houdbaarheid van de kolf....

zwanger van de derde zit ik me opeens af te vragen of ik straks misschien wel ene nieuwe kolf moet kopen?



Ik heb deze bij de eerste gekocht en voor 2 kinderen naar tevredenheid gebruikt. Het is een handkolf van avent.

en straks bijna 4 jaar oud. hij is regelmatig dan wel niet veel gebruikt, elke dag en soms meerdere keren.



Gaan er onderdelen aan kapot of verslijten ze?

Ik weet wel dat ze voor de flessen aanraden de spenen elke 6 weken ofzo te vervangen, geldt dit ook voor de plastic onderdelen van de kolf?



bedankt alvast!

Ik had dat ook…mijn kolf was 4 jr oud van mij,maar ik had hem van mijn zus met een dochter van 7…

Toen dacht ik dan bestel ik de zachte onderdelen nieuw…dat kon…25,-…

Máár toen deed hier bij aangeboden iemand zijn nieuwe kolf weg,2x gebruikt voor hetzelfde geld…toen was de keuze snel gemaakt en met dat via systeem nu bij die handkolf is het wel handig (al past die ook op de oude hoor maar de hals is nu vast en niet meer uit 2 delen zoals bij die oude en dat zit toch steviger)

Dus ik zou zeggen kijk af en toe eens bij angeboden…

Ik gebruik hem soms nog mijn kolf en eigelijk wil ik hem bewaren ook :mrgreen: je weet maar nooit :wink:

Ik dacht eerst,misschien niet ‘‘fris’’ een tweedehandse,maar toen dacht ik ook doe niet zo stom je kan uitkoken en alles dus vies is het zeker niet!

maar weet ej of de onderdelen echt slijten ofzo??



ik zei niet echt dat ie er versleten uit ziet ofzo :think:

oh, ik heb ook nog gewoon mijn medela gebruikt van 2.5 jaar geleden, mijn zusje heeft m ook nog gebruikt… en nu weer… gaat prima hoor… zelfs het flapje waar de melk in het flesje komt is niet eens versleten

denk dat ik hem gewoon maar weer probeer.

was er erg tevreden over nl :mrgreen:

kan altijd nog een nieuwe kopen…

Volgens mij zijn de essentiele onderdelen van de Aventkolf van siliconen, dat droogt niet uit ofzo zoals rubber… Die van mij is 5,5 jaar oud en nu drie jaar ofzo niet gebruikt en ziet er nog goed uit.

Bovendien: als er een onderdeel niet goed meer is, zuigt het systeem niet meer vacuum, dus je merkt het vanzelf denk ik… :think: