houten treinrail

Hoihoi,

mijn kleine man wordt binnenkort 1 jaar en ik ben op zoek naar wat leuks voor hem. Ik wil heel graag een treinrail met treintjes kopen. Zijn er hier jongensmama’s met ervaring?? Welk merk is goed? Ik lees overal dat Brio de topper onder alles is, maar de vraag is natuurlijk of dit ook echt zo is of dat het alleen het naamplaatje is.

Ik weet dat onze jochie nog niet een treinrail in elkaar kan zetten, maar dat kan zijn zus wel…hij kan iig al wel met de treintjes e.d. spelen…vandaar dat ik hier aan zit te denken :think:

ervaringen zijn heel erg welkom! Ik heb ook ff op de ikea site gekeken, maar dat vind ik niet zo leuk :oops:

Ik heb meerdere door elkaar. Brio en THomas de trein (de houten versie) zijn door elkaar te gebruiken. Van de ene zijn de gebouwtjes, tunnels, kraanmachines ed leuker dan van de ander. Dus ik zou zeker naar beide kijken.

Ik vind Ikea minder goed aansluiten en soms klemmen enzo, Dat houten spul is makkelijker.

En ze zullen best wat ouder moeten zijn om zelf goed een baan te leggen. Ik moet zelfs soms nog puzzelen.

Waarom alleen jongensmama’s? Meisjes kunnen ook heel goed met treinen spelen. :stuck_out_tongue:

Ik zou beginnen met een basisset met misschien ‘voor de leuk’ één of twee uitbreidingen. Als hij er dan heel veel mee speelt kun je altijd meer uitbreidingen kopen/vragen.

Zelf ben ik fan van Brio, maar ik hoor ook van veel mensen dat de verbindingsstukken daar snel vanaf zouden breken…zelf heb ik die ervaring niet (mijn ouders hebben onze oude treinrails nog helemaal intact en die is dus al bijna 30 jaar oud). Maar voor een basisset kun je ook best Ikea (vind ik zelf niet mooi vanwege de kunststof verbindingsstukken, maar sommigen zweren daarbij) of Kruidvat of een ander B-merk nemen en dan de uitbreidingen bv. van Brio of Eichhorn.

Maar ondanks dat ik er fan van ben, heeft J. (nog?) geen Brio. Ze heeft een basisset van het Kruidvat, met een extra Thomas treintje en een houten garage die aangesloten kan worden op de rails. Hier vermaakt ze zich prima mee, een uitbreiding heeft ze op dit moment dan ook nog niet nodig.

Bijna alle hout is wel op elkaar aan te sluiten. En wij zijn zelf ooit begonnen met een leuke aanbieding van de Kruidvat uit de opruimbak. Maar ik ben dan ook nogal van het euhm vooruit kopen van kadootjes dus je moet het met zo’n aanbieding maar net treffen. De Hema schijnt ook goed te zijn en ook een heel nette prijs te hebben. Daar hebben ze ook een paar kleine uitbreidingssetjes qua gebouwen ed. Mijn ouders hebben gekozen voor Ikea ook vanwege de prijs en werkt ook prima. Wij zijn ondertussen al een paar jaar verder en hebben uitgebreid met delen van Thomas houten baan omdat we daar de bruggen bv erg leuk van vinden.

Kijk eens op de site van Allehand (in het boekje, brochure), die hebben ontzettend veel leuk houten speelgoed!

Wij kopen van Allehand voor B dit jaar een keukentje met aan de achterkant een wasmachine :mrgreen: gaat ie geweldig vinden want hij is gek op keukentjes en wasmachines.

Eerder hebben we daar ook al een loop-bakfietsje van gekocht.

Ook Haba heeft heel veel leuke dingen, maar is wel wat duurder.

Wij hadden wat soorten door elkaar, Eichhorn, Brio en Thomas, dat paste allemaal goed op elkaar en is mooi duurzaam :thumbup:

hier ook gewoon goede ervaring met ikea.

en is prima cadeau hoor voor eerste verjaardag. ik vind het speelgoed dat bij de basisuitzet hoort 8) (zowel voor jongens als voor meisjes). Het zelf leggen van rails komt later wel, daardoor blijft het leuk. En daarna komen de echt ingewikkelde routes leggen.

Meiden kunnen zeker wel met treinen spelen, tenminste onze meiden spelen er graag mee.

We hebben die van de Hema :thumbup:

Wij hebben alles door elkaar. Super leuk! Voor jongens, maar zeker ook voor meiden!

bedankt voor de reacties :thumbup:

ik heb vanmiddag een brio basisset gekocht van rail road, een dubbele brug van brio en een uitbreiding van een ander merk :think: (weet niet meer hoe dat merk heet) wat extra railsporen…helemaal leuk dus!

Had mooi geluk een website te vinden die al 10 tot 20% korting had en daarnaast nog een extra 5 euro korting :mrgreen: dus helemaal blij!

:shock: Bootje al bijna 1 jaar… pff waar gaat de tijd zeg…

P-tje heeft IKEA, met uitbreiding van thomas de trein… super leuk… hij heeft er vandaag nog mee zitten spelen toevallig

hier alleen ikea. bevalt prima. laats nog extra sets bijegkocht omdat elize het nu erg leuk vind om grote treinbanen te maken.

de hema treinsporen passen trouwens niet alles. iig niet op de ikea. de treinsporen van de hema hebben een houten bolletje als aanlsuiting.

Hier ook alleen Ikea. Prima spul. Hij heeft nu alle uitbreidingen en heeft van de buren die aan het opruimen waren pas nog een heel stel rails gehad. Helemaal favoriet hier :smiley:

qua rails hier alleen Ikea… speciale bruggen en mooie gebouwen van Thomas…

@mama_desiree wrote:

hier alleen ikea. bevalt prima. laats nog extra sets bijegkocht omdat elize het nu erg leuk vind om grote treinbanen te maken.

de hema treinsporen passen trouwens niet alles. iig niet op de ikea. de treinsporen van de hema hebben een houten bolletje als aanlsuiting.

Wij hebben van Hema en die hebben geen houten bolletje hoor, volgens mij hetzelfde als Ikea maar dan is de aansluiting van Ikea van kunststof en Hema is gewoon helemaal van hout.

ik had laats wat een stationnetjes bij de hema gekocht, maar die had echt een houten bolletje en paste niet. kijk maar:

Hier toevallig bij de ikea geweest en een setje gekocht en hij past inderdaad wat lastiger op de hema. Tenminste: hij past wel goed op de hema, maar de hema past niet goed op te ikea. Beetje duwen en drukken en dan krijg je hem er wel op en Jesse vind ze nog best leuk zo, maar niet helemaal geweldig vind ik zelf. Komt hier dus geen ikea meer bij, aangezien we hetzelfde ‘probleem’ met de brio baandelen hebben, die sluiten ook niet lekker aan op de ikea stukken. Wel leuk voor erbij dus, niet heftig erg, maar ik ga er niet meer van halen, nee.