Huilen/ Schreeuwen in zijn slaap

Hallo, mijn zoontje van 11,5 maand huilt de laatste tijd veel in zijn slaap. Soms zo erg dat hij bijna ontroosbaar is.
Weet iemand wat dit kan zijn (is hij aan het dromen)? en wat we het beste kunnen doen.

Groetjes,
Maurice. :stuck_out_tongue:

Hoi,

Mijn dochter van 4 maanden doet dit ook. Die lacht zelfs hardop in haar slaap. Het is gewoon dromen. Soms maken ze ook zoveel mee op een dag en dat wordt 'snachts verwerkt.

Groetjes
Esther

Er bestaat iets dat “nachtangst” heet. Dan zijn kinderen volledig overstuur en lijken ze wakker. Alleen zijn ze dan diep in slaap. Aangeraden wordt om je kind vast te houden en te sussen.
Het klinkt mij in de oren als dromen. Mijn kinderen doen het beiden ook zeer luidruchtig. Vooral Jelle kan erg verstaanbaar dromen zeg maar!

Ik sluit me aan bij rianne
Milou heeft ook last van nachtangst, dat heeft ze al vanaf ongeveer een jaar oud, ze is nu drie.
Het is een manier van verwerken van de dingen die er overdag gebeuren.
Wij troosten Milou gewoon en zorgen dat ze zich niet kan bezeren omdat ze gewoon slaapt en er later niets meer van weet.

Succes ermee
Esther

ons zoontje is nu 6,5 maand en nog geen enkele nacht heeft hij doorgeslapen. Hij wordt minstens 1x per nacht huilend wakker en is ontroostbaar, als we hem laten huilen duurt dit meer dan een uur. Enkel met bv of fles is hij weer stil te krijgen. Ook overdag wilt hij nauwelijks slapen (max. drie blokjes van 1/2 uur). Alles heb ik al geprobeerd. Niets lijkt hem graag te doen slapen…

Als die borstvoeding helpt, lekker doen hoor!