HSG

Hoi allemaal!



ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een HSG.

de gyn heeft me verteld dat ik ervoor en erna een antibioticapil moet slikken en dat er een foto van de baarmoeder en eierstokken wordt gemaakt.

maar wat kan ik er verder van verwachten? is het raadzaam mijn man mee te nemen, is het erg pijnlijk? krijg ik weer die eendebek te verduren?



ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen, mn man maakt zich ook best zorgen de lieverd!



alvast bedankt!!

Ik heb het gehad en ja je krijgt weer zo’n eendenbek en het is wel wat pijnlijk maar je gaat er niet van dood en je ligt er nu ook weer niet te gillen van de pijn hoor! :wink:

Voor je het weet is het gebeurd en neem idd beter een halfuurtje vooraf een pijnstiller :-* .

Oh ja, ik weet de reden niet maar mss wel leuk om te weten, na die HSG was ik meteen zwanger… :angel: :wink:

Succes! :-*

dat zou mooi zijn!

ik ben nu een jaar geleden gestopt met de pil en we zijn nog niet zwanger. mijn bloedtest en de test van mijn man waren wel goed.

ik hoop dat ik ook zo’n bofkont ben dat ik dan gelijk zwanger ben!

Ja spannend hé, dat kun je mss in je achterhoofd houden terwijl je moet, wanneer heb je een afspraak?

volgende week vrijdag moet ik ernaar toe. gelukkig al om half 9. dan heb ik het maar gehad!

Ik heb hem twee weken terug gehad…Het is me reuze meegevallen!



Ja het is vervelend maar om nou te zeggen verschrikkelijk nee :slight_smile:

Ik heb het ook gehad.

Ik vond het wel een heel erg vervelend gevoel.

Ik hoefde niet van die pillen te slikken.

Je krijgt inderdaad die eendenbek weer.

Ik was wel meteen zwanger na de ingreep :smiley:

Suc6 :hug:

Ik heb het HSG-onderzoek gehad na de 3e IUI-behandeling, ongeveer 4 jaar geleden. Het is mij ontzettend meegevallen. Het is wel een naar gevoel als ze het slangetje op je baarmoedermond vastmaken, maar echt pijnlijk is het niet. Van het doorspuiten heb ik helemaal niks gevoeld, maar bij mij was wel alles open dus de vloeistof kon er zo doorheen lopen. Een uur van tevoren een pijnstiller innemen, dat scheelt al heel erg.



Heel erg veel succes alvast!

fluppie het is idd geen fijn onderzoek vooral het cupje plaatsen op je baarmoeder vond ik ff minder maar ik heb geen pillen gehad een half uur van te voren ibuprofen en erna weer en dan is de pijn wel te verdragen hoor! net of je ongi bent



ik was vrij die dag en de dag erna toevallig ook en dat vond ik zelf wel lekker

na de hsg ben je extra vruchtbaar :mrgreen:



succes meid hopelijk heb je snel resultaat :-*

Hey fluppie ik heb in juni een HSG gehad en vond het wel pijnlijk maar het is te doen. Het was niet voor niks -> kijk mijn prachtige banner :dance: ! Ik hoefde geen antibiotica te slikken. Wel een pijnstiller innemen en ontspannen tijdens het onderzoek (voor zover het mogelijk is).



Heel veel succes, en hopelijk heb je ook snel zo`n mooie banner!

wow zoveel mensen die daarna zwanger zijn! dat geeft de mens hoop!

helaas moet mijn man dan ook voor zn werk naar Oostenrijk. dus ik hoop dat het allemaal lukt!