Huilen in kinderwagen en maxi cosi..HELP!

Onze dame huilt in de kinderwagen en maxi cosi. Je kan maar ergens huilen zal ze denken, want ze is altijd heel rustig en tevreden. Ik snap er werkelijk helemaal niks van! Vraag me al af of ze het te warm heeft ofzo, maar ze kan moeilijk zonder deken over straat met dit weer. :roll: Andere jas al geprobeerd, geen jas, geen muts enz. In huis gewoon in wagenbak is er niks aan de hand :think:

Ik word er langzamerhand een beetje simpel van…kan best tegen even huilen, maar van de week is ze met hub een half uur wandelend weggeweest en heeft non stop gehuild! :shock: Zodra ze eruit is is het goed en als ze echt diep in slaap valt ook, maar anders begint ze in de auto gewoon bij elk stoplicht opnieuw.

Iemand ervaring, idee waarom, tips???

hi;

ons meisje vond de wandelwagenbak ook maar niks…altijd huilen…ik heb toen een draagdoek gekocht en dat vindt ze wel ok. Op den duur ben ik gaan afwisselen…af en toe draagdoek en dan weer wagenbak…en toen was het wel ok…bij ons had het er vooral mee te maken dat ze veel wou zien…maar liggen in de bak vond ze echt niks…nu zit ze bijna een maand in de buggy van de kinderwagen en dat is vanaf dag 1 een groot succes!

geen idee waarom ze zo huilt bij jullie…maar misschien is een draagdoek een optie? en is het omdat ze dicht bij jullie wil zijn?

Hier sinds kort huilen als hij nèt in de maxi-cosi zit. Juist als je gaat lopen of rijden, wordt hij (gelukkig) wel rustig.

Ik denk dat hij huilt omdat hij graag wil bewegen en zijn handjes wil ontdekken (die zitten lekker in de warme zak met wantjes aan).

Is dat het misschien? Dat ze op een punt komt, dat ze wil gaan ontdekken en zich beperkt voelt?

Als we met Rosa stil staan, dan gilt ze ook dr longen uit dr lijf, maar de hele tijd bleren, ken ik niet.

Het klinkt miss een beetje gek, maar als je haar conditioneert met een fles melk (als je fv geeft). Steeds een flesje geven juist in de mc of kinderwagen en er daarna weer uithalen, voordat je kindje boos kan worden. Dan zal toch vanzelf wel het besef komen: hee wat lekker in die kinderwagen of mc…?

(Zo hebben we de kat geleerd in zn reismandje te zitten. Krijgt daar inmiddels al jaren geen eten meer in, maar nog steeds als je dat ding tevoorschijn haalt, gaat ie erin liggen en spinnen.)

@Pé wrote:

Hier sinds kort huilen als hij nèt in de maxi-cosi zit. Juist als je gaat lopen of rijden, wordt hij (gelukkig) wel rustig.

Ik denk dat hij huilt omdat hij graag wil bewegen en zijn handjes wil ontdekken (die zitten lekker in de warme zak met wantjes aan).

Is dat het misschien? Dat ze op een punt komt, dat ze wil gaan ontdekken en zich beperkt voelt?

Hier kan ik me ook wel heel erg in vinden…het is namelijk net of ze dat gedoe om zich heen niet prettig vindt…in wrapper, handen eronder, in strakke gordels, handen in zak enz…ook heeft ze het wel snel warm voor mijn gevoel, maar dit zou het ook wel eens kunnen zijn. Ze is ook heel beweeglijk, lijkt vanalles te willen proberen, rolachtig enzo en is bezig met handen en heeft voeten ook “gezien”, net of ze die ook al wil pakken, maar dat kan ze nog niet haha. :mrgreen:

Als ze in de wagen in de kamer ligt, gewoon met een dekentje om te gaan slapen, of gewoon lekker wakker is er niks aan de hand.

Als het dit is…tja dan moet het snel lekker weer worden zodat die dikke verpakkingen eraf kunnen! :wink:

@kloos wrote:

hi;

ons meisje vond de wandelwagenbak ook maar niks…altijd huilen…ik heb toen een draagdoek gekocht en dat vindt ze wel ok. Op den duur ben ik gaan afwisselen…af en toe draagdoek en dan weer wagenbak…en toen was het wel ok…bij ons had het er vooral mee te maken dat ze veel wou zien…maar liggen in de bak vond ze echt niks…nu zit ze bijna een maand in de buggy van de kinderwagen en dat is vanaf dag 1 een groot succes!

geen idee waarom ze zo huilt bij jullie…maar misschien is een draagdoek een optie? en is het omdat ze dicht bij jullie wil zijn?

Thanks voor de tip. Draagdoek ben ik alleen niet zo van en kan ik lichamelijk ook niet. Het zit m ook niet in bij ons willen zijn, want als ik haar weggeef of leg is het ook prima.

oh wat heb ik ook in totaal uren met een huilend kind rongelopen in de kinderwagen…

Door bekkenklachten kon ik de draagdoek niet gebruiken en moest toch echt naar school heen en weer en heen en weer… het was soms met de wagen over de drempel naar buiten en krijsen geblazen! Dat hield hij gerust een halfuur of langer vol… ALS hij in slaap viel… dan vooral doorlopen, zodra je dan tot een stop kwam was het weer krijsen!

De eerste paar weken hadden we hier ook geen problemen, toen sliep hij gewoon overal, ook heerlijk in de kinderwagen en cosi, maar na een tijd dus dat gehuil elke keer weer… en ineens was het toen ook weer over en heeft hij nog een hele tijd in de wagenbak gepast.

Overigens heeft hij er nooit meer in geslapen!

@minni wrote:

Als we met Rosa stil staan, dan gilt ze ook dr longen uit dr lijf, maar de hele tijd bleren, ken ik niet.

Het klinkt miss een beetje gek, maar als je haar conditioneert met een fles melk (als je fv geeft). Steeds een flesje geven juist in de mc of kinderwagen en er daarna weer uithalen, voordat je kindje boos kan worden. Dan zal toch vanzelf wel het besef komen: hee wat lekker in die kinderwagen of mc…?

(Zo hebben we de kat geleerd in zn reismandje te zitten. Krijgt daar inmiddels al jaren geen eten meer in, maar nog steeds als je dat ding tevoorschijn haalt, gaat ie erin liggen en spinnen.)

Op zich klinkt het niet gek hoor, zit wel logica in! In de bak kan dat alleen niet, ze moet rechtop drinken ivm spugen. In de maxi cosi is ze meestal wel stil als we rijden, dus die vind ik minder erg. Ik zal er eens over denken! :wink:

of misschien een handdoek onder het hoofdeinde, zodat ze wat hoger ligt.

jij zegt dat ze rechtop moet drinken… heeft ze reflux?

En zit de jas niet te strak (misschien stomme vraag) maar jij zegt dat als ze gewoon in de kamer ligt ze er geen last van heeft, misschien heeft het met de jas te maken of te warm aankleden.

mijn broer (is inmiddels 35) is geboren in dec. en zat onder bultjes (wel anders dan jullie) maar vk kwam binnen en het eerste wat ze deed was het raam open zetten. :shock: omdat hij het te warm had. misschien heeft jullie uk ook hier last van.

@Pitje27 wrote:

of misschien een handdoek onder het hoofdeinde, zodat ze wat hoger ligt.

jij zegt dat ze rechtop moet drinken… heeft ze reflux?

En zit de jas niet te strak (misschien stomme vraag) maar jij zegt dat als ze gewoon in de kamer ligt ze er geen last van heeft, misschien heeft het met de jas te maken of te warm aankleden.

mijn broer (is inmiddels 35) is geboren in dec. en zat onder bultjes (wel anders dan jullie) maar vk kwam binnen en het eerste wat ze deed was het raam open zetten. :shock: omdat hij het te warm had. misschien heeft jullie uk ook hier last van.

Ja ze heeft reflux, maar in de maxi cosi zit ze ook rechtop, en doet ze hetzelfde. Als ze in de wagen binnen ligt ook niks aan de hand, dus het ligt niet aan de schuinte, bak staat uit zichzelf ook al wat schuin trouwens.

