Hoteldebotel of Kiddo

Ik meende ooit een topic over Kiddo of Hoteldebotel gelezen te hebben, maar kan hem niet terug vinden.

Wie heeft 1 van deze 2 en kan me er meer over vertellen? Is het een aanrader?

Kreeg vandaag de babydoos van Felicitas over de post omdat de hostesses het te druk hebben. Heb de folder gelezen en het spreekt me wel aan, maar ik heb dus niets in het echt kunnen bewonderen.

Maar ik twijfel omdat ik Hoteldebotel en Kiddo (dat is toch de voorloper?) serie wel erg vaak ongebruikt tweedehands aangeboden zie. Als ik een serie koop, ga ik sowiezo voor tweedehands, want de nieuwprijzen heb ik er echt niet voor over.

Mijn dochter had voor haar verjaardag hele mooie voorleesboeken gehad van vrienden zoals Woezel en Pip en Dikkie Dik. Maar ze wil niets van voorlezen weten. Elke avond kiest ze een boekje met plaatjes die ze kan benoemen, of een boekje over kleuren of tellen. Favoriet is nu een Sesamstraat boekje met plaatjes over dingen als recht en krom en lang en kort.

Ik word nogal moe van steeds dezelfde boekjes :silenced: . Dus heb ik iets aan 1 van deze 2 pakketten of kan ik beter zelf naar de boekhandel en op zoek gaan naar nieuwe boekjes?

En welke serie is leuker?

Wij hebben hotel de botel en daar zitten wel een aantal voorleesboekjes in, alleen vind ik de verhalen veel te lang. Nancy kan haar concentratie er nog niet voor vasthouden.

De spelletjes/puzzeltjes e.d. die er in zitten zijn ook voor kinderen vanaf 3 jaar. Sommige dingen zijn nu al wel leuk, maar de eerste 2 jaar zeker heb je er niks aan.

Zou het zeker niet nieuw kopen inderdaad en als ik het over had mogen doen, dan had ik het niet gekocht toendertijd.

Bedankt voor je reactie.

Er zitten dus echt voorleesboekjes bij. Ik dacht dat het meer educatieve boekjes zijn met dingen die je kan benoemen.

Ze wil zelf aanwijzen en vertellen. Als ze het niet weet, zegt ze helpen mag :inlove: . Maar ze wil niet luisteren naar een verhaaltje.

Hier heb ik dan nog niets aan :think: .

Het zijn echt voorleesboekjes en de afbeeldingen zijn echt niet om aan te wijzen en te benoemen. Ik zou het niet doen als ik jou was!

Ik heb nog wel een stapel boekjes liggen met allerlei thema’s als kleuren, voertuigen, eten, je lichaam etc. Zijn ouderwetse boekjes en van een bepaalde serie (zal vanmiddag eens kijken hoe dat heet), erg leuk!

ik heb het eigenlijk de eerste twee jaar niet aangeraakt.

Nu gaat Nova het leuk vinden, ze vindt de boekjes leuk, de verhaaltjes waar steeds dezelfde figuren terugkomen.

En de thema’s (lichaam, vrienden, bang zijn, kleuren, water, klok…)zijn ook wel leuk voor kinderen vanaf 2,5-3 jaar.

dus tweedehands best de moeite waard denk ik.

ow nou dit vind ik eens fijn om te lezen. Dat mens van felicitas is hier net weg en die zei allemaal dat het vanaf 3 mnd was en dan moest ik ook echt starten ermee en bladiebladiebla. Nu vond ik haar zoiezo al niets dus had haast de neiging het daarom niet te kopen, maar dacht, ff ervaringen lezen. Als ik jullie zo hoor zeggen jullie dus “onzin tot 2 jaar heb je er niets aan” nou dan ga ik het zeker niet kopen :snooty:

Thx meiden :-*

Ik heb via Felicitas de Dotje-serie gekocht maar ik vind hem erg leuk en belangrijker Laurens ook :lol: . Er zit een badboekje in, kartonnen (aanwijs)boekjes en echte prentenboekjes. Ook hebben ze verschillende thema’s zoals een broertje of zusje krijgen en naar school gaan.

beetje een laat antwoord hoor maar wij hebben van felicitas toen mijn zoontje geboren werd het koffer setje gekocht dat is kiddo geloof ik allemaal koffertjes met erin van alles kleuren lezen tellen vormen enz maar goed ik heb er toen 200 nog wat voor betaald :oops: ik kon weer is geen nee zeggen maar mijn zoontje wordt in oktober 4 en met 3 jaar kon ik er iets mee doen :? nu vind hij het wel harstikke leuk maar of ik het ooit opnieuw zou doen of als ik het over zou doen dan nee had ik het niet gedaan :?

liefs :-*

wij hebben ook hoteldebotel maar staat nog steeds in een hoek en wordt nog weinig/nix mee gedaan

Wij hebben ook Hoteldebotel en Anique is er dus wel helemaal gek van!

De voorleesboekjes worden allemaal voorgelezen en elke avond minimaal 2 :roll:

De puzzels enz speelt ze ook gewoon mee. Hier dus wel een enthousiast kind!

pssst… voor wie er nog een wil(hoteldebotel) zonder er 250 euro voor te hoeven betalen, moet ff in mijn winkeltje kijken :wink:

Wij hebben ook hotel de botel, momenteel gaat ze er veel meer mee over weg. Ze kan al een hoop ermee.

maar het is wel veel geld. Vooral het eerste jaar kan je er nog niet zoveel mee. Maar hoe ouder ze worden hoe beter.

Groetjes van Dijanka

Isabel vind het altijd erg leuk om “met de dozen” te spelen. Ik vind het best leuk om de thema’s zo stapsgewijs te “behandelen”.

Er zit bijvoorbeeld ook een leuk kookboekje bij en een boekje met feesttips.

Ik heb geen spijt van m’n aankoop. :stuck_out_tongue:

In het begin had ik ook spijt…de eerste 2 jaar heb je er eigenlijk weinig aan. Maar Nicky is sinds een half jaar helemaal into de doosjes. Met name de doosjes met spelletjes (die we dan op de peutermanier doen).

Maar, net als met meer van dit soort dingen ligt het ook wel een beetje bij de ouder of je er wat mee doet. Als je het stimuleert dan is de kans groter dat je kindje er wat aan gaat vinden dan dat je de doosjes voor de show neerzet. :wink:

Ik dacht dat het om het kledingmerk kiddo ging :oops: :oops: :oops: :oops: