huilen na bezoek ostheopaat

Hallo,

Misschien dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen… :wink: . Nina heeft dinsdag haar 1e behandeling gehad bij een ostheopaat. Nek en schouders zaten flink vast en nog wat kleine dingen. Na het bezoek was ze de eerste dagen heel rustig en erg tevreden. Ze lag ook veel “soepeler” in m’n arm. Eerst verzette ze zich en strekte als een plank naar achteren. Het was echt een merkbare verandering.

Maar gisteravond :shock: … ze heeft 2,5 uur liggen krijsen alsof ze echt pijn had. Krampjes heeft ze weinig last meer van, honger was het ook niet.

Zou dit van de behandeling kunnen komen :think: :think: ? Ik zat de denken aan een soort spierpijn. Ze heeft gisteren ook wat langer dan normaal in de maxi cosi gezeten; een houding die ze toch al niet zo fijn vindt.

Ik hoop maar dat het bij deze ene keer gaat blijven :shifty: . Hoe reageerde jullie kindje na zo’n behandeling?

Groetjes, Anne

Ik ben niet naar de osteopaat geweest, maar wel naar de chiropractor.

Hij gaf toen aan dat het normaal is als ze ineens veel slapen of juist heel lang wakker zijn.

Met veel huilen eigenlijk geen ervaring, ik zou niet verbaasd zijn als ze ervan kunnen huilen (E. huilde tijdens de behandelingen), maar twee en half uur is wel heel veel…

Hier is trouwens wel op een bepaald moment (voor de chiropractor-bezoeken) binnen vrij korte tijd een dagelijkse gilbui van 2-3 uur lang ontstaan (s avonds/ s nachtrs). Dus tja, t kan ook nog uit t niets komen.

Sterkte!

Maar vannacht en vandaag is er weer niks aan de hand :think: … en zo huilen, heeft ze nog nooit gedaan. Ze was niet eens kalm te krijgen met een speen.

Ze slaapt ook nog in de reiswieg naast ons bed, dus ik hou haar zeker goed in de gaten :thumbup: .

Over 2 weken is trouwens weer de volgende behandeling :shifty: …

wij zijn met de oudste 3x bij de osteopaat geweest… en zoals ik het omschreef weer kregen een ander kind… helaas wel in negatieve zin,

de 1e keer was ze onrustig, 2e keer onrustiger, en de 3e keer was ze helemaal over haren toeren heen…

Ik heb persoonlijk dus hele slechte ervaringen met de osteopaat.

ik zal er ook nooit meer heen gaan (chiropractor zal ik eveneens heen gaan, maar dat is meer het idee, ben hier zelf nog nooit geweest)

Ik ben met Amy naar een manueel therapeut gegaan. Amy had kiss syndroom. Degene achter de stichting kisskinderen en die het hele begrip in nederland geíntroduceerd heeft, woont toevallig een kwartiertje van mij vandaan. Had al lang met pensioen mogen gaan, maar behandelt nog steeds en geeft nog lezingen.

De eerste keer dat we gingen, werd het daarna ook erger.

Maar wij hadden de 2e afspraak al een week na de eerste.

En na de tweede afspraak kregen we echt een andere Amy. Ik omschrijf het altijd alsof de zon weer ging schijnen. Echt ongelofelijk wat een verschil! En dat houdt tot op de dag van vandaag aan. Echt het zonnetje in huis :inlove:

En ik hoor het wel vaker dat het na de eerste keer erger wordt. Onze therapeut waarschuwde daar ook voor.

Kijk het nog een keertje aan zou ik zeggen :thumbup:

Bedankt voor alle snelle reacties :thumbup: !

Ik merk al veel verschil na het eerste bezoek; ze is veel rustiger. Daarvoor kon ze niet lang rustig in de box liggen zonder te gaan huilen. Dus ik vind het resultaat nu al super :thumbup: . Alleen die huilbui van donderdagavond :think: … was echt pijn, niet zomaar een huilavondje. En ik merk dat ze de maxi cosi nog steeds niet fijn vindt. Dat is juist ook de houding die ze niet goed kan maken en daar had ze donderdag waarschijnlijk net iets te lang in gezeten.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar meer ervaringen van ostheopaatbezoekjes :wink: .

L. ging met 6 weken naar de osteophaat. Bij de eerste behandeling waarschuwde zij mij al dat L. óf heel veel ging slapen óf heel veel ging huilen (meer kon ik me eigenlijk niet voorstellen aangezien hij een huilbaby was).

Dus ja, het huilen kán van de behandeling zijn. L. sliep gewoon 3 dagen achter elkaar.

Ach he toch, wat sneu!

:hug: voor Nina!

Kan me voorstellen dat je er :shock: van wordt…

Wij zijn toen ook 2x bij de ostheopaat geweest, maar hij heeft er geen last van gehad.

Gelukkig gaat het intussen beter!

Hopen dat het de volgende keer na 't bezoekje beter gaat!

Ik hoor het wel :wink:

Groetjes, Marieke

Lars is niet bij de ostheopaat geweest, maar bij de chiropractor. Na de eerste keer werd het huilen erger. Na de 2e keer nam het af. Ik lees / hoor het wel vaak dat de klachten na de 1e behandeling erger worden voordat het beter gaat. Dus misschien moet je er wat vertrouwen in hebben dat het wel beter gaat worden.

Houdt Nina maar goed in de gaten, als je het niet vertrouwd toch de arts raadplegen?

Sterkte! Moeilijk een krijsend kind (ik kan het weten)!

Jammer dat het zo lang duurt voor de volgende behandeling he?

Soms weet je het ook niet waarom die kleintjes zo hard krijsen. Dat heeft mij wel eens erg onzeker gemaakt.

Sterkte ermee hoor! Hopenlijk gaat het snel beter.