huh?

Ik voel me wel een beetje dom, hoor, maar ehm, vorige week is het condoom geknapt. Woensdagavond. Ik dacht dat het nog niet echt kwaad kon, maar toen had ik do ineens een ei-sprong (een week vroeger dan normaal). Dus vrijdag heb ik de morning after pil gehaald. Voor de zekerheid.

En nu wordt ik ineens weer ongesteld, na 2,5 / 3 weken. Normaal is mijn cyclus 5 weken. Kan dat door die pil komen (op de bijsluiter staat van niet?) of of of moet ik rekening houden met een innestelingsbloeding? Het is wel gewoon rood bloed, en ook niet een paar stipjes…

Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor de duidelijkheid, als ik weer zwanger blijk is dat meer dan prima, hoor…

Groetjes,

LaBruja

Ik heb bijna hetzelfde gehad (alleen wist ik dat ik rond mn eisprong zat) en 9 mnd later beviel ik van een prachtige zoon :mrgreen:

hmmmm ok nou als dat klopt weet ik in elk geval eens de precieze verwekkingsdatum… Kon je nou maar bij jezelf naar binnen kijken (met een electronenmicroscoop, dan)

Groetjes,

LaBruja

heb je ook al getest???

Ehm nou nee, zou normaal gesproken pas over een dikke week ongesteld moeten worden, dus dacht niet dat het veel zou uithalen. Denken jullie van wel?

Zelfs al zou het een innestelingsbloeding zijn, dan is dat dus heel recent; vorige week was dan de bevruchting…

Ik dacht zelf, als ik over twee weken nog niet ongesteld ben ga ik eens testen.

Dank voor het meedenken!

Groetjes,

LaBruja

ik denk dat het na een morning after pil logischer is dat je cyclus een beetje in de war is, dan dat je een innestelings-bloeding hebt :think:

Ik schat dus in dat die m.a.p. de boel een beetje in de war heeft gegooid.

Hoop dat je snel een beetje duidelijkheid hebt :-*

Ja Fiep dat lijkt me eigenlijk ook het logische antwoord, ware het niet dat ik dus woensdagnacht gevreeën heb, donderdag een ei-sprong had en pas vrijdag de morning after pil geslikt heb. Dat is redelijk laat. En er stond ook op de bijsluiter dat je je menstruatie op de normale datum zou krijgen. Dus daarom twijfel ik een beetje.

Na ja, Que sera, sera.

En ik bloed trouwens nog wel, maar heel weinig, en bruin en rood door elkaar (sorry tmi :sick: ). Anders dan normaal in elk geval.

Nog ervaringsdeskundigen?

Groetjes,

LaBruja

Een rondje google geeft aan dat tussentijdse bloedingen of een eerdere/latere menstruatie dan normaal, ook een bijwerking van de morningafter pil kan zijn.

Iets wat me heel normaal lijkt, ondanks dat je de pil redelijk laat heb ingenomen (maar nog steeds binnen de 72uur).

Je krijgt natuurlijk in een keer een bom hormonen binnen, waar je lichaam op gaat reageren.

Zou nog wel even een testje doen over een weekje, just to be sure :wink:

Ik heb vroeger (met zeer onregelmatige en laag frequente cyclus) twee keer de morningafterpil geslikt en beide keren werd ik binnen een paar dagen ongesteld. Voor mij was het duidelijk dat dit door de morningafterpil kwam.

Daarnaast heb je je eisprong een week eerder gehad. Het lijkt mij dat je door die twee bij elkaar gewoon eerder ongesteld bent geworden.

Ik heb ook pas geleden (in mijn vorige cyclus) een ma pil moeten halen… :oops:

en mijn cyclus is sindsdien ook een zootje!

Ik werd veel eerder ongi (na 2,5 week) en was het langer (veel bruin bloed/drap :sick: )

En deze keer ook weer een week tevroeg :? ook weer eerst veel bruin bloed/ drap en veel stolsels en nu gewoon ongi (maar wel weer met veel stolsels) :sick: .

Ben (na die ongi) wel weer aan de pil gegaan, misschien dat het daar van komt?

't Staat ook in de beschrijving dat sommige vrouwen van de m a pil eerder ongi worden en anderen later. Je cylus kan even van de mik zijn.

Suc6 ermee!

Dank voor het meedenken!!!

Het lijkt idd op een ‘normale’ menstruatie, misschien iets minder heftig, maar das me al lang best.

Maar nu had ik ineens erg zere borsten gister en vandaag wat minder maar toch. Hmmm, zal dan ook nog wel bij de hormonenzooi van die ma pil horen… Stom he? Ik blijf een beetje twijfelen terwijl dat toch echt wishful thinking is en dat terwijl ik rationeel en toch ook gevoelsmatig helemaal geen 3e wil. En toch…

Na ja, ben benieuwd. Als ik 100% zekerheid heb laat ik het nog ff weten…

Groetjes,

LaBruja

Hier ook 2 cyclussen wezen aanmodderen na de m.a.p

Had nooit buikpijn tijdens mn draakjes en de eerste ongi na de map wel en die daarop volgend ook…

De m.a.p kan je lichaam dus behoorlijk overhoop gooien!!

OK nou vanmorgen getest (twee weken na evt. bevruchting) met sensitest, en het was witter dan wit op het controlelijntje na, dan. Dus ik ga er nu maar van uit dat ik niet zwanger ben. 't Zou een opluchting moeten zijn, en dat is het ook wel, maar ben toch ook een beetje teleurgesteld, geloof ik.

Maareh, wat een troep dan, zo’n m.a.p. Heb nog steeds zere borsten en steeds een klein beetje zeurderige buikpijn. Vaag hoor, dat dat zo veel effect heeft. Na ja.

Nogmaals dank voor al het meedenken!!

Groetjes,

LaBruja