Huilen in z'n slaap

Sinds een paar weken huilt B.J. af en toe in z’n slaap. Hij maakt dan echte huilgeluiden die na een tijdje overgaan in gesnik. Meestal helpt het als ik 'm even aai en rustgevend praat, maar van de week was hij helemaal in paniek. Toen heb ik 'm wakkergemaakt en het duurde even voordat hij weer rustig was. Hij wilde toen ook even niet in z’n bedje liggen.

Overdag is het een heel vrolijk en levendig joch, dat eigenlijk nooit huilt.

Heeft iemand suggesties wat dit zou kunnen zijn? Kunnen zulke kleintjes al nachtmerries hebben? Of is het iets anders?

nachtmerries zou zeker kunnen, mijn inziens.

ik denk dat je het prima doet, zoals je het omschrijft:

even laten weten dat je in de buurt bent… als het te heftig is, effe uit bedje… zou beginnen met geen licht maken en zachtjes praten. Mss wil hij dan weer sneller gaan slapen.

De kleintjes doen hoe langer hoe meer indrukken op overdag en op de één of andere manier verwerken ze dat ook 's nachts…

Tandjes is mss ook een mogelijke oorzaak…

Ik wens je mannetje een rustige nacht toe ! :zzz:

liefs

Gerda

Herkenbaar en er is volgens mij niets dat je eraan kunt doen. Tenminste, niet meer dan je al doet. Zo doen wij het trouwens ook, ze is bovendien nogal moeilijk wakker te krijgen. En het is een echte slaapkop dus dan wordt ze weer boos dat ze wakker gemaakt is terwijl ze wil slapen :roll:

Moet zeggen dat het al een tijdje niet meer is voorgekomen.

Maar het zal ongetwijfeld nog wel eens voorkomen :wink:

Jeetje ik zat met dezelfde vraag…

Ook huilen, mompelen maar als ik dan in de kamer kom reageert ze niet op mijn aanrakingen en blijft door “huilen”. Ze ligt dan op haar buik, gezicht naar beneden op haar handjes te steunen.

Uiteindelijk pak ik haar er dus uit en geef haar de borst. Als ik snel reageer is ze met 15 min. weer in slaap maar vannacht dacht ik “ik wacht eens even met reageren wie weet houdt ze ermee op”. Nou na 15 min. ben ik er naartoe gegaan en vervolgens heeft ze 40 min. gedronken.

Dus ik heb voor mezelf maar besloten snel te reageren, aan de borst en dan weer terug naar bed. Schijnbaar heeft ze die genegenheid op dat moment toch nodig.

Overigens hebben wij een nachtlampje aan want wij hadden ook het idee dat ze als ze even wakker wordt gedesoriënteerd is en niet goed weet waar ze is en dan ook in paniek raakt.

Dank jullie wel!

Tandjes heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar daar zou hij toch wakker van moeten worden. Tenminste dat dacht ik…

Heb gisteren uit voorzorg wel wat druppels gegeven.

In ieder geval heeft hij vannacht lekker geslapen. :mrgreen:

Meggie, zie nu pas jouw reactie (had nog een oud venster openstaan…)

Da’s een mooie manier van troosten inderdaad! Helaas hier geen borstvoeding meer. Moet het dus doen met aaien, praten en zingen, alhoewel ik van de week wel een flesje heb gegeven om te troosten, hij was toen zo van streek.

Het is wel zielig dat zo’n kleintje al zo heftig kan dromen dat 'ie ervan moet huilen. :cry: Heb ook een keer geprobeerd om af te wachten, maar dat gesnik was zo zielig dat ik er toch maar naar toe gegaan ben.