Hoveniers (vrouwen) in tha house??

Wij hebben een stuk van ongeveer 21m2 waarop we speelgraszoden willen laten leggen.

Heb geen idee wat de kosten zijn als we het laten leggen. Is er iemand die zelf of een man die hovenier is die weet wat zo’n beetje de kosten zijn?

Of als het erg duur is om te laten doen, hoeveel tijd kost het om zelf zoden te leggen ed?



Hopelijk is er iemand die ons meer kan vertellen :pray:

Graszoden leggen is zo makkelijk. Je rolt ze uit, stampt ze een beetje aan,

en klaar is klara :thumbup:

wij hebben ze zelf gelegd.



de plek waar we het gras wouden hebben leeg gespit en aard er in gedaan dit hebben we mooi vlak gemaakt bij de gamma kun je een roller huren zodat je het mooi vlak kan maken dan even wat mest/korrels op de aard en het gras uitrollen weer met die wals roller er over heen zodat het mooi aan het aarde kan hechten en goed nat houden de eerste tijd en zeer belangrijk eerst tijd geen speelende kinderen of huisdieren er op en dan zul je een mooi gazonnetje hebben.

de rollen gaszoden kun je met een scherpe mes heel makkelijk op maat snijden en zelfs ik kon het dus het moet jullie toch ook wel lukken.

niet neerleggen op een heel warme, zonnige dag, want dan krimpt het :mrgreen:



wij hebben geen groene vingers dus de laatste keer heeft de hovenier het gedaan (volgens mij EUR 2,50/m2 voor de graszoden zelf)



bestaan er speelgraszoden? weet wel van kunstgras (= kostbaar)



Tamma en haar man hebben een hoveniersbedrijf toch?



succes in ieder geval!

inderdaad eerst de kale grond vooebewerken dat hij een beetje los is , dan de matten uitrollen en daarna aan stampen of met zo’n roller, ennnn heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel water geven , elke dag veeeeeeeeeeeel, dan kan het goed vashechten, en dan de eerste weken niet er op lopen tot het gras vast zit ik geloof dat dat het was ongeveer hoe het hier gedaan was :think:

We hebben graszoden besteld. Wordt vrijdag geleverd. Jippie eindelijk!

bedankt voor de reacties!

wij hebben vorig jaar ook onze hele tuin voorzien van nieuw gras, wij waren 250 euro kwijt, van het oude weghalen tot het nieuwe erin…



we mochten er 2 weken niet echt op lopen of spelen, maar wel gelijk mooi resultaat!!!