html uitgeschakeld in bericht/ingeschakeld bij profiel?

HTML functie staat in mijn profiel aan. Als ik met HTML wil gaan werken in een berichtje dan staat er aan de zijkant bij options HTML is uit. BBCode is aan en smilies staan aan.



Ik wil graag ivm met lijstjes maken dat de HTML functie ingeschakeld is. Waarom staat hij bij options uit en in mijn profiel aan?



Groetjes

Debbie

hoi Debbie,

volgens werkt HTML op het hele forum niet, dit is uitgeschakeld anders zou het forum gemakkelijk te hacken zijn.

Klopt dat Ruud en Wilfred??

Even uit mijn hoofd…



Volgens mij staat HTML standaard uit vanuit beveiligings oogpunt.

Uhm ok, kan ik enigzins wel begrijpen. Hebben jullie dan een lijstje met alle codes van BBCode. Want volgens mij zijn de codes die bovenaanstaan niet de enige codes toch?



groetjes

Debbie

HTML staat inderdaad uit. Uitgebreide uitleg over BBCode staat hier.

Dank je wel. Maar daar staat dus ook niet wat ik wil hebben.



Is het mogelijk om een naam te typen en dat daarnaast de banner staat.

Dus zoiets:



Debbie banner

Debbie1 banner



maar dan dat de banner zijn uitgelijnd?



Want volgens mij is het ook niet mogelijk om een echte tabel te maken zodat je in de ene kolom de namen zet en in de andere kolom de banners.



Groetjes

Debbie

Tabellen zijn inderdaad niet mogelijk. Wat je zou kunnen doen is twee plaatjes aanmaken met de tekst ‘Debbie’ en ‘Debbie1’ die even breed zijn. De plaats je ergens op internet en je zet een link hiernaartoe naast de banners. De banners komen dan precies onder elkaar te staan. De BBCode ziet er dan ongeveer zo uit:





De banners komen wel onder elkaar te staan omdat die even lang zijn. Alleen de plaatjes zoals wurm en feeman zijn namelijk niet even breed. Daardoor verspringt ook de banner in. Met andere woorden de plaatjes die in de banners staan die verschillen van grote. Ik denk dat daar mijn probleem zit. Als die plaatjes dezelfde grote hadden dan hadden de banners direct, zonder inspring door het plaatje, onder elkaar gestaan.



Kan dat kloppen?

Hmmm. Daar heb je gelijk in. De banners zijn ‘dynamisch’ van breedte afhankelijk van het ‘poppetje’ wat gekozen wordt. Dit is gedaan om te voorkomen dat een poppetje half afgekapt wordt aan het begin of einde van de bannerperiode. Ieder voordeel heeft z’n nadeel. Je zou het op kunnen lossen met de ‘plaatje ervoor’ methode die ik eerder beschreef, maar dan moet je die plaatjes met de namen niet even breed maken. Het is een beetje bewerkelijk, maar wel te doen.

Yep dat dacht ik al. In ieder geval heel erg bedankt dat je even hebt meegedacht. Maar dan weet ik dat ik niet meer verder hoef te zoeken naar oplossingen wat die zijn er niet.



Maar ik ga wel even kijken hoe en wat met dat plaatjes verhaal :mrgreen: Ga denk ik nog wel even puzzelen daarmee.



Heel erg bedankt.