Hoi allemaal,
Mijn luteale fase is altijd 16 dagen. Ik zit nu op dag 17 dus zou eigenlijk ongesteld moeten worden vandaag. Ik voel wel dat het eraan komt, maar heb tot nu toe alleen een kleurtje (oud bloed), verder niets.
Ik heb afgelopen maand voor het eerst hormonen gespoten (Gonal F 37,5 en een injectie Pregnyl) dus ik vroeg me af of hormonen een effect kunnen hebben op de lengte van je lf?
Groetjes, Monne
Het kan inderdaad zo zijn dat je lichaam moet wennen, als je voor het eerst hormonen spuit. De lengte van je lf kan anders zijn dan normaal.
Weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad? Heb je al een test gedaan?
We zijn met IUI bezig (deze maand 2 eitjes), dus we weten in ieder geval dat er een ovulatie aankwam (moment inseminatie), maar ze checken naderhand niet of er een eisprong is geweest.
Ik heb nog niet getest nee, vooral ook omdat ik wel het gevoel heb dat mijn menstruatie eraan komt…
heb jijzelf ervaring met het veranderen van je luteale fase door het gebruik hormonen?
Met twee follikels en een Pregnyl-injectie mag je er in principe vanuitgaan dat je een eisprong hebt gehad. Ik zou toch maar eens een zwangerschapstest doen. Over het algemeen verkorten hormooninjecties je luteale fase (met name de eerste keer), en je zit nu al op dag 17. Succes!
Toen ik de eerste keer Menopur spoot, had ik een hele korte luteale fase. Mijn lichaam moest er echt even aan wennen. Die keren erna was 'ie weer langer, gelukkig. Mijn lf was eerst altijd standaard 14 dagen. Maar hoe langer ik hormonen spoot, hoe korter het werd. Vandaar dat ik er later extra progesteron bij kreeg om het te ondersteunen.
Maar ik ben ook verschillende keren later ongesteld geworden, pas na een dag of 17-18. Misschien dat er toen toch iets gaande is geweest, wat niet doorzette tot een goede zwangerschap.
Ik zou een test doen, dan weet je waar je aan toe bent. Je mag twee weken na de IUI testen, dus de Pregnyl is in elk geval uit je lichaam.
We hebben net een ClearBlue test gedaan en die was negatief :?
Ik ben wel een uur voor de test nog naar de wc geweest, dus weet niet in hoeverre dat belangrijk is. Maar er was een duidelijke min te zien.
Als mijn menstruatie morgen niet doorzet, dan haal ik er nog eentje.
Een uur voor de test plassen is inderdaad niet zo slim, want dan is je urine niet geconcentreerd. Ik zou nog een keertje testen met ochtendurine, dat is betrouwbaarder. De testen van het Kruidvat (twee voor €5,-) zijn behoorlijk gevoelig.
Ja ik dacht al dat dat niet zo slim was :lol:
Maar kon op de gebruiksaanwijzing alleen de info vinden dat je niet veel mocht drinken voor de test, maar niks over hoe lang je voor de test niet naar het toilet mocht…
Ik heb ClearBlue testen, dus ik denk dat die wel accuraat zijn.
Misschien doe ik er vanavond nog eentje. En dan zorg ik dat ik 4 uur niet geweest ben en niet te veel gedronken heb. Dan zal er toch wel een betrouwbare uitslag uitkomen??
Thanks voor je mails! :thumbup:
Als je niet teveel drinkt en een paar uur je plas ophoudt, is de uitslag inderdaad betrouwbaar.
Ik ga voor je duimen!
Heb je nog een tweede test gedaan? :thumbup: :thumbdown: