huidverzorging Yves Rocher (z. gevoelige huid, roodheid)

Hoewel ik voor een ander cosmeticamerk werk, kan ik helaas de verzorging niet van gebruiken omdat ik een erg gevoelige huid heb.



Clinique werkt, maar dat is momenteel gewoon veel te duur. Vichy kan ik niet tegen…



Verder zo’n beetje alle merken gehad en niks voelt echt goed.



Nou heb ik dus op de bonnefooi maar een potje bij de yves rocher besteld (dermo sensitive anti redness), en :shock: het voelt goed!



Alleen ja…ik wil wel graag iets ‘goeds’ op mijn gezicht smeren…



Dus, wie heeft ervaring of nog een (andere) gouden tip?

Lily, haal bij de drogist eens een tube cremor cetomacrogolis. Dat is gewone basiscreme, er zit niks in, geen kleur of geurstoffen, geen andere dingen waar je op kan reageren. Pure basiscreme. Het ruikt dus ook niet lekker, smeert prima.

Ik wil je met liefde en plezier weer eens wat monstertjes opsturen als ik weer pakketjes heb, maar ik vrees dat je al een heel arcenaal geprobeerd hebt (jouw kenennde hihi). Het blijft de eeuwige zoektocht he.

Ik heb momenteel veel baat bij enkele producten van eucerin (ik heb ook een zeer droge huid, en neig in mijn T-zone wat naar rosacea, een soort acne). Ik weet er de namen niet van, omdat ik ook monstertjes aan het testen ben. En ervan eindigt met -T, en die vond ik erg fijn. Maar ook eucerin zal aan de prijs zijn vrees ik.

Soms is het kopen van het product wat bevalt uiteindelijk goedkoper dan hier en daar een tientje uit te geven aan dingen die dus niet bevallen en in de kliko belanden. Maar goed, ik heb makkelijk praten aan deze kant van het schermpje. Ik kan niet in je portemonnee kijken.



Succes met je zoektocht, en mocht je mijn hulp nodig hebben, you know how to find me :-*

Naja…Clinique works like a charm maar ik heb laatst eens uitgerekend…de producten zijn per stuk vrij betaalbaar…maar voor het hele systeem ben je dus 250 euro kwijt :shock:



Het zit er vooral in dat het simpeler moet, ipv 80 stappen. Gewoon een reiniger, tonic, oogcreme en dag- en nachtcreme.



Maar je hebt gelijk, maar blijven proberen kost ook handenvol geld.



Wat ik met Eucerin een beetje vervelend vind is dat er maar een apotheek in Ehv is die het echt verkoopt…de apotheek hier in de buurt verkoopt ook La Roche Posay. Vergelijkbaar met Vichy maar dan meer gericht op de (zeer) gevoelige huid. Zou me niks verbazen als het uitdexzelfde pijpleiding kwam eigenlijk :think:



Roc is inderdaad ook nog een optie…wel fijn dat ze het gewoon bij Etos verkopen!



Enja mij kennende…ik ben niet zo heel merkvast dus ik vind het ook leuk om te proberen, maarja. Die lol gaat er wel vanaf als alles irriteert :roll:

Ik heb altijd van Yves Rocher spullen gebruikt en ben er altijd zeer tevreden over geweest (wel iets anders, ik heb een gecombineerde huid). Wat ik vooral deed was van de aanbiedingen “2 voor de prijs van 1” gebruik maken of 50% korting. Dit is eigenlijk iedere maand wel, dus ja en je kan die producten zelf kiezen. Service is ook goed moet ik zeggen.

Kan je ook niet tegen de nutricalm??

Nee :frowning: En ook niet tegen de optimals reinigers…

Ik gebruikte Beau caire, zit bijna niks in. Maar de bodylotion gebruikte ik dus heel weinig, dus die was over datum… Nooit geweten dat dit kwaad kon, maar toen ik het gebruikte verbrandde mijn huid gewoon… Had de link niet zo gelegd, en dus het flesje niet meteen weg gegooid. Gister smeerde ik er mijn zoon mee in (normaal gewoon baby olie…) en toen klaagde hij dat het brandde… Ik dus meteen weer onder de douche gezet, en daarna babyolie, en toen was het goed…

Die fles ligt dus wel in de kliko nu, maar hoe het kan dat het zo brand op de huid? Er zit dus echt bijna niks in, en het heeft ook echt te maken dat hij langer dan een jaar open is, want eerder hadden we het nooit…



Maar nu zoek ik dus ook een ander merk, want dit vond ik echt niet prettig!

ik gebruik veel van de oriflame en heb ook een gevoelige huid kan ook niet tegen alles maar dit gaat erg goed nog nergens last van gekregen

Geen ervaring met Yves Rocher, maar wel hele goede ervaring met ROC Enydrial (extra emollient) gezichtscreme. Heb zelf ook een gevoelige, droge huid. Ik gebruik het ook bij mijn zoontje die een gevoelig eczeemhuidje heeft. Daar is deze lijn heel geschikt voor…