Mijn zoontje Sil jammert/ huilt in zijn slaap. Vaak maakt hij zichzelf hierdoor wakker. Soms helpt het om hem een speentje te geven maar soms ook niet.
Eerst deed hij dit alleen overdag maar de afgelopen 4 nachten heeft hij dit ook 's nachts gehad. Heel vervelend voor hem en voor ons want hierdoor worden wij ook 4 keer per nacht wakker. Als ik hem dan aanleg drinkt hij een paar minuten en gaat dan weer slapen.
Heeft iemand een idee wat dit is, hoe het komt en wat we ertegen kunnen doen?
Bedankt alvast!
Iris doet dat ook. Vaak valt ze zelf weer in slaap als ze geen aandacht krijgt. ( oh dat staat er ook niet aardig, haha, als ze echt huilt ga ik natuurlijk wel troosten).
Ik heb het idee dat ze droomt dan ofzo, meestal heeft ze geen honger.
Ze doet het overdag ook, weet ook niet goed wat er dan is.
Als ze het slapen/in bed liggen echt beu is klinkt het anders.
Ik heb begrepen dat kindjes onder de 9 maanden nog niet dromen maar dat idee is het inderdaad wel een beetje. Beetje klagerig… ook niet echt huilen. En overdag kan ik hem dan ook wel even laten liggen (maar vaak wordt het harder en maakt hij zichzelf wakker) maar 's nachts is dat bijna onmogelijk. HIj slaapt bij ons in de kamer en s nachts klinkt een beetje snikken ineens al zoooo hard…
Misschien een idee om de kleine op zijn eigen kamertje te leggen (als hij die heeft, natuurlijk) dan hoor je hem ook minder snel…en misschien voordat jij weer wakker bent hij weer in slaap is gevallen…?
Heb je een drukke week gehad ofzo? Misschien dat hij alles zo verwerkt voor hem…
Heb hier trouwens tip van osteopaat gekregen, om ze af en toe wel wat te laten huilen, want hoe zij het ook zei, soms dan slapen ze, worden ze wakker om in een diepere slaap te vallen, wat bij ons de REM-slaap? Is. De kleintjes kunnen dit alleen om soms even wakker te worden en dan die slaap te pakken zeg maar.
Maar goed, vervelend is het wel en zekers 's nachts… Suc6