Huilen na de voeding bij boertje laten

Sinds ongeveer een weekje ofzo gaat F. vaak huilen als ik hem na of tussen de voeding een boertje wil laten doen. Echt hartverscheurend huilen alsof er echt iets mis is. Ik weet niet zo goed wat het kan zijn. Vaak als ik hem dan z’n speentje geef wordt hij wel weer stil. Maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doe. Stel dat het is omdat hij nog meer honger heeft krijgt hij straks misschien niet genoeg binnen. Soms wil hij dan graag weer verder drinken, maar soms wordt hij juist heel erg boos als ik hem weer probeer aan te leggen. Het is ook echt als ik hem rechtop houd. Als ik hem op m’n schoot neerleg huilt hij (meestal) niet. Maar dan gaat hij vervolgens spugen, dus dat is ook niet echt een optie… Wat zou het kunnen zijn?



Hij drinkt trouwens sowieso vaak best een beetje rommelig. Er is in het begin twijfel geweest over het tongriempje, maar dat is uiteindelijk niet geknipt.

Wat bedoel je precies met ‘rommelig drinken’?

Is dat altijd al, of sinds hij zo moet huilen na de voeding?



Op zich kan het best dat hij nu meer last heeft van de boertjes, en dan kan ook wel een huilpartij opleveren. Is het over nadat hij heeft geboert? Als een speentje geven helpt, zou ik dat gewoon wel doen. Door het zuigen zuigt hij ook de pijn van het boertje weg. Vaak laten ze dan de boer alsnog wel.

Als je echt de indruk hebt dat hij last heeft van vastzittende lucht zou je iets van infacol kunnen proberen, dat vergemakkelijkt het boeren. Over honger zou ik me niet druk maken; als hij weer rustig is met het speentje kun je hem daarna toch weer aanleggen om te zien of hij honger heeft? Of even wegleggen en letten op de tekenen van honger. Hier hanteer ik ongeveer de regel; alles binnen een uur na de start van de voeding hoort bij die voeding. Na een uur krijgt hij dus ook niets meer, als hij dan huilerig is, is het meestal gewoon moeheid.



Maar goed, ik kan vanaf hier niet zien hoe het precies verloopt met jouw zoontje…en die tongriem, daar heb ik ook geen verstand van…

Met rommelig drinken bedoel ik dat het lijkt of hij vaak een hoop lucht meezuigt. En verder hapt hij meestal niet echt met een goede open mond aan. Wat ik meestal probeer is mijn borst een beetje plat duwen terwijl hij hapt zodat z’n mondje toch zoveel mogelijk op het hele tepelhof komt. Ik weet niet goed hoe ik hem zover krijg dat hij z’n mondje steeds goed open doet. En als hij dan zo onrustig drinkt en ik hem steeds weer opnieuw moet laten happen is mijn geduld op een gegeven moment ook wel een beetje op. Is dat slecht om hem zo te laten happen?



Dat rommelige drinken (en slecht happen) doet hij eigenlijk al heel lang. Misschien idd altijd al wel als ik er over nadenk. :think:



Ik heb hem vandaag steeds gewoon z’n speen gegeven als hij ging huilen en daardoor werd hij wel snel weer rustig. Ik heb ook gemerkt dat als hij aan de borst ging huilen, dat hij aan de andere kant verder wou drinken. Soms al vrij snel. Bij een voeding heb ik zo een paar keer gewisseld en hij leek tevreden.

Kan goed zijn dat sommige boeren zo dwars zitten, dat ze pijn gaan doen.

Heb ik zelf ook wel eens last van, en onze kids hebben het ook wel eens. :slight_smile:

Zeker als ik lees dat je kindje gaat spugen wanneer je hem dan neer legt, denk ik echt aan heftige boeren die parten spelen.



Hier helpt het om hem dan een poosje recht op te laten zitten, en over zijn rugje te wrijven en kloppen. Of stap lekker samen onder de douche, de stralen willen nog wel eens kalmerend werken. Mocht hij dan nog honger hebben (Quinn heeft dat vaak wel, want vervelende boer weg = weer ruimte in zijn maagje), leg je hem gewoon weer aan!



Lastig hè, uitvogelen wat je kleintje precies wil met welk huiltje? :hug: :-*

Ja heeel lastig! :shifty: Ik weet ook niet zeker of het wel altijd een boertje is. Gisteren was hij erg onrustig en ontevreden. Aan het eind van de dag ging ik eens even in Oei ik groei kijken en blijkbaar maakt hij weer een sprongetje… het verklaard in ieder geval een hoop. Maar bijna de hele dag wou hij steeds aan de borst en dronk vervolgens weinig of in ieder geval heel kort en daarna dan dus huilen als ik hem rechtop hield. Meestal kwam er dan geen boertje en echt veel gespuugd heeft 'ie ook niet echt. Vandaag spuugde hij in ieder geval weer meer.

Misschien goed om hem ook eens te controleren op spruw; een witte waas op de tong of witte plekjes in zijn mondje. Dat kan ook heel vervelend voor hem zijn en is vaak ook een reden voor onrustig drinken en vaak loslaten. Spruw gaat niet vanzelf weg en moet dus behandeld worden, dus goed om dat even uit te sluiten :wink:



Als het dat niet is; op zich kan het best dat hij in de overgang zit naar korter drinken. Dan denk je; dit kan echt niet genoeg zijn! En dan is het dat wel…gewoon uitproberen; als hij niet meer goed wil aanhappen je borst opbergen en hem wegleggen, en bij de eerste tekenen van moeheid naar bed brengen. Dan kom je er snel genoeg achter of hij het redt op het korte drinken :wink:

Succes in elk geval, het blijft een beetje zoeken he, naar wat je kindje wil… :hug:

Hij heeft vandaag een voorbeeldige dag gehad. Goed gedronken en lang tussen de voedingen in geslapen. Ik merkte ook dat hij meer geconcentreerd aan het drinken was. Hij lijkt ook echt voldaan na de voeding. Dus misschien dat zijn gedrag van de afgelopen dagen orde een overgang was of een sprongetje.



En ik geloof niet dat hij spruw heeft. Ik zie niets geks in z’n mondje.

oh fijn dat het toch lijkt bij te trekken :thumbup: Hoe is het gister en vandaag gegaan?

Het gaat nog steeds best goed. De oplossing blijkt gewoon een speentje geven na de voeding. Ik denk dat hij gewoon nog grote zuigbehoefte heeft als zijn honger al lang over is.

Fijn naatje, dat het nu beter lijkt te gaan :thumbup: