Indy haar 1e verjaardag komt er over een paar weekjes aan :inlove:
En we zijn aan het rondkijken wat we voor haar moeten kopen, we hebben al een baby born voor dr gekocht maar we willen nog wat erbij wat we in prijs delen met mn ouders/zusje en dr vriend.
Nu twijfel ik tussen een houten loopfietsje of een houten poppenwagen, waar zal ze meer aan hebben :think:
Ze is druk bezig met stappen in de box en langs de tafel nu en heb ook wel zo iets van een poppenwagen is ook erg schattig :inlove:
Maar ze is maar een kleintje afgelopen week op het cb was ze 66 cm zou het niet veel te groot voor haar zijn?
Help :lol: :lol:
Een houten loopfiets is denk ik veels te groot.
Ik had een loopfiets alvast voor Siep, maar Tejo (die toch redelijk lang voor zijn leeftijd is) past er prima op (zadel bijna laagste stand).
Voor Tejo’s eerste verjaardag had ik wel een klein plastic loopfietsje (7,50 euro meen ik, bij verschillende speelgoedwinkels/blokker etc) en daar past Siep nu nog net niet op. Ik weet niet hoe lang(of klein) Siep nu is, maar hij past voorlopig nog wel in maatje 80.
Een poppenwagen lijkt mij wat dat betreft beter geschikt. Daaraan kunnen ze misschien ook hun eerste stapjes of net wat extra stevigheid aan hebben bij het lopen :thumbup: (en daarnaast zou ik dan zo’n plastic loopfietsje doen, voor Tejo inmiddels wel wat klein, maar die vind hij toch ook nog steeds erg leuk)
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Dank je, zo’n plastic loopfietsje hebben we nog van Y.eline maar dat ding maakt zo’n lawaai over het laminaat als ze erop rond crossen dat ik dat ding niet meer in huis wil.
Vandaar het alternatief een houten met rubberen bandjes :lol:
Ik zou voor een loopfiets gaan…
Wij hebben zelf deze ( zie foto )
Moet wel zeggen dat ze zeker de 1ste paar maanden niet wist wat ze met dat ding moest doen, dan alleen zitten :mrgreen:
Maar ze maakt tot nu toe nog steeds elke dag gebruik van haar loopfietsje…
En een houten poppenwagen is ook wel leuk,maar vind zo’n poppenwagen net een loopkar, en hier heeft ze haast niets met een loopkar gedaan, buggy valt veel beter in de smaak :thumbup:
Die is leuk!!!
Poppenwagentje ook!
Als je dan een iets stevigere koopt, kan ze er strax achter stappen!!!
@chantal!! wrote:
Dank je, zo’n plastic loopfietsje hebben we nog van Y.eline maar dat ding maakt zo’n lawaai over het laminaat als ze erop rond crossen dat ik dat ding niet meer in huis wil.
Vandaar het alternatief een houten met rubberen bandjes :lol:
Dat kan ik mij ook wel voorstellen. Wij hebben het loopfietsje dan ook snel voor buiten gedaan

:think: Tejo heeft ook een loopkar voor zijn eerste verjaardag gekregen, maar dat heeft toen ook nog wel een aantal maanden geduurd voordat hij er raad mee wist. Siep kan overigens nog niet bij de grond met zijn voeten op dat ding :lol: (Tejo kon dat bij zijn eerste verjaardag zelfs al)
Ik denk eigenlijk dat het ook wel verschilt per kind wat handig is. Tejo wist ook geen raad met een loopkar (ging er pas achter toen hij al goed los kon lopen) Siep loopt nog niet los (ook nog niet aan 1 handje), maar loopt dus weer wel achter de loopkar :lol: En ik maar denken dat dat ding gewoon veel te licht was. Ik heb zelfs een zwaardere gekocht, die nu dus in een hoekje staat

:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik vind deze rieten wagentjes altijd erg leuk en handig voor kleine meisjes
Idd, dat rieten wagentje heb ik nog staan van mezelf van vroeger, en die zijn best laag.
Maar het geeft toch niet als je kindje nu nog te groot is voor een wagentje of loopautootje? Ze zal vast nog wel groeien komend jaar. Ik vind het nu wel eens jammer dat onze zoon met zijn verjaardag best wat speelgoed kreeg wat toen leuk was. Ze groeien zo snel, die maanden daarna, dat hij nu totaal ander speelgoed leuk vind. En ik vind het onnodig om zomaar van alles te kopen, zeker geen dure dingen, dus had ik dat liever voor zijn verjaardag gekregen. ze groeien er vanzelf in!
Ik vind een poppenwagen wel heeel leuk! Eer dat ze op het loopfietsje
kan is ze 2 denk ik (als je tenminste een loopfietsje met 2
wielen bedoeld :think: nu ga ik twijfelen)
Paschal ik bedoel zo’n loopfietsje die Romata had geplaatst in dr berichtje.
ik neig toch meer naar een poppenwagen, die rieten is ook cute :inlove:
Ik ga dr morgen ff passen op dat plastic loopfietsje die op zolder staat …denk dat het nog wel te groot is…
poppenwagen wordt hier heeeeel veel gebruikt… de loopfiets weet ik uit ervaring van een vriendin is erg onstabiel en vallen hier snel mee om…
oja vergeten… wij hebben zelf ook een houten loopfiets. maar dan een met 2 wielen… hier kan onze dame van bijna 3 nog niet eens op…
loopfiets zou ik vanaf 2 jaar doen denk ik. Poppenwagen is wel erg leuk al.
De loopfietsjes van Puky hebben rubber bandjes, zij zijn voor kindjes vanaf 75 cm en vanaf 1 jaar (met vier wielen). Geen idee of houten fietsjes lager zijn…
Misschien is een loopauto wat?
Jinthe heeft zowel een loopauto als een loopfietsje (ik had specifiek een Puky gevraagd, één maatje groter dan de kleinste, Jinthe past er prima op (maar die is dan ook wat groter dan gemiddeld)) gehad voor haar verjaardag. Er op zitten en vooruit bewegen snapt ze nog niet, maar er achter en er naast lopen ed wel. De loopauto is stabieler dan het loopfietsje, waardoor ze daarmee minder snel valt (nog niet gebeurd). Rieten kinderwagentje hebben we ook, maar hebben we nog niet ‘in gebruik’ genomen.
Hier heeft marlynn het allebei voor haar verjaardag gehad.
Van mijn ouders een kinderwagen van Rattan en van ons een houtenloopfietsje, 4 wiel alla model Romata maar dan van Nijntje.
Je moet een kinderwagen zowieso niet als loopwagen gebruiken…pas als ze goed kunnen lopen. Loopwagens zijn zowieso niet verstandig om je kind achter te laten lopen. Maar straks als ze wat groter is en dus zelf goed kan lopen dan is het super leuk!
Ook het loopfietsje is voor Marlynn nog net te klein (ze is nu 74 cm en komt als ze helemaal voorop zit met dr teentjes bij de grond) maar ze vindt het echt geweldig om er op te zitten en een klein beetje voorgeduwd te worden :inlove:
Wij hadden voor onze oudste een houten loopfietsje (zoiets als op de foto, ik zag ze laatst bij kruidvat voor ene paar tientjes) en hij kon met 14 mnd denk ik wel er goed mee uit de voeten. De anderen ook vlak na hun verjaardag, ik zou daar zeker niet mee wachten tot de tweede verjaardag.
Poppenwagentje van de foto die eerder geplaatst is kiept heel erg snel om. Onze dochter kreeg voor haar eerste verjaardag een poppenwagentje en dat vond ze ook al heel erg mooi. Ik denk dat ze ook zo’n 14 mnd was toen ze er echt goed mee speelde en achter stapte.
Wij hebben wel bewust gezocht naar een wat zwaardere met het zwaartepunt op de goeie plek, niets zo irritant voor een dreumes als zo’n ding dat steeds kiept.
Bedankt!! Denk dat we voor nu beter een poppenwagen kunnen kopen en met dr 2e verjaardag een loopfietsje dan :lol: :lol:
Heb nu zo’n loopkarretje vind ze geweldig ze trekt zich er aan op en probeerd al stapjes ermee te zetten :thumbup:
Nu op zoek naar een leuke poppenwagen, heb zoveel gezien dat ik gewoon niet weet wat ik nu moet kiezen haha