huilen bij peuterspeelzaal

T.hije heb ik net voor de 4de keer naar de psz gebracht.

Nou weer tranen met tuiten bij binnenkomst. Ook als ik wegga is het huilen met de kraan open.



Tussendoor gaat het redelijk zegt de juf, maar huilt vaak wel weer als ze in de kring gaan zitten een tijdje.



Bij het ophalen ook weer huilen en klampt zich helemaal aan mij vast.



Bah ik vind dit echt niet leuk. :cry: :cry: :cry: Vind het zo naar mijn kereltje zo te moeten achterlaten en dan wetende dat hij ook tussendoor huilt.



Welke mamma herkent dit drama??? Wat deden jullie?? Tips van harte welkom.



En nu moet ik werken, dus lees vanavond pas weer :? :? :? :?

Bijna 3 jaar is geen makkelijk leeftijd, maar toch doorzetten :wink: Onze dochter heeft het gehad bij de overgang naar een andere creche, ze was wel een stuk jonger, maar ook veel spontane huilbuien, maar na een paar weken gaat het prima!



Ik weet niet of je tussendoor even kan bellen hoe het gaat voor je eigen rust?

Ja ik bel zeker even, na ongeveer een half uurtje.

Dan is hij weer stil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Vole me altijd zo mutserig als ik bel, maar goed het is wel mijn kindje dat zo intens verdrietig is :cry: :cry: :cry: :cry:

Dus ik blijf gewoon bellen :wink:



Hoop dat het snel overgaat, want dit vind ik echt tien keer niks.

Hier een meisje wat in het begin mega veel heeft gehuild…

Er was zelfs 1 keer dat ze de volle 2,5 uur had gehuild en ik een heel slap, moe meisje mee naar huis nam… :?



Ik belde iedere keer even tussendoor… en dan was ze meestal even stil…



Nu wil ze er graag weg, omdat ze de grootste is… :mrgreen:

Zucht ze: mam, dan moet ik alles weer voordoen voor die kleine kindjes… en die schreeuwen zo… :roll:



Komt goed, echt!!

Nou, hoop wel dat het gauw over is, want ik vind hem zoooooooooooooooooooooooo onwijs sneu :cry: :cry: :cry: :cry:

Nu huilde die vanaf dat die wakker was tot dat ik weg ging bij de psz.

Dus gehuild van 07.00 tot 08.45 toen ik de school verliet en wrs huilt hij nog wel.

Hij is echt ontroostbaar. Knuffel weer meegedaan.

Bleeeeeeehhhhhhhhhhhh hij wilde zo graag naar school. Praatte er al maanden over, maar nu… :? :? :? :?

Onze oudste huilde in het begin ook bij de psz, is gelukkig overgegaan, ik zou zeker volhouden vooral omdat het na een half uur wel over gaat. In de kring nog een keer, ja het moet wennen voor je kindje. Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen, maar het is idd niet leuk weggaan om die manier. En als het jou een goed gevoel geeft gewoon blijven bellen, ik deed dat nooit had zoiets van als het echt niet gaat of er is iets dan hoor ik het wel.Ja geloof dat ik alleen de 1e keer gebeld heb met de juf.

Komt goed je kindje moet er even doorheen en jij ook :wink: :hug:

ik had besloten, dat als ze zou huilen en het is 4 keer achter elkaar dat ze dan niet meer hoefde :oops: maar ze huilt niet. Wel een ander probleem maar daar gaat het hier niet over :wink:

Ik ben het met je eens Emma :wink: Ik vind een psz helemaal niet perse nodig (zoals school dat verplicht is, en het kdv dat wel moet omdat we werken en dat niet zomaar af kunnen zeggen). Dus ik zou zelf niet doorzetten maar mijn kind lekker thuis laten spelen, dan maar niet met andere kinderen leren spelen voor hij 4 is. Dat komt echt vanzelf wel, en zo niet, dan is 5 jaar jong zat om hulp in te schakelen, vind ik.

Met vijf jaar lijkt me wat laat, zeker op regulier onderwijs missen ze wel echt wat als ze pas met vijf jaar gaan.



Ik zou mijn kindje thuishouden als hij zo moest huilen elke keer.

