html schrijven, waarmee?

Hoi,

ik heb tot nu toe altijd arachnofilia gebruikt om html te schrijven. Maar nu ik het op mijn nieuwe laptop wil downloaden, kan ik het zo snel nergens vinden. Ik ben er ook niet erg aan gehecht en wil best iets anders proberen.

Wat gebruiken jullie? Het liefst een beetje simpel programmaatje dat ik gratis ergens vandaan kan plukken :angel: .

HTML coden doe je toch gewoon met de hand?

Bedoel je deze? Klik

ik gebruik dreamweaver of kladblok :wink:

huh :eh:

@Jennifer77 wrote:

huh :eh:

:lol: :lol:

kladblok…niks meer, en niks minder (ow ja, je preview-dinges, die is ook nog wel handig)

edit: jij hebt vast geen zin om echt alles te gaan zitten typen… :angel: Bluevoda gebruik ik, gratis, en redelijk oke. Geen werelds progje.

html-kit. Gratis te downloaden.

ja ik typte dus wel alles. Als ik een programma gebruik dat dat voor me doet, moet ik dan niet weten hoe dat werkt?

zit er een viewer op kladblok? want dat heb ik idd wel nodig.

Ik gebruik Frontpage, maar dat is een beetje voor-oorlogs. Het voegt een hoop rommel toe, maar voor mij is het nu gewoon bruikbaar. Johan gebruikt Dreamweaver, maar dat vind ik veel te moeilijk :silenced:

Ik heb zoveel verstand van computers, dat ik echt heeeel goed begrijp waar dit allemaal over gaat!!! :liar: :liar: :liar:

ben ik de enige dummy hier op kok??? :oops: :oops:

haha, misschien ben je de enige dummy die moeite doet om dit te lezen?

internetpagina’s zijn geschreven in een soort code zodat alle computers het lezen kunnen. Daarmee maak je niet alleen de tekst, maar ook de lay-out, zet je afbeeldingen erin en maak je links. Dat is de html-code. Om html-pagina’s te maken kan het handig zijn om een programmaatje te hebben dat daarbij helpt.

Als je bovenin bij beeld klikt op bron, kun je de html-code van de site waar je bent vaak zien.

Ikzelf gebruik Bluefish, maar die is er niet voor Windows.

First Page heb ik zelf in een grijs verleden gebruikt en beviel me prima.

Hij was al genoemd, maar HTML-kit staat idd bekend als zo’n beetje de beste gratis editor.

Frontpage geef ik persoonlijk het etiket ‘Avoid Like The Plague’. Niet omdat het van Microsoft is (hoewel dat ook een goede reden is) maar omdat het zo’n beetje de slechtste editor ooit is. Met name omdat je pagina’s tot 10 keer zo groot worden (het bestand / de code dus) omdat er allemaal onzin in gezet wordt. Zoiets als een ramenlapper die je ruiten schoon maakt, maar dat slechts op het zicht doet (echt schoon zijn ze dus niet), je muren terwijl hij bezig is vies maakt en een paar beschadigingen op je pui achter laat.

Belangrijkste voor jou is dat JIJ het fijn vind om mee te werken. Dus probeer er een paar uit en kijk welke je het fijnste vond. Dat is dan voor jou de beste keuze.

Ik gebruik EditPlus. Omdat ik dan ook mijn php erbij heb zitten. Lekker makkelijk.

Gewoon wat demos downloaden en in ieder programma dezelfde pagina aanmaken, kijken welke het lekkerste ligt.

zo, ik heb al een heel lijstje joh!

ben idd ook bsng voor editors die allemaal zooi erin stoppen die ik niet hoef. Zelf alles schrijven is geloof ik de enige echte remedie daartegen.

nou ja, ben bovenaan begonnen: bluevoda. Als het niks is, kom ik terug vootr de volgende :smiley: .

thanx!!!

@Reaph wrote:

Frontpage geef ik persoonlijk het etiket ‘Avoid Like The Plague’. Niet omdat het van Microsoft is (hoewel dat ook een goede reden is) maar omdat het zo’n beetje de slechtste editor ooit is. Met name omdat je pagina’s tot 10 keer zo groot worden (het bestand / de code dus) omdat er allemaal onzin in gezet wordt. Zoiets als een ramenlapper die je ruiten schoon maakt, maar dat slechts op het zicht doet (echt schoon zijn ze dus niet), je muren terwijl hij bezig is vies maakt en een paar beschadigingen op je pui achter laat.

precies, dat zeg ik :oops: :shifty:

@Biebels wrote:

@Reaph wrote:

Als ik jou was zou ik NVU installeren… Ook ‘what you see is what you get’, maar minder moeilijk dan dreamweaver (en een stuk goedkoper) maar dan met schonere pagina’s. Alleen erg jammer dat ze 'm al jaren niet meer verder ontwikkelen… Maar gelukkig is er Kompozer wat een soort van wel onderhouden NVU is. Probeer die eens en laat Frontpage lekker gaan. Dan zijn je ruitjes weer schuin en je huisje blijft fris :wink:

Nee, ik doe het nog slimmer, ik laat Johan een CMS pagina voor me maken :mrgreen: Nóg handiger :lol:

@Biebels wrote:

@Reaph wrote:

Dat is voor veel microsoft toch zo?

okee, in bluevoda kan iik mijn oude pagina’s niet openen. Beetje merkwaardig, dat ik geen html-bestanden kan openen in zo’n programma :think: .

volgende kandidaat: html-kit.