horomoonovergevoelig en welke anticonceptie?

Eerst even mijn verleden met anticonceptie.



Van mijn 13de tot mijn 17de jaar de pil gebruikt. Werd er depressief door (ben depressiefgevoelig), kreeg last van mijn borsten, leek wel zwanger.



Op mijn 17de een koperspiraal laten plaatsen. Deze heb ik tot mijn 24ste gehad. Hij moest verwijderd worden omdat ik meerdere baarmoederontstekingen kreeg door het spiraaltje.



Van mijn 24ste tot mijn 25ste heb ik de Nuvaring gehad. Dat ging goed, eindelijk!



Op mijn 25ste werd ik zwanger van I.S. Na de bevalling ben ik weer teruggegaan naar de Nuvaring, maar die viel toen steeds uit. Ook met de sex was het niet echt een succes.



Toen overgegaan naar een Mirenaspiraaltje. Deze heb ik 1,5 jaar gehad, en toen uiteindelijk wéér moeten laten verwijderen door meerdere baarmoederontstekingen.



Na een half jaar geen anticonceptiemiddel te hebben gebruikt werd ik zwanger van L.R. Direct na de bevalling de mini-pil gebruikt ivm borstvoeding. Was ook geen succes, enorm veel stemmingswisselingen en weer depressief aan het worden.



Na de borstvoeding en mini-pil toch maar wéér een koperspiraaltje genomen. Inmiddels een half jaar en weer een baarmoederontsteking verder.



En nu nog een hele fijne bijwerking van die spiraal.

Ik heb namelijk een cyclus van 6 weken. En door het spiraaltje ben ik nu 3!!! weken ongesteld!



Ik word hier echt helemaal gek van! Kan nu wel janken gewoon.



Ik las het een en ander over de Ensure-methode, maar het punt is dat ik niet 100% zeker ben dat ik NOOIT geen kinderen meer wil.

Stel he, dat er iets gebeurd met 1 van mijn kinderen (laten we hopen van niet!). Maar stel… Wil ik daarna misschien toch nóg een kindje, niet om het ene kind te vervangen, maar qua gevoel.



Het probleem van de Ensure-methode is dat dit niet meer onomkeerbaar is.



En hoe zit het met de prikpil? Zitten ook hormonen in, maar weer andere hormonen dan in de pil en de mirena.



Manlief onder het mes, ziet hij niet zo zitten :twisted: Geloof me, we hebben er al meerdere malen ruzie om gehad!



En ik… ik weet het niet meer :cry:

Oh ja, condooms zijn ook geen optie hier, ook wegens overgevoeligheid.

:hug:



jeetje wat moeilijk dan zeg, kan je huisarts je niet iets anders adviseren?



ik weet wel dat mijn huisarts mij niet de prikpil wilde geven, omdat het dan heel lang duurt voor dat dat uit je lichaam is. en hij verhalen had gehoord van vrouwen die er echt een paar jaar over deden om zwanger te worden…

naja heb je verder ook niks aan



(prikpil is wel goed voor migraine enzo maar weet niet hoe het ziet met stemmingswisselingen etc.)

Nuvaring?? :think:



Hier ook hormoonovergevoelig en omdat nuvaring plaatselijk werkt heb ik geen klachten.

Ik had met nuvaring net zoveel klachten als met de pil…



Hier condooms… maar ja, dat is ook geen optie voor je, hoewel er ook condooms bestaan van ander materiaal :think: Maar waar had ik dat ook alweer gezien :think:

@pooh wrote:

Nuvaring?? :think:



Hier ook hormoonovergevoelig en omdat nuvaring plaatselijk werkt heb ik geen klachten.




Pooh, die heb ik ook al gebruikt, alleen viel dat ding te pas en te onpas, voornamelijk te onpas, eruit. Dus dat werkt ook niet.

@Vicky wrote:

Ik had met nuvaring net zoveel klachten als met de pil…



Hier condooms… maar ja, dat is ook geen optie voor je, hoewel er ook condooms bestaan van ander materiaal :think: Maar waar had ik dat ook alweer gezien :think:




Ik weet welke je bedoeld, die zijn erg zeldzaam ja.

