We hebben Jesse voor de Sint een basis hema baantje gegeven als proef ( leuk, 9 euro was ik kwijt, daarvoor was het wel te proberen!) Nu begint Jesse de baan echt leuk te vinden en hebben we voor zijn verjaardag een kleine uitbreiding van 4 rechte stukken gehad van brio ( merk trouwens nu al het kwaliteitsverschil) We waren laatst bij het spoorwegmuseum en toen heeft Jesse een thomas treintje gehad.
We willen de treinbaan verder uitbreiden ( het is nu een ovaal met 4 extra rechte stukken ) maar wat is nu leuk om erbij te hebben, want er is zoveel te koop valt me al op… Maakt het voor een kind echt uit als het thomas uitbreidingen zijn ipv bijv. brio? Hoe zijn kwalitatief de bijv. hema gebouwtjes ?
Jesse is in ieder geval erg blij met zijn thomas locomotiefje, dat is echt de favouriet nu!
mijn zoontje heeft de Ikea trein, met alle uitbreidingssets voor zijn verjaardag gekregen. Hij heeft verschillende wissels, zodat hij ook nog dubbele banen aan kan leggen. En verhogingen, zodat hij ook bruggen kan bouwen. Kwaliteit vind ik niet super, maar ach, hij vindt het prima
Wij hebben een heel uitgebreide set, favoriet waren de tunnel van Brio (met rots-achtig uiterlijk, geluidje als treintje erdoor rijdt) en een veerpontje ook van Brio (kunnen treintjes op naar de overkant varen, blauwe lap erbij als water). Mooie bruggen doen het ook goed
de brio tunnel heb ik gezien, die ga ik noteren voor het verlanglijstje, vind ik namelijk zelf ook erg leuk!
Veerpontje ga ik ff op zoeken nog… Andere tips zijn altijd welkom!
Lune, merk jij het kwaliteitverschil tussen de verschillende merken, of heb je alleen brio?
Hier Eichhoorn, ikea en brio. Locomotieven van Thomas de Trein.
Heb zelf van gaas en papiermache een rots achtige tunnel gemaakt.
Spoorweg overgangen, bruggen enz. zijn hier helemaal hot!
Hier waren bruggen, overgangen, maar ook verschillende huisjes, boompjes en verkeersborden favoriet. Verder hadden wij een auto baan erbij van hout die verbonden kon worden met een overgang van de treinbaan.
Wij hebben veel via Marktplaats gekocht, dat scheelt behoorlijk.
we hebben hier van alles door elkaar. rails en brug van Ikea, wisselstation en boompjes/bordjes van Hema :thumbup:
belletje van Brio.
een hijskraan en een shipping yard van Big Jigs.
dat laatste merk heeft veel leuke gebouwen, tunnels, bruggen etc.
kijk eens rond in verschillende webshops.
mijn zoon en ik vinden het verslavend, die houten treintjes :mrgreen:
Kinderen hebben bij hun houten trein baan een treinstation van Plantoys en auto garage van Plantoys zijn beide te verbinden met de treinbaan.
Verder ook de houten autoweg die dan weer te verbinden is met de auto garage. Bij passende autotjes, bussen, bomen, tunnels ect.
Kinderen zetten hier regelmatig de heleboel op. Oudste bouwt er nu ook tunneltjes en huisjes bij met kapla. Geweldig spul wel prijzig!
@mlk1982 wrote:
de brio tunnel heb ik gezien, die ga ik noteren voor het verlanglijstje, vind ik namelijk zelf ook erg leuk!
Veerpontje ga ik ff op zoeken nog… Andere tips zijn altijd welkom!
Lune, merk jij het kwaliteitverschil tussen de verschillende merken, of heb je alleen brio?
Ik heb vanalles; brio, eichhorn, hema, doosje van de kruidvat.
