Houding tijdens fles geven

Wie kan me vertellen hoe ik een goede houding aanneem als ik mijn dochtertje de fles geef, waarbij ik zo min mogelijk mijn rug en schouders belast?

Ik heb haar nu op mijn linkerarm liggen met mijn arm op een kussen en de fles in mijn rechterhand. Maar mijn linkerarm is niet helemaal ontspannen en mijn rechterarm draait iets in om de fles in haar mond te krijgen.

En nu heb ik dus last van mijn rug.

Wie heeft er tips?

En zou een voedingskussen misschien wat zijn of is dat alleen voor bv?

(ik heb haar liever niet recht voor me op een kussen eigenlijk, heb ik minder gevoel bij)

Plaatjes zijn welkom 8)

ja ik gebruik in bed altijd het voedingkussen…

en bevalt goed en ondersteund zoals jij het graag wil hebben

ook gebruik khet kussen in de box om m.arthijs beetje recht op te laten liggen en rondkijken

ivm reflux ben ik mijn jongste zoontje rechtop zittend gaan voeden. Dus hij zit met zijn rug tegen mijn buik aan en kijkt naar voren. Snappie? :think: :roll: :lol:

Met mijn rechterhand geef ik dan dus de fles.

In principe zit alles dan recht :think: En je hebt geen "zwaar"gewicht op je arm liggen. Vind dit zelf eigenlijk wel een ontspannende houding…

Voedinskussen erbij en evt. een kussen in je rug zodat je echt een rechte rug kunt hebben? Leger kussens verzamelen en uitproberen maar :lol: . Wel belangrijk, een goede houding, want je moet er nog even mee vooruit. Evt stentje onder je voeten zodat je echt ontlast zit?