@Vicky wrote:

Ik had met nuvaring net zoveel klachten als met de pil…



Hier condooms… maar ja, dat is ook geen optie voor je, hoewel er ook condooms bestaan van ander materiaal :think: Maar waar had ik dat ook alweer gezien :think:




jij bedoeld latexvrij…?



kun je gewoon via de webshop bestellen…

Blijkbaar heeft manlief door dat dit allemaal niet gaat werken op deze manier.



Zei zojuist tegen hem dat ik binnenkort toch echt dat spiraaltje laat verwijderen omdat ik hier gewoon echt niet meer tegen kan.

Zegt hij: dat is goed, en regel dan maar een verwijsbrief. Ik wil het nog steeds niet, maar je hebt genoeg ge-etterd zo.



Zou hij het dan toch echt gaan doen? De vorige keer stond de afspraak al en toen ging hij niet :wall:



Als hij het wel laat doen… dat zou enorm veel schelen voor ons beiden. Want het is niet alleen 3 weken ellende voor mij, maar betekend voor hem ook geen sex. Ben zelf niet zo van door de rode zee :roll: Hij ook niet trouwens.



Ik hoop het, ik hoop het echt.

maar deb, je zegt dat je niet 100% zeker weet of je nog kinderen wil, en als hij dat laat doen dan houd het eigelijk ook op toch?

Bij een man kan dit nog hersteld worden. Een sterilisatie bij een vrouw ook, maar daar moet ze een zware operatie voor doorstaan. De Ensure-methode is niet onomkeerbaar. Een gewone sterilisatie bij de man/vrouw nog wel. Wel minder kans op bevruchting, maar toch.

geen antwoord voor je alleen een :hug:



:hug: van ons :-*

oh zo zit dat , nou begrijp ik het , ik had zelf ook graag gehad dat johan dat zou laten doen, maar ik twijfel zooooooo , liefst wil ik deze zomer mijn spiraal laten verwijderen, en voor een 3de kindje gaan , en de andere kant zie ik zooooooo veel beren op de weg dat ik te zeer twijfel, want eigelijk hebben we het heeeeeeeel leuk zo , WAAROM IS MIJN GEVOEL DAN ZOOOOOOOO :roll:



en te lang wachten wil ik ook niet want dan zal nina al 3,5 jaar zijn als het volgende kindje geboren zou worden dus te veel leeftijds verschil zouik ook weer niet willen , pffffffff twijfels :roll:

Ik heb zelf nu de koperspiraal en weet nog niet of ik er tevreden over ben. Maar wil perse geen hormonen meer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal wat vind… je bent overgevoelig voor van alles en zit continu met de gevolgen, maar je man wil geen operatie maar wel de lusten. Niet dat jouw man daar een unicum in is, ik hoor dat zooooveel :think: . Mijn man zou ook niet willen maar op een gegeven moment zou de koek op zijn bij mij, dan maar platonisch verder.

Kun jij je eigenlijf weer terug krijgen… en ik denk dat een man dà n wel wat meer opties ziet.

Schrijf het nu misschien plat op, je man zal vast een lieverd zijn en hij wil nu toch een afspraak maken.

Maar meer dat een vrouw maar alle ellende mag hebben van anti conceptie en een man het zijn probleem vaak niet lijkt te vinden, tot ze zelf aan de beurt zijn er er geen heil inzien.

wist niet dat het bij een man nog weer terug kon dacht eenmaal geholpen dat je geen kinderen meer kon krijgen???

Mijn vriend wilt zich wel laten helpen maar ik heb gezeg dat ik nog niet weet of ik echt geen kinderen meer wil ben pas 27 en vind dat nog te vroeg of definitief te beslissen.

Eigenlijk, als je echt niet zeker weet of je klaar bent met je kinderwens, zou ik dus niet willen dat mijn man zich steriliseert. Wat nou als je over drie jaar opeens denkt “ja we willen toch nog wel”. En volgens mij is de kans dat je op een natuurlijke manier zwanger raakt na een hersteloperatie vrij klein toch? :think:

meen dat het wel kan, maar er is geen garantie dat je nog vruchtbaar wordt…



Gelukkig geen ervaring en moet zeggen… lieffie zit dit niet als optie…