Ik vind eichhorn niet geweldig en de kruidvat kun je beter ook niet doen. Hema was volgens mij wel oke, al heb ik een tijdje terug alles uitgezocht en de treintjes zelf daarvan weggedaan (wieltjes stuk). Maar de sets zijn hier inmiddels een jaartje of 7/8 flink in gebruik, dus als dat t enige is…
kruidvat heb ik nog niet zien liggen, maar die is dus niet aan te raden?
Iemand ook ervaring met de Thomas uitbreidingen? De huisjes e.d. zien er wel erg leuk uit, maar duur… :shock: We hebben nog even, maar wil inderdaad via marktplaats wat leuke uitbreidingen bij elkaar sprokkelen voor sint/kerst/verjaardag en tja… met 3 kids moet je op tijd beginnen
Koniginnedag komt er weer aan :thumbup: ga vroeg de rommelmarkt op en je hebt grote kans op het vinden van houten treinbaan spul voor weinig! en anders MP inderdaad. Hema en Ikea spul is ook niet zo duur en prima als basis.
Mijn kinderen kregen o.a. dit de afgelopen Pakjesavonden:
en
en dit zijn nog grote wensen (een kleine selectie):
Alles van Brio, maar we hebben de basis van de Ikea.
Vooral mijn zoon van 7,5 speelt erg graag met het treinspoor. Met zijn feestje heeft hij met al zn vriendjes de hele kamer door getreint. 8)
Daarnaast gebruiken we vaak blokken, zusjes poppenhuisspulletjes en Ostheimer/Schleich-dieren.
Marite, ook dit zijn goede tips! Ik vind vooral de autobaan erbij erg leuk, is voor nu misschien nog te veel voor Jesse ( hij is net 2) maar wel erg leuk om het mee uit te bouwen. De autobaan is ook los te koop en ook de overgang van autobaan naar treinrails, of alleen in zo’n set? Ik kan even geen goede webwinkel vinden behalve treinen-paradijs en daar hebben ze niet zo heel veel brio. Ik vind brio eigenlijk zelf veel leuker dan al dat thomas spul, maar Jesse is zo’n thomas fan… :?
Hier een verwoed Thomasfan vanaf zijn 2e die inmiddels een bak vol treintjes van deze serie heeft. Ik vind de treintjes goed betaalbaar voor wat je ervoor terug krijgt. Echter de gebouwen, rails etc. hebben we gewoon van big jigs en andere (veel goedkopere) merken. Qua gebouwen en bruggen etc. merken ze (iig de mijne…) geen verschil. Het gaat hem echt om de treintjes, die zijn heel herkenbaar en leuk en rijden prima over de andere banen. De treintjes zijn voordelig te bestellen bij speelgoedspaarders (maar dan op zijn engels).Kwaliteit van de treintjes is overigens uitstekend!
thx voor de link
Graag gedaan! Overigens leuk hé, het spoorwegmuseum, wij zijn er afgelopen vrijdag nog geweest. Misschien leuk om te weten dat het museum van 17 mei tot 20 mei het Thomasweekend organiseert (mocht je nog niet op de hoogte zijn ).
het spoorwegmuseum is onwijs leuk, jammer dat we er toch wat ver af wonen dus meteen voor een hele dag moeten gaan, dan ga je al gauw niet meerdere keren per jaar ( we hebben een museumjaarkaart )
Ik ga me eens orienteren op wat er allemaal te koop is denk ik en misschien spot ik op koninginnedag nog wat ( al is onze wijk daar niet echt de juiste voor denk ik :think: )
Wij hebben alles van ikea. Vooral de bruggen zijn hier favoriet en dan wel met de blokken eronder zodat het een lange brug kan worden.
Wat ik dus hier lees is dat dat van de hema ook op die van ikea past. Maar mijn moeder zei dat daar veel speling in zat…
Dus ik wilde weten of dat dan echt wel gaat.
wij hebben dan geen ikea maar brio stukjes en hema stukjes en die passen prima, zal wat speling tussen zitten maar de trein heeft daar geen last van
Dan ga ik toch maar eens kijken bij de gemak voor stationnetjes enz.!
Tnx!