Huilen na de laatste avondvoeding

Niek (5 weken)is na zijn laatste avondvoeding ontroostbaar aan het huilen. Niet echt een handig tijdstip voor een huiluurtje :frowning: Gedurende de avond wordt hij onrustiger en wil hij gedragen worden. In zijn bed slapen lukt dan niet en hij heeft veel zuigbehoefte en dan na de avondvoeding is hij helemaal niet meer tevreden. Valt uiteindelijk na een paar uur later en veel gedoe in slaap.

Wie herkent dit?

• Is het honger?
  • Oververmoeid?

En nog wel het belangrijkste, gaat het over?

Groetjes Anne

Het gaat over…

Wellicht heeft hij last van krampjes. Als je hem laten boeren kan je misschien even op zijn buikje wrijven…

Het zullen idd krampjes zijn, de eerste 12 weken moet het darmstelsel nog wennen aan de voeding, daarna zul je zien dat het veel beter gaat.

Wat bedoel je met “veel gedoe” ? Gewoon er voor jezelf aan toe geven dat het nu eenmaal niet anders is, geeft je rust. Zelf lekker relaxed met hem gaan liggen en knuffelen doet vaak wonderen, en heb je zelf ook meer rust. :smiley:

Geef je de laatste voeding wel in alles rust, dus niet met de tv aan ofzo ? Heb je everdag een vast ritme ? rust en regelmaat overdag ?

O o o, herkenbaar. Zowel met onze eerste als met onze tweede hebben we dit gehad. Bij de eerste hebben we gekozen om hem bij ons te hebben (de hele avond tegen onze borst aan). Na 10 weken hebben we besloten het patroon te doorbreken en hebben we hem 1 avond laten huilen (uiteraard wel elke keer checken en laten weten dat we er zijn). Bij de tweede om haar te laten huilen. Dit duurde dan ongeveer 20 minuten (maar was wel krijsen) en dan rust. Mijn theorie achteraf is toch dat het op een dag heel wat is voor die kleintjes, wakker worden, eten, opgepakt worden, luier. Volgens mij is het voor velen zo dat zij liever willen slapen, maar ja, er moet ook gegeten worden. Het is voor jullie de keuze waar jullie je goed bij voelen. Er zijn 1000den mensen met 10000 meningen, en een kindje dat huilt boort enorme onzekerheid aan. Probeer bij jezelf te voelen wat je wilt, wat voor jullie belangrijk is.

O ja en deze fase gaat ZEKER over !

Bij onze 1ste dus (gedwongen) na 10 weken (na die ene avond deed hij het niet meer) en bij de 2de al na 4 weken.

Zodra ze ouder worden kunnen ze gewoon meer hebben en gaat dit voorbij.

Fijn om te horen dat het overgaat! Gisteren hebben we hem toch ook maar even laten huilen in zijn bedje ipv rondlopen, wiegen enz. en na 10 minuutjes sliep hij! Waarschijnlijk waren we hem zelf wat aan het overprikkelen waardoor hij steeds harder ging huilen :oops: Hopelijk werkt het vannavond weer!

Groetjes Anne

Idd heel herkenbaar hoor , veron had dat ook …Ikzelf zou hem niet te lang laten huilen ,even een paar min om de dag te verwerken ok maar ze hebben je warmte nog zo hard nodig denk ik dan .

Net zoals je zegt als hij wordt gedragen is het goed .

Ik hoop dat deze fase snel voorbij is want er is niets ergers als je baby ontroostbaar is :hug:

liefs loes