Ik denk idd ook wel eens dat ze het te warm heeft, als ik de zak ofzo dan openmaak is het rustiger en valt ze evt wel in slaap.

Maar ik weet niet zo goed was ik haar dan aan moet trekken? Ik heb al met en zonder jas of vestje geprobeerd, in wagen heeft ze dan geen jas, maar een wrapper, maar die moet dan tot bovenaan dicht omdat ze ander alleen in een truitje ligt.

Ik weet niet zo goed hoe ik haar dan moet kleden…in maxi cosi meestal een jasje of vestje met de zak. In de wagen meestal zonder jas en dan wrapper en evt een dekentje strak erover om de boel dicht te houden en dan alleen toen t zo vroor. Ik kan haar moeilijk in een open wrapper neerleggen en zonder zak op de maxi cosi… :think:

eh… denk denk, wat zou je nu het beste kunnen doen.

misschien een dunner en grote vestje (die zakken enzo zijn echt warm, onze dames (hartje winter) zagen er toendetijd ook uit als een tomaat… :mrgreen:

Romper met lange mouwen aan doen en daar een dunner vest op?

Weet niet waar je woont, ik heb hier zoveel verschillende vestje qua grote en dikte liggen, dan zou je eens kunnen uitproberen.

maar weet dat van zeeman ze wat dunner zijn.

Wrapper is van fleece toch… heel erg warm.

en wat je zegt van mc dat had ik zelf ook al bedacht, maar ja je weet maar nooit. :mrgreen:

wat je ook evt zou kunnen doen is de voetenzak uit de mc halen en dan een jas/ dikker vest en dan een dunnere deken erop.

voor de rest zou ik het helaas ook niet weten. mutsen zaten hier ook te snel te warm

zou dan idd de wrapper eruit halen en een gewone deken eventueel met hoesje eromheen (is tocheen dun extra laagje).

Onze jongste is van nov.2008 en het was vorig winter afentoe ook zeeeer koud (eind december stond ik met hem in de kinderwagen op de ijsbaan… te kijken haha dat dan wel).

Zit even hard te denken waar hij toen onder lag…

Volgens mij had hij gewoon kleertjes met een jasje (niet echt een dik winterjasje die hadden we niet eens in die maat) en lag hij onder een dekentje in hoes en dan nog die bescherming die je over de bak heen trekt zeg maar…

Hij had het altijd warm zat als hij eruit kwam.

hij is daar trouwens 7 weken… toen sliep hij nog wel in de wagen… geloof dat het na de kerstvakantie drama werd met lopen naar school enzo. Toen was hij 8/9 week.

hoi,

die van ons had er ook last van, heb toen een skipak gekocht bij de V&D en daar ligt ze nu in als ze meegaat in de maxi cosi of wagenbak en sinds die tijd gaat het heel goed.

de mouwtjes zijn heel lang maar ze kan haar armpjes gewoon bewegen, als het zo koud is al van de week leg ik er gewoon een omslagdoek overheen.

Sidney zweet ook heel snel en iets van fleece gebruik ik daardoor nooit meer want ze kreeg er echt last van in de vorm van warmtebultjes

Het wordt nu toch wel minder, ze kijkt soms gewoon lekker rond en valt soms gewoon lekker in slaap! :dance:

Het lijkt erop dat nu haar heupen soepeler worden het minder is en ze heeft het gewoon snel warm.

Ze ligt nu in de wagen alleen in de wrapper, zonder jas muts of dekentje of wat dan ook extra. Het schiet alleen snel open bij haar nekje, maar als dat dicht blijft is het te doen en is ze happy…en het liefst met de kap open, bijv in een winkel. In de maxi cosi zit ze nu ook alleen met kleren en zak. Als ik naar buiten ga maak ik die helemaal dicht, ook met muts…in de auto alles helemaal open en binnen ook. soms vangt ze zo wel wat kou op, maar ja ze is tevreden dus ze heeft het echt warm genoeg. Ik prop soms buiten een dekentje eroverheen om haar toch uit de ijzige kou te houden met haar nek. En ook hier…kap omhoog want dan ziet ze iets.

Het komt dus goed haha!