Hoort dit ook bij reflux?

Sem wordt behandeld voor niet aantoonbare reflux (met 5 weken PH-metrie gehad, maar daar kwam niks uit, maar fysio, logopediste en pedagoog vermoeden reflux). Hiervoor krijgt hij 10 mg Losec mups per dag en 4x per dag een half uur voor de voeding 1,5 ml. Motilium drank. De ka wil eigenlijk niet meer geven en wil dat het zo weer natuurlijk afbouwt omdat Sem natuurlijk gaat groeien en de dosis niet. Nou is hij een week of 4 geleden flink ziek geweest, toen had hij net twee weken de motilium gebruikt en het ging echt goed. Sinds hij ziek is geweest is het weer wat minder allemaal. Hij wil niet in bed, ik moet hem rechtop in slaap wiegen, boert weer heel veel, geeft iets minder op, maar hij krijgt nu bij iedere voeding een klein schepje Biobim. Sinds een paar dagen is hij weer onrustig met drinken (was hij voor de behandeling begon ook), veel loslaten en kreunen. Ook tussendoor is hij veel aan het kreunen en aan het blazen, kan het niet anders uitleggen eigenlijk. Ik ga pas 11 november weer met hem naar de ka. Hij wordt pas behandeld voor reflux sinds de fysio contact heeft opgenomen met de ka om te zeggen dat er echt iets moest gebeuren (topwijf hè?!), ik ben dus bang dat als ik niet duidelijk aangeef dat het niet goed is de ka niet zomaar de dosis gaat verhogen of iets anders gaat doen. Volgende week donderdag komt de fysio weer en die ziet Sem zijn vooruitgang altijd heel goed dus ik wil sowieso met haar overleggen… Herkent iemand deze klachten als klachten die bij reflux horen?

wellicht komt het door de biobim, misschien is dat net teveel. Mijn dochter is ook ziek geweest en daarna met rijstebloem begonnen wat niet goed viel, veel kreunen, buikkramp enz.



Verder ben ik niet bekend met reflux dus kan je daar geen advies over geven.



gr Leonie