houdbaarheid

Ik heb mijn dochter gisteren voor het eerst een paar hapjes peer gegeven uit een potje, nu heb ik haar vandaag weer wat uit dat potje gegeven, maar las dat de houdbaarheid in de koelkast maar 24 uur is, nu zat er denk ik 28 uur tussen, dat kan toch geen probleem zijn?

Weet iemand waarom de houdbaarheid maar zo kort is? Ik geef haar per keer maar een hapje of 5, gooi dus een half potje weg! Best zonde!

Hoi Britt,

geen idee waarom de houdbaarheisdatum zo kort is. Zonde ja, want als het naar mijn idee echt te lang stond, gooide ik een deel weg, of at zelf de rest op… Anders gebruikte ik het 2 keer (2 dagen), want ik geloof niet dat dat erg veel kwaad kan. Ze zullen het er wel voor de zekerheid opzetten!!!

Ik deed het echt altijd weg.

Maar waarom maak je dan niet gewoon vers eten en kun je uit de vriezer halen zoveel als je nodig hebt.

Of maak je portie’s zo groot als je wil.

Hoe eerder je begint met vers hoe beter het straks gaat.

Die potjes zijn reuze lekker, ook lekker veel smaak en dan vind ze het verse eten niet meer lekker omdat het natuurlijk lang niet zoveel smaak heeft als een potje.

ik ga ook echt vers geven hoor, maar wilde even weten hoe fijn het is. Net appelmoes dus. Ik heb ook maar 1 potje gekocht, nu weet ik hoe dun het is en morgen ga ik met de staafmixer aan de slag.

nog even en ze eet een heel potje leeg :mrgreen:

hier zijn de honden er blij mee :lol:

nu had ik laatst wat potjes van de c1000 en die waren 48 uur goed :think:

Volgens mij is het overdreven, hoor die 24 uur. Maar oke, ik durf zelf ook niet veel risico te nemen. Maar ik doe altijd wat in een apart bakje, en bewaar de rest van het potje in de koelkast en die krijgt mijn zoontje de dag erop ergens. Zal echt niet op een paar uur aan komen.

Als je zelf maakt en invriest, kun je het invriezen in een ijsblokjes houder. Dan kun je het per blokje (of 2) ontdooien :thumbup:

Wij zijn gisteren gestart met bijvoeding (worteltjes) ik had 3 blokjes ontdooid ervan uitgaande dat ze na een paar hapjes genoeg zou hebben… :roll: ze smikkelde zo het bakje leeg :wink:

Ik heb ongeveer uitgerekend dat (bij ons) een half trai’tje ijsblokjes een 4 maanden potje is (125 gram). Dus vnvd 6 blokjes :thumbup:

De houdbaarheidsdatum is zo kort omdat er geen tot weinig conserveringsmiddelen in zitten.

Ben zelf een muts en gooide dan het potje weg… Neem geen enkel risco… Zijn nog zo klein… En inderdaad ik maakte ook altijd vers… Net zo makkelijk en veel lekkerder

Het maakt ook verschil of je er met een schone lepel wat uit haalt en het fruit dus vanuit een ander bakje geeft, dan rechtstreeks vanuit het potje.

Als je het rechtstreeks vanuit het potje geeft zou ik het zeker niet bewaren, anders zou ik me om die 4 uurtjes niet druk maken.

@romata wrote:

Hoe eerder je begint met vers hoe beter het straks gaat.

Die potjes zijn reuze lekker, ook lekker veel smaak en dan vind ze het verse eten niet meer lekker omdat het natuurlijk lang niet zoveel smaak heeft als een potje.

Das hier nooit een probleem en nooit geweest ook :wink:

Dus dat gaat echt niet altijd op hoor.

Ik geef gewoon potjes en vers door elkaar. Meneer eet alles wat voor zijn mondje komt op, dus allebei heeft het smaak. En daarbij zijn potjes soms wel erg handig :mrgreen:

In het begin heb ik halve potjes altijd weggegooid, maar nu bewaar ik ze gewoon tot de andere dag. Ik doe het wel in een plastic bakje dat ik goed af kan sluiten.