Hier met Jayden precies hetzelfde hij was toen net twee, hij begon ook vaak tussendoor ineens te huilen en zat vaak bij een van de leidsters op schoot als ik hem kwam halen… vond het ook zo zielig maarja ik vind dat ze er toch ff doorheen moeten, na een maand of twee ging het beter moet ik zeggen, nu is hij blij als ie kan gaan, mama ook mee puzzelen zegt ie dan :lol:



Komt goed meid :hug:

lees mee… hier een meisje die ook naar de psz gaat. in het begin niks aan de hand. had niet eens tijd voor me… maar nu… :roll: :roll: EEN GROOT DRAMA krijg de hele wk te horen van: mama wil niet naar de kindjes toe…een groot drama als ik wegga en vliegt me ook aan als ik haar ophaal en steenvast als ik of iemand anders vraagt hoe was het: NIET LEUK… van de ene kant heb ik zoiets doorzetten anders komt ze er nooit. van de andere kant… blijf lekker thuis…

ze zeggen dat het als ik wel ben wel gaat, mopperen en hangen dat doet ze wel…



schoen hoe is het nu met T.hije?

T.hije gaat nu ineens met plezier er naar toe :roll: :roll: :roll:

De laatste keer helemaal niet gehuild, zowel niet bij het wegbrengen het halen en ertussen ook niet :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dus helemaal super en ik kan nu ook gaan genieten van mijn 2 uurtjes helemaal kinderloos zijn op de donderdag morgen :mrgreen:



Echt blij dat ik gewoon heb doorgezet hoor. Al koste het me wel wat moeite. Je kindje zo verdrietig zien telkens :cry: :cry: :cry:

@littlewonder wrote:

Ik ben het met je eens Emma :wink: Ik vind een psz helemaal niet perse nodig (zoals school dat verplicht is, en het kdv dat wel moet omdat we werken en dat niet zomaar af kunnen zeggen). Dus ik zou zelf niet doorzetten maar mijn kind lekker thuis laten spelen, dan maar niet met andere kinderen leren spelen voor hij 4 is. Dat komt echt vanzelf wel, en zo niet, dan is 5 jaar jong zat om hulp in te schakelen, vind ik.




Ben ik het niet mee eens, ik vind 4x wel heel weinig, zou het zeker langer doorzetten. Mocht het echt niet gaan en de juf geeft dat ook aan, want die zien ook wel of het nog te vroeg is misschien…

Psz is misschien niet verplicht, maar niet perse nodig tsja weet ik niet, ik vind een psz wel heel belangrijk voor een kind.

Ik heb liever dat mijn mannetje nu al leert om ergens anders te zijn (dus niet perse om het leren) dan dat dat straks echt moet als hij 4 (ok, bij 5 moet het echt) is.



S. gaat ook sinds een aantal weken heen en de eerste weken was het echt verschrikkelijk, zo huilen als ik wegging dat ik zelfs dacht: waarvoor breng ik hem nou eigenlijk weg, wat is er zo aan, laat maar! Maar opeens, ging het beter! Hij is nu al 2 keer heen gegaan zonder een traan te laten, hij heeft niet eens meer tijd om me uit te zwaaien en gaat gelijk aan de puzzel oid beginnen.



Help jij hem ook altijd even op weg met een activiteit daar? Ik zou het dus wel gewoon blijven proberen, zolang hij niet de hele tijd daar huilt valt het wel wat mee toch? Hij moet natuurlijk ook eerst het vertrouwen krijgen dat je weer terugkomt.



Succes en sterkte ermee!

Ja ik snap het wel dat kindjes na een paar weken huilen dan niet meer huilen en gewoon gaan. Dan hebben ze het allang opgegeven. Kijk, iedereen moet doen wat ze wil, maar ik geloof niet in laten huilen, dus ik neem mijn kind weer mee als hij huilt. Zoals al meer zeiden, het voelt niet goed om je kind huilend achter te laten. Ik denk echt dat ik het basisvertrouwen van mijn kind schaad door niet naar hem te luisteren. Hij is nog maar 2,5 en heeft nog meer dan genoeg tijd om met andere kindjes te spelen. Ieder kind op zijn eigen tempo… En bij die van mij is 2,5 gewoon nog te jong.