Huilen tijdens de fles

Hoi allemaal, ik hoop dat jullie raad hebben:

Ons zoontje is nu bijna 3 maanden en huilt steeds vaker tijdens de fles.

Het begon met zo af en toe even huilen tijdens de fles maar met een boertje laten was het weer klaar en dronk hij gewoon weer.

Maar gister begon hij direct toen hij de fles kreeg hysterisch te huilen, boertje proberen te laten doen maar dat hielp niet.

Hij dronk daarna wel weer een paar slokken om dan weer hysterisch te huilen.

Vandaag gingen de eerste 3 flessen weer goed maar de 4de ging het mis.

Weer huilen, paar slokken en weer huilen.

We zijn toen naar de huisartsenpost geweest en volgens de arts is het een verkoudheid en moeten we zoutoplossing sprayen.

Ik heb hem gesprayed maar met de 5de (is de laatste voeding) was het weer raak.

Hij maakt een klokkend geluid wat heel erg goed te horen is met het slikken en als hij zo’n geluid maakt gaat hij daarna huilen.

Na ongeveer een uur werd hij wat rustiger en heb een nieuw flesje met de hoeveelheid die hij nog in de fles had zitten gemaakt, en dit heeft hij rustig zonder huilen en klokkend geluid opgedronken.

Ik heb niet het idee dat het een verkoudheid is waar hij zo’n last van heeft.

Het lijkt of hij moeite heeft met slikken of het binnenhouden maar volgens de arts was dat niet zo.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want het is echt vreselijk om ons ventje pijn te zien lijden.

(morgen bellen we iig met het cb en ik wil ook langs onze eigen huisarts of zijn we nu overbezorgde ouders

:? )

Het klinkt akelig idd.

Hier was het in het begin vaak en nu nog af en toe zo dat Sam tijdens de fles last kreeg van zijn darmen. Spijsvertering gaat natuurlijk werken door de prikkeling van de nieuwe voeding. Hij had dan dus gewoon krampen en na een flinke wind was het soms ook ineens over.

Maar weet niet of dit ook voor jouw beebje geldt…

Sterkte ermee! :hug:

Is het geen spruw??

hoi,

mijn mannetje heeft idd het zelfde gehad en die had spruw.

ook dat klokkende geluid en huilen bij het drinken.

het wel willen drinken maar vanwege de pijn in het mondje niet kunnen drinken, vreselijk om te zien.

ik zat ook vaak mee te grienen omdat het echt vreselijk was om me ventje zo te zien huilen omdat hij wel honger had maar zo een pijn in zijn mond had , dat hij niet kon drinken.

ik heb een zalfje gehad (daktarine) van de huisarts en toen is het langzaam maar zeker weggegaan, heeft wel een tijd geduurd, het is best hardnekkig.

heeft je zoontje een witte plaklaag op zijn tongetje die je er niet af kan vegen? en op zijn tandvlees witte bultjes?

als dit zo is zou ik even teruggaan naar de huisarts en dit laten zien, waarschijnlijk is het dan spruw.

succes ermee, het is moeilijk om je zoontje zo te zien huilen tijdens de fles.

sterkte.

liefs,

angelique

@renzosmam wrote:

Is het geen spruw??

Dat was ook het eerste wat ik dacht :think:

Waar heeft de arts allemaal naar gekeken?

Dank jullie wel voor de reacties!

De arts heeft gister even naar het gehemelte gekeken en dat zag er goed uit volgens hem.

Hij heeft ook geen witte waas op zijn tongetje, maar onder zijn tong lijkt het wel wat wit wat ik er van kan zien.

Zou hij als hij spruw heeft dan ook last moeten hebben als hij op mijn pink sabbelt want dat doet hij nog wel steeds.

En ook probeert hij zelf nog steeds te duimen (alleen kan hij zijn duim nog niet goed in zijn mondje krijgen en wordt het soms bijna zijn hele vuistje :slight_smile: )

Ik wordt straks iig terug gebeld door het cb en dan zal ik zeker even vragen over spruw!

Spruw hoef je niet perse te zien. Hier hebben we het 2x gehad en Mila begon al onrustig te drinken en huilerig gedrag te vertonen voordat ik iets in haar mondje zag. Pas na een paar dagen zag ik ineens witte plekjes in haar mond en dacht ik aan spruw :roll: :mrgreen:

Maar goed, het kan natuurlijk ook dat er een andere oorzaak is. Ik ben benieuwd wat het cb zegt.