Huilen bij avondvoeding

Ik geef Fenna nu nog 3 maal borstvoeding per dag. Dit wil ik gaan afbouwen naar 2 voedingen. De ochtend en de avondvoeding.

Borstvoeding gaat vanaf dag 1 eigenlijk perfect, maar het probleem nu is dat ze sinds een paar weken de avondvoeding niet goed drinkt. 1 kant gaat prima, al is het wat weinig wat ze drinkt, maar bij de andere kant pakt ze mijn tepel, laat ze los, begint ze te huilen, pakt de tepel toch weer en zo gaat dat door totdat ik maar stop. Lijkt alsof ze wel wil sabbelen, maar geen drinken wil.

Ik heb de voedingen al vervroegd, zodat ze niet moe is, maar ze valt niet in slaap aan de borst. Als ik haar in bed leg om 8 uur slaapt ze wel tot 8 uur de volgende dag. Dan drinkt ze ook weer heel goed.

Omdat ze zo weinig drinkt ben ik maar gaan afkolven om de productie wel op gang te houden. Zou het zonde vinden om die 2 voedingen niet meer te kunnen geven.

Ze is een heel tevreden kindje voor de rest.

Wie herkent dit huilen bij de voeding en wat kan ik eraan doen?

Roman is rond die periode (bijna 3 maanden) ook erg onrustig geweest aan de borst. Het verschilde erg per voeding. maar bijvoorbeeld een week lang wilde hij niet of nauwelijks links drinken.

Uiteindelijk met de rugby houding ging het weer beter.

En nu drinkt hij (meestal) weer gewoon goed.

Dus misschien een fase?

Ik zou wel blijven kolven als je ochtend en avond wil blijven geven. en voor de rest gewoon blijven aanbieden, wellicht een andere houding proberen?

succes!

@Ninja, bedankt voor je antwoord.

Andere houdingen probeer ik wel, maar geeft helaas hetzelfde resultaat. Ik hoop ook dat het een fase is, maar een fase van een paar weken vind ik best lang.

ja een paar weken is inderdaad lang. Bij Roman heeft het zeker 2 weken geduurd en nu nog steeds doet ie soms moeilijk (vanochtend nog zodat ik moest kolven want die borst stond op springen :mrgreen:

Ik hoop dat er anderen zijn met een beter advies!!