Hormoonbehandelingen en een pesthumeur

Momenteel zijn wij bezig met de eerste ronde clomid omdat ik PCOS blijkt te hebben. Ik heb hier wat bijwerkinegn van waaronder een nogal slecht humeur. Gisteravond had ik zo’n bui, mijn man kon niks goed doen en op alles wat hij zei, kreeg hij een sneer terug. Ik was mezelf dan achteraf wel bewust dat dat niet leuk van mij was en daar werd ik dan weer verdrietig van. Ik ben dus drie keer hartverscheurend gaan huilen. Ook nu heb ik het gevoel dat ik wel kan janken en de aanleiding, geen idee



Zijn er meer dames die hier last van hebben (gehad)? Hoe gingen jullie en jullie partner daar mee om? Zijn er dingen die ik zelf kan doen om hier minder last van te hebben?

Wat je zelf al noemt. Hormoonbehandeling. Waarschijnlijk zijn het je hormonen waardoor je een pest humeur hebt. Laat je man weten dat je het niet zo bedoelde zodat hij weet dat je het niet expres deed.



Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat ik nu zelf zwanger ben, ik soms ook echt mezelf niet ben door de hormonen. :slight_smile:

Ik heb het ook gehad van de clomid, heel erg! Ik was echt een draak. Mijn man liet me altijd maar begaan maar vond het soms ook heel erg grappig om mij op de kast te jagen :evil: .

Ik herken het ook, ene moment vrolijk, andere moment stik saggerijnig en huilbuien.

Wat mijn man deed? Even weg lopen want hij wist dat het door de hormonen kwam. Normaal heb ik dit ook als ik ongesteld ben, dan is het wel vol te houden die paar dagen. Maar tijdens clomid had ik er langer last van.

Gelukkig ‘maar’ twee rondes, de andere twee was ik vooral misselijk. 4de ronde raakte ik zwanger.

Van Siem de eerste ronde na de miskraam zwanger geworden en had toen helemaal geen kwaaltjes.



Succes! :pray:

@kaya wrote:

Ik heb het ook gehad van de clomid, heel erg! Ik was echt een draak. Mijn man liet me altijd maar begaan maar vond het soms ook heel erg grappig om mij op de kast te jagen :evil: .




:lol: :lol: Zijn ‘koosnaampje’ voor mij toendertijd was hormonster. Nou dan werd ik helemaal :twisted:

@Mutsie86 wrote:

@kaya wrote:
Ik heb het ook gehad van de clomid, heel erg! Ik was echt een draak. Mijn man liet me altijd maar begaan maar vond het soms ook heel erg grappig om mij op de kast te jagen :evil: .




:lol: :lol: Zijn ‘koosnaampje’ voor mij toendertijd was hormonster. Nou dan werd ik helemaal :twisted:




haha 1 en al herkenning :roll:

Gelukkig probeert mijn man geen olie op het vuur te gooien door nog even te gaan plagen



Ben ook bang dat ik dan met dingen was gaan gooien



Nu maar hopen dat het ook een positief effect heeft en dat we het niet vaak hoeven gebruiken

@tijger86 wrote:

Gelukkig probeert mijn man geen olie op het vuur te gooien door nog even te gaan plagen



Ben ook bang dat ik dan met dingen was gaan gooien



Nu maar hopen dat het ook een positief effect heeft en dat we het niet vaak hoeven gebruiken




Hoop ik ook voor je :pray: . Als je wel gooit met dingen dan ben je niet de enige hoor :oops: . Mijn man gooide zoveel olie op het vuur dat ik de woede (ja echt woede) vanuit mijn tenen voelde komen :oops:

En het mag allemaal en je moet maar zo denken: het is voor een goed doel!

Ik vond het vooral vervelend dat ik op de gekste tijden zin had in champignonnesoep van Struik. Nou blikvoer komt hier eigenlijk er nooit in dus heel apart dat ik juist zin had in een soep uit blik. En ook nog een soort soep wat ik anders niet zo lekker vind.

Zijn net zwangerschapshormonen vind ik.



Ik ga met je mee duimen :pray:

Ik duim ook met je mee voor je, hopelijk heeft het snel effect :pray: :pray: :pray:

Dat vind ik lief van jullie :-*



Hier trouwens last van poetsdrang door de clomid, heel gek

Poetsdrang mag je bij mij thuis wel voortzetten hoor. Er is hier genoeg te doen hihi

Poetsdrang? Oeh handig! Maar de rest is belabberd idd! Alle hormoonkuren kunnen allerlei bijwerkingen hebben…Deca werd ik wat depri van met hoofdpijn. Clomid nooit gehad (soms denk ik gelukkig…) maar dat schijnt wel de ‘bitch’ onder de hormonen te zijn.

Huilbuien, woedeaanvallen herken ik vooral vanuit mijn tweede zwangerschap. Toffe combo hier van hormonen en stress…heb mezelf in die tijd een gekneusde pink gemept tegen een oh zo lekker gestucte muur. :oops: Maar ach mijn man is heel gebleven… :angel:

Mijn motto was; als het maar werkt dus dat hoop ik voor jullie! :thumbup:

:dance: Volgens mij heb ik eisprong gehad. Gister rommelde het ongeveer een half uurtje links boven van mijn baarmoeder en ik heb zere tepels zoals ik dat bij eerdere eisprongen had.

En de boel was ook duidelijk gevoeliger in mijn baarmoeder, dat deed zeer tijdens het klussen

Dus wie weet is deze maand succesvol.

Mijn temperatuur was vanochtend ook hoger, maar ik had ook extreem onrustig geslapen, dus we temperaturen nog een paar dagen door.

En het humeur lijkt ook veel minder :dance:

@Rhiannon wrote:



Mijn motto was; als het maar werkt dus dat hoop ik voor jullie! :thumbup:


Idd, als het maar werkt. Als we straks een kindje mogen krijgen is het het allemaal waard geweest.

@tijger86 wrote:

:dance: Volgens mij heb ik eisprong gehad. Gister rommelde het ongeveer een half uurtje links boven van mijn baarmoeder en ik heb zere tepels zoals ik dat bij eerdere eisprongen had.

En de boel was ook duidelijk gevoeliger in mijn baarmoeder, dat deed zeer tijdens het klussen

Dus wie weet is deze maand succesvol.

Mijn temperatuur was vanochtend ook hoger, maar ik had ook extreem onrustig geslapen, dus we temperaturen nog een paar dagen door.

En het humeur lijkt ook veel minder :dance:




wat spannend! ik ga voor je duimen :pray:

Helaas was het afgelopen ronde niet gelukt om zwanger te worden, maar wel een cyclus van 30 dagen. Dus dat is hoopvol.

Nu dus weer aan de clomid, mijn humeur begint helaas alweer te kelderen.