onze oudste krijgt een houten garage voor zijn verjaardag/sint, maar ik kan niet kiezen tussen deze twee:
de grote garage van het merk Dudu
of de garage van de Plancity reeks van het merk Plantoys
De garage van Dudu vind ik zelf mooier om te zien, qua uitstraling en kleur, en met de knop van de lift aan de zijkant.
Voordeel van Plancity is dat je het kunt uitbreiden met een hoop extra gebouwen, een houten wegennet en ook de houten treinbaan kan er aan vast.
ik zelf zie het voordeel van een houten wegennet niet zo. kost veel, neemt veel ruimte in beslag en autootjes kunnen toch ook gewoon op de grond (of op zo’n speelmat) rijden :think:
hub werd veel meteen enthousiast bij het idee. nou ben ik auto-beet misschien is dat het probleem :lol:
anyway, wie heeft een van beide garages en hoe bevalt het?
is het stevig, blijft het netjes, wordt er veel mee gespeeld, hoe leuk zijn houten wegen?
wij hebben dus die grote van Dudu en hier zijn de heren (en wij dus ook) tevreden. Onze jongste kan ook al goed de lift bedienen, dus is goed te doen voor kleine handjes.
De auto’s rijden idd verder gewoon over de grond hoor :lol: Die houden daar niks aan over . Qua extra gebouwen… die maken ze er soms zelf bij met Duplo of Lego.
Als ze echt los gaan bouwen ze eerst een treinbaan met losse overgangen waar auto’s dus gewoon overheen kunnen rijden, gebouwen van Duplo/Lego en de garage dus… waar ook prima lego autootjes in kunnen rijden :thumbup:
Nee wij zijn nog steeds blij met dit sintcadeau van vorig jaar.
hub vroeg zich op basis van het plaatje af of de op-/afritten van de Dudu garage niet erg stijl zijn (of de auto’s niet meteen naar beneden knallen met andere woorden )
die van Kidcraft ken ik niet, maar vind ik er zo op het plaatje beetje fragieler uitzien eigenlijk.
Vooral de baantjes omhoog lijken me nogal kwestbaar… maar zoals gezegd… ik ken hem verder niet live, is meer een gevoel.
Die van Woody vind ik er steviger uitzien. Beetje zoals die van Dudu denk ik.
En duur zijn ze allemaal eigenlijk wel… maar vind een houten garage zoveel mooier als eentje van kunststof (al moet ik zeggen dat de hele oude Fisher Price nog bij mijn ouders staat en die is ook nog mooi na dik 30 jaar… die is toch echt anders en mooier als die van nu vind ik).
Wij hebben er eentje van PlanToys, bewust voor gekozen omdat hij op de treinmerken past. Geweldige garage trouwens, stevig, duurzaam, leuk, makkelijk te bedienen, helemaal goed! :thumbup: