft dan moe en begint op een gegeven moment ook bij ons op schoot te huilen. Ik loop wel iedere 20 minuten ongeveer naar boven om haar even te sussen. Als ze na twee keer boven te zijn geweest nog niet stil is, neem ik haar soms toch maar mee naar beneden. En als ze dan weer gaat huilen of gapen, gaat ze toch weer naar boven.

Ik vind deze uurtjes zo zielig voor Mara, maar ook wel erg vermoeiend voor onszelf. Ze huilt dan echt van voeding tot voeding. Speen helpt ook niet en haar duim heeft ze nog niet gevonden.



Volgens mij zijn dit de uurtjes waar de meeste baby’s huilen en dus wil ik van jullie graag weten:

Hoe komen jullie deze uurtjes door? Wat doen jullie?



Ik troost me dat ze de rest van de dag en nacht gelukkig wel gewoon slaapt tussendoor (even afkloppen) en dat het ooit over is :mrgreen:.

Joran doet dat hier ook regelmatig. En idd vaak als we zitten te eten.

Hij heeft gelukkig wel zijn duim gevonden. Dus als hij tussendoor iedere keer een tijdje stil is (duimt/slaapt) laat ik hem gewoon liggen.

Wordt het echt te gek, dan doe ik hem in de draagdoek (tricotti) en meestal gaat hij daar dan lekker in slapen.

En kan ik dan toch eten en Florens op bed leggen.

Huiluurtjes hebben wij de eerste weken opgevangen met zingen en de draagdoek! Zonder die laatste was ik denk ik wel een beetje overspannen geraakt hoor :wink:

Olivia begon zo rond een uur of vijf met haar huiluurtjes/onrustig zijn. Ik hield haar dan gewoon bij me, eten met haar op mijn schoot ging ook wel best. En wanneer ik met haar rondliep in de slaapkamer hield mijn man zich bezig met Aidan. Het was erg vermoeiend maar opeens kwam er een moment waarop ze niet meer huilde en onrustig was op dat tijdstip, zo rond de 3/3.5 maanden.

@Nims wrote:

zo rond de 3/3.5 maanden.




Oei, dan pas :lol:. Ik had gehoopt op een week of acht en dat ze nu aan de top zou zijn. De eerste drie weken sliep ze echt alleen maar, dus dacht ik dat de huiluurtjes mij nu bespaart zouden blijven, maar ik had te vroeg gejuigd :wink:.

En ik kan me dus niet meer herinneren hoe het met Nikkie ging en hoe lang dat heeft geduurd. Ik meen toch dat het bij haar met een maand of twee echt beter ging. Stom is dat. Het lijkt wel alsof ik, net als de pijn en vreselijke momenten tijdens de bevalling, de mindere momenten vergeet. En gelukkig maar :D.



Overigens ligt ze nu vanaf 20.30 uur alweer heerlijk te slapen in haar bedje.

ohhh rond etens tijd hihi heel herkenbaar



Wij hebben toen een schommelstoel aangeschaft.

En mocht er ooit toch nog een tweede komen word deze zeker weer gekocht. Wat een uitkomst :mrgreen:

Hier ook vanaf het begin al. Overdag tot een uurtje of 4 gaat het goed, maar daarna wil meneer niet meer slapen tot de volgende voeding (rond 7 uur). Gelukkig mag hij nu vanalles hebben en met soepstengels, broodkorstjes etc. :oops: kan ik hem redelijk rustig houden en moppert hij niet heel erg.



Ik weet hoe frustrerend ik het in het begin vond, maar heb het maar losgelaten. In ieder geval sterkte ermee :-*

Even in de wandelwagen een rondje buiten en binnen 5 minuten sukkelt ze in slaap, laat ik haar in de wagen een uurtje slapen tot we klaar zijn met koken en eten.

Succes,

Shalom

@Shalom wrote:

Even in de wandelwagen een rondje buiten en binnen 5 minuten sukkelt ze in slaap, laat ik haar in de wagen een uurtje slapen tot we klaar zijn met koken en eten.

Succes,

Shalom




De wagen werkt hier niet. Als Mara wakker is, blijft ze ook daar wakker in. Als ik met haar rij, wordt ze wel rustig, maar zodra ik weer stilsta begint ze weer.



Die draagdoek wil ik wel nog steeds aanschaffen :thumbup:. Ik wil een cuddle of tri-cotti slen heet ie gelof ik van Babylonia.



Vandaag begon ze rond half zes. Dat viel gelukkig alweer mee. Tot die tijd heeft ze geslapen en daarna een fles gekregen en helemaal leeggedronken. Toen een schone luier en nog even knuffelen. Maar al snel was niks goed meer. Op mijn rechterarm niet, op mijn linkerarm niet. Rechtop tegen me aan niet, in het wipstoeltje niet, op het speelkleed niet. Dus toch maar in bed gelegd. Ze was ook alweer aan het gapen, dus teken dat ze moe was. Maar nee hoor, weer huilen. We hebben haar maar laten huilen en tijdens het eten de babyfoon even uit gezet :oops:.

Daarna ben ik haar gaan sussen. Dit werkte even, maar al snel begon ze weer.

Maar rond kwart over zeven was het ineens stil. En nu nog steeds. Het viel vandaag dus mee :D. En straks mag ze weer komen voor de volgende fles.