Hoi iedereen,
Het is alweer een tijd geleden dat ik op het forum ben geweest. Had een btje de balen van alles… Na anderhalf actief klussen zonder resultaat hebben we nu de stap naar de gyneacoloog gezet. Nu ken ik niemand in mijn omgeving die daar ervaring mee heeft dus wou ik het hier eens proberen. Wie heeft er ook een HSG gehad? Viel het mee? Misschien zelfs daarna een zwangerschap? Ben benieuwd!
Groetjes
Hey optimist,
Ik heb een HSG gehad.
Was bij mij pijnlijk (inspuiten vd vloeistof), maar duurt niet lang, dus het is wel uit te houden (ook slik je ws een pijnstiller van te voren). In mijn geval werd ik met zorg omringd, scheelt ook.
Ik had mijn vader mee, omdat me was afgeraden erna auto te rijden (moest anderhalf uur rijden), maar dat had ik gemakkelijk gekund.
Ook daarna nul last meer gehad.
Nu schijnt het per vrouw erg te verschillen. Als het pijn doet, schijnt het toch dat die vloeistof moeite heeft door de eileiders te komen, hetgeen dan natuurlijk wel betekent dat ze daarna meer open zijn dan ervoor…
en ik was de ronde erna zwanger
helaas miskraam geworden, maar dat had niks met HSG te maken
Succes!
Dat geeft de burger moed!!! Ik zie dat het bij jou met de nodige hulp nog niet raak is. HEEL veel succes en ik vind het heel knap dat je zo doorzet! Dat meen ik echt, want daar is echt een dosis moed en doorzettingsvermogen voor nodig. Ik zal eens flink voor je duimen!
Ik wil je niet bang maken voor de HSG, maar bij mij was het echt ontzettend pijnlijk. Ik ‘viel’ bijna flauw van de pijn. Gelukkig was het op het moment dat ik dacht “het licht gaat nu uit” voorbij. Na de HSG heb ik 2 dagen niet kunnen lopen van de spierpijn in mijn lichaam. Ik had al mijn spieren in mijn lichaam zo aangespannen door de pijn dat ik er dus spierpijn aan over hield.
Daarna wel een zwangerschap, maar daar waren wel 5 IUI behandelingen voor nodig met Clomid. Ondanks dat ze bij de HSG niets gevonden hadden. Het was het allemaal achteraf natuurlijk hartstikke waard.
Succes in de mmm!
Heb vorige week een HSG gehad. Had van te voren gehoord dat het erg pijnlijk kon zijn maar heb echt helemaal nergens last van gehad. De gyn zei ook dat hij toch wel regelmatig huilende dames op de tafel had…(laat je niet afschrikken hoor, het kan dus gewoon alle kanten op). Alleen daarna een klein beetje pijn in mijn buik maar absoluut niet erg ofzo. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik met geen van de onderzoeken, uitstrijkjes e.d. ooit pijn heb gehad. Ben blijkbaar nogal gevoelloos daar :mrgreen: .
Hoihoi,
Ik heb ook een HSG gehad en ik weet nog dat ik tijdens de behandeling zei: “als bevallen ook zo’n pijn doet, laat het dan maar…”
Die maand erna was ik zwanger!!
(en bevallen was veel pijnlijker, maar god wat heb ik alles ervoor over gehad!)
Maar zoals als gezegd is; bij iedereen is het anders! Bij mij waren er geen afwijkingen gevonden en ik heb echt het idee dat ik mede door deze behandeling zwanger ben geraakt!
Sterkte en Succes!
xx
Ik denk dat je je vooral niet te bang moet maken.
Hoe meer gespannen je er naartoe gaat, hoe meer je de pijn zult ervaren.
Laat het op je afkomen, dan ben je meer ontspannen.
Als je het echt eng vindt, kun je altijd vooraf een Oxazepam vragen. (rustgevend middel)
Succes!!
Bedankt voor alle reacties!!! Schijnbaar ligt het er ook aan of je tijdens je menstruatie veel last hebt. Nou ja, de pijn is in ieder geval van korte duur begrijp ik. Ik vind het in ieder geval reuze spannend!
Mijn ongi was altijd vrij pijnlijk. Veel krampen enzo. Ook ik heb een HSG gehad en kan (gelukkig) een positiever verhaal vertellen. Heb alleen het prikje van de verdoving gevoeld (die wordt in je baarmoedermond gezet). Verder beetje onhandig en wat zeurderig maar het viel mij reuze mee! Ben daarna lopend naar huis gegaan (5 min. lopen) en lekker op bed gaan liggen. Dat laatste had meer te maken dat ik emo gewoon gesloopt was, er zat bij mij nl. iets “geks”. Een week later werd me verteld dat het een luchtbelletje was :roll:.
Heel veel succes. Het kan dus alle kanten opgaan, ik hoop voor jou de minst pijnlijke. :-*
Prikje van de verdoving? :eh: Die heb ik niet gehad… :think:
Bij mij voelde het spuiten van de vloeistof branderig, maar wel houdbare pijn overigens. Daarna wel een paar dagen last van m’n buik gehad, maar blijkbaar is mijn bm gewoon erg gevoelig.
Succes! Do
(of heb je het HSG ondertussen al achter de rug?)
Nou het is achter de rug hoor!!! Pfff… Wat was ik zenuwachtig. Ik vond het zeer pijnlijk, maar gelukkig is het snel voorbij. Het was allemaal in orde. Nu moeten we over een maand ongeveer terug en dan horen we wat er dan gaat gebeuren. Het zaadonderzoek was ook goed, dus ik ben benieuwd…
Bedankt voor alle reacties!