Hormonen

Hoi,



Mika (6 weken oud) heeft heel erg last van pukkels. Zo erg dat zijn hele wangen vuurrood zijn, ruw en pukkelig. Ook verder op zijn gezicht, hoofd, oren en nek zitten pukkels.

Nu dacht ik aan mijn hormonen die er nu uit komen, maar zo heftig?? Enzo heeft het niet zo erg gehad…



Tips, ervaringen zijn welkom…



Alvast bedankt!

het zou ook exzeem kunnen wezen wat veel bij kleine baby`s begint.

het heet constitueel eczeem.

levi heeft het ook vanaf dat hij een maand of 3 was. nu heeft hij er met vlagen nog last van de ene keer wat heftiger als de andere keer.

ik ben destijds doorgestuurd naar de dermatoloog.

als het zo heftig en rood is zou het ook een combinatie kunnen wezen van dauwworm.

ik gebruik vaak voor levi hormoon zalf dit gedurende 2 dagen en hij is er weer weken vanaf.

ik zou toch even langs de huisarts gaan die kan je eventueel een doorverwijzing geven.

de exzeem kan namelijk behoorlijk jeuken en dat is echt geen pretje.

strerkte!

:-*

Bedankt!

Ik was idd. van plan morgen even naar de HA te gaan. Die kan vast zien of het eczeem is (heeft Enzo ook gehad in combi met een koemelkallergie) of een acne want ik zat net even op internet en ik zag plaatjes van baby acne. Dat lijtk wel op wat Mika heeft…

jonas heeft het ook gehad…behoorlijke heftige uitslag…ik ben er van uit gegaan dat het pukkeltjes waren door hormonen.

ben toch ook maar wat gaan smeren met bepanthen…hielp prima en nu is het zo goed als weg…