Houten trein

Geen idee of iemand het weet, maar ik vraag het hier toch… Bij het Kruidvat is nu een houten treinset (van Play 'n kids) in de aanbieding. Passen die railsdelen op de Briodelen?

Dat weet ik niet. Ik weet wel dat het merk Sio en de treinonderdelen van lobbes (website) er wel op passen!

Ik heb ikea en kuidvat allemaal aan elkaar en het past ook nog :mrgreen: Geloof niet dat ik brio ertussen heb, maar volgens mij paste dat wel heb ik eerder in een topic hier gelezen.

Staat die trein van kruidvat in de folder nu?

even op google geweest voor je en het past. Zie hier"





Edit Mel: commerciële link verwijderd.

Brio en Ikea past redelijk.

Alleen het treintje op batterijen hapert een beetje.

We hebben nu al heel wat, maar nog niet genoeg spoor (je kunt er nog net geen mega leuke spoorbaan van maken). Maar treintjes hebben ze zat.

Zitten er bij die van de Kruidvat nog veel leuke dingen bij? Ik ga eens even neuzen!

@schoen: Dank je! Ik had ook gegoogled, maar kon niets vinden.

Ik geloof niet dat de treinset in de folder staat…ik kwam hem ‘per ongeluk’ tegen. :slight_smile:



@Marite: De spoorbaan op het plaatje op de doos ziet er leuk uit (er zitten twee bruggetjes bij en twee van die ‘T-splitsingen’ bij), ik ga er vanuit dat je die baan er van kunt maken. En dan zitten er nog allerlei beestjes ed bij.

bijna alles past wel aan elkaar… soms is idd de overgang voor een elektrisch/batterij treintje wat lastiger te nemen (zie ik bij vrienden) maar met gewone treintjes hier geen enkel probleem.



Nou is het hier hoofdzakelijk IKEA, maar ik heb een keer goedkoop online een mooie brug en paar bijzondere wissels en korte stukjes gekocht. Wil allemaal prima. 1 ding moet ik even bij helpen om het vast te krijgen, dat loopt net even wat stroever, maar daarna speelt het als een trein :mrgreen:



@Marite, als je vooral extra spoor wilt is IKEA geloof ik het goedkoopst of je moet idd een leuke aanbieding tegen komen! Karwei heeft soms ook een leuke set met losse beestjes en bomen enzo erbij in de aanbieding :thumbup:

@mamaMarije wrote:

maar daarna speelt het als een trein :mrgreen:




Hahahahahaaaa!!!


@Marite, als je vooral extra spoor wilt is IKEA geloof ik het goedkoopst of je moet idd een leuke aanbieding tegen komen! Karwei heeft soms ook een leuke set met losse beestjes en bomen enzo erbij in de aanbieding :thumbup:

Ja, ik denk ook dat Ikea dan het beste is, alleen hoeven wij opzich dus geen brug en trein meer, en we hebben ook 2 splitsingen maar daar kunnen we nu nog niet zo gebruik van maken. Wat een luxe probleem!

"Nienke123" is die spoorbaan volgende week in de aanbieding?
Want dan ga ik even in de winkel kijken. Al denk ik dat 2 bruggen en 2 splitsingen niet echt iets voor ons zijn, maar wieweet! :wink:

Ik vind van de trein van de Ikea vooral jammer dat de verbindingsstukken van kunststof zijn (dat wil ik dus niet ;))…



Als je echt op zoek bent naar specifieke dingen, dan zou ik die gewoon los kopen? Ik zat te googlen en zag dat je allerlei railsdelen los kunt kopen en natuurlijk allerlei leuke dingen als tunnels, stations, enz. Ik weet wel wat ik ga doen als Jinthe tzt de treinbaan erg leuk mocht vinden. :oops:

echt specifieke dingen kan je idd beter los kopen… ik wou een aantal stukjes die aan beide kanten een oogje of juist aan beide kanten een bultje hadden zitten.

Soms kom je anders gewoon niet uit of moet je een hele gaaf baan om gaan zitten bouwen… en dat leverde aardig wat frustraties op bij de heren.



En die plastic verbindingen… zijn dan wel weer sterker dan de houten!

Mijn ouders hadden nog een houten treinbaan van ons van vroeger en juist die houten verbindingen zijn allemaal stuk…

Mijn ouders hebben ook een houten treinbaan van ons van vroeger met houten verbindingsstukken en die is nog helemaal heel (en er is echt wel veel mee gespeeld). :mrgreen: :slight_smile:

@Nienke123 wrote:

Ik vind van de trein van de Ikea vooral jammer dat de verbindingsstukken van kunststof zijn (dat wil ik dus niet ;))…




Oh ? Die van ons niet. Wij hebben de trein nu zo'n 3 jaar denk ik. EN als ik op de site kijk, dan is het spoor van massief beuken. Er staat niks bij van kunststof verbindingsstukken.

@Karin2 wrote:

@Nienke123 wrote:
Ik vind van de trein van de Ikea vooral jammer dat de verbindingsstukken van kunststof zijn (dat wil ik dus niet ;))…




Oh ? Die van ons niet. Wij hebben de trein nu zo'n 3 jaar denk ik. EN als ik op de site kijk, dan is het spoor van massief beuken. Er staat niks bij van kunststof verbindingsstukken.


Het valt op zich ook niet echt op... maar die bolletjes zeg maar zijn van kunststof (ziet Karin nu richting treinbak lopen om te checken :lol: ).

Oké, ik zal eens gaan kijken :smiley:



loopt nu naar de uitpuilende speelgoedkast

Inderdaad Marije, je hebt gelijk! Nou, dan mogen ze dat op de site ook aanpassen als het niet 100% beuken is. Maar het kan natuurlijk zijn dat dat ondertussen wél zo is.

dit zie ik op de site van IKEA staan bij de losse stukken rails als produkt info



Productomschrijving

Spoor: massief beuken

Kunststof beslag: polyetheen