Huilen tijdens het slapen

Mijn mannetje is nu 4,5 week oud…

's Nachts slaapt hij in zijn mandje naast mijn bed, en overdag is hij veel bij mij, al dan niet in de draagdoek. Maar dat houd ik niet de hele dag vol (ivm rugproblemen en ook dat het huishouden gewoon gedaan moet worden en dat gaat nou eenmaal niet lekker met zo’n wurmpje op je buik).



Dus leg ik hem sinds kort overdag in een babyhangmat.

Maar wat ik merk is dat hij tijdens het slapen steeds een huiltje geeft.

Wel een echt huiltje, maar meestal maar 1 keer en dan slaapt hij verder… maar om de zoveel tijd wordt het ene huiltje een echt huilen. Als ik hem dan oppak wordt hij weer stil en gaat verder slapen… maar echt lekker een tijd doorslapen doet hij niet. Overigens wel als we gewandeld hebben en ook als hij in de draagdoek zit, dan slaapt hij gerust een paar uur achter elkaar.

Eerst lag hij gewoon in zijn bedje maar met hetzelfde probleem, dus dat maakt niet zoveel uit.



Iemand enig idee waar deze huiltjes vandaan komen en wat we eraan kunnen doen?

Noémi heeft soms ook dat ze ineens een heel zielig huiltje laat horen tijdens haar slaap, alsof ze naar droomt ofzo, want meestal slaapt ze verder, maar soms wordt het echt huilen en dat is dan echt snikken.

Wat ik er aan doe als het echt huilen wordt is er zo snel mogelijk naar toe en troosten.

Volgens mij is het wel normaal dat zulke kleine baby’s nog niet heel lang achter elkaar slapen, maar steeds een drie kwartier/uur

Nja, dat ‘huiltje’ wat jij beschrijft had mijn dochter ook, maar dit is toch anders… maar dat komt misschien ook wel omdat alle baby’s anders zijn :think: :wink:

Ik heb het gewoon even uitgeprobeerd: na ongeveer een kwartiertje van af en toe zo’n huiltje sliep hij verder gewoon door tot een uur of anderhalf later, dus het zullen wel in-slaap-val-huiltjes zijn geweest… tot echt huilen laat ik het ook niet komen, maar dit was zo onduidelijk…

Hoi,



Ik vond dat Tobias ook beter moest gaan slapen. Hij was zo onrustig en sliep heel weinig overdag. de eerste paar weken ook veelik de draagdoek gehad en toen zijn we begonnen met inbakeren. Daarbij heb ik het boekje van Ria Blom gelezen. ZIj beschrijft ook dat huilen tussendoor. Vaak lijk het of het kindje wakker wordt en pakken ouders het snel op. (te snel volgens haar). Ik heb dat ook eens aangezoen en dat klopt bij Tobias wel. Zonet nog. Hij lag lekker te slapen, krap een uurtje en begon echt even te huilen. Een minuut of 5. Ik heb niks gedaan en het stopte weer en het is nu ruim een uur verder. Die lange slaap heeft ie wel echt nodig. Die kermpjes in de slaap herken ik ook wel. Denk toch aan een krampje of een droom/gevoel waar ie dan even op reageert.

Maud deed toen ze wat jonger was ook heel erg vaak. Nu doet ze het nog wel eens. Ik ga dan na boven en ik geef haar tutje nog een keer en een aai over haar bol, van de 10 keer slaapt ze 9 keer toch wel verder.

Ik denk dat ze dromen of ergens van schrikken ofzo.