Hooikoorts/ grasallergie, iemand ervaring?

Wij zijn nu voor de 3de keer deze maand een tijdje naar de camping geweest en elke keer gaan de jongens na 1 nacht hoesten en flink snotteren. Eerst dacht ik dat het van de koude nachten kwam, het was begin mei tegen het vriespunt aan en we slapen in een tent.

Maar Rody reageert wel heel heftig. Hij heeft zo’n ontzettend droge hoest, zere oogjes, hoge koorts, een heel vlekkerig gezichtje en véél gesnotter en genies.

Het gekke is dat wij in Almere ook best veel last van pollen hebben maar hier heeft hij het nooit zo erg, wel altijd verkouden en vaak hoesten, maar niet dat hij zijn oogjes bijna niet open kan houden van de jeuk :?



Wij hebben overigens geen gras dus misschien dat het echt alleen een reactie op gras is.



Herkent iemand dit en wat kan ik er aan doen?





Dit was gisteren, je ziet het niet zo goed maar hij heeft hele rode vlekken in zijn gezicht en dikke tranende oogjes :frowning:



Hij hoestte gisteren zo erg dat hij er zelfs van moest overgeven. Gisteravond zijn we thuis gekomen en tot half drie zijn we met hem in de weer geweest, daarna is hij is slaap gevallen en nu ziet hij er een stuk beter uit, kan het dat hooikoorts of een allergie ook zo snel afneemt als je niet meer midden in die stoffen zit?? :think:

Hieke heeft van de huisarts Cetirizine in drankvorm gekregen. Had niet zulke extreme uitingen als bij jouw manneke maar wel rode bultjes, snotterig en jeuk!! Sliep bijna niet van de jeuk. Papa hier heeft ook hooikoorts en slikt Cetirizine (volgens mij is dat Reactine in merknaam) de hele lente en zomer door. Dus hier was 1+1 al snel 2… Ik zou het even na laten kijken bij de huisarts. Hij is denk ik te klein om zelf mee te gaan huisdokteren…



Hooikoorts kan snel afnemen als de boosdoener-pol uit de lucht is of je niet in aanraking komt met de pollen. Hier is het vooral berk bij Hieke en gras bij Papa. Ze zijn gek op de airco in de auto, dan hebben ze bijna geen last.

Bij Indy net zo…zij heeft volgens de Ka een inhalatie allergie :wink: ze heeft meerdere allergieen en peuterastma. In Juli krijgt ze weer een bloedtest daarvoor…



Vooral op de camping is het heel erg (dikke rode tranende ogen met pus, benauwd, snotterig enz…) omdat ze dan de hele dag buiten speelt.



Thuis is het minder erg bij dr…

Dank voor jullie antwoorden, klinkt dus wel als een allergie. Hij heeft zowiezo snel last van de luchtwegen dus misschien is het een combi. Ik zal voor woensdag even een afspraak proberen te plannen bij de huisarts.

De kinderarts heeft hem ook doorverwezen naar de longconculent voor na de zomer, maar misschien kan ik beter daar nu een afspraak proberen te maken of kun je voor dit soort dingen beter bij een KNOarts zijn? :think:

't Arme jochie…



Wat wel kan schelen is een zonnebril op en zelf spoel ik mijn gezicht wel eens af met water, dat is voor zo’n klein manneke misschien niet zo ideaal, maar misschien kun je er toch wat mee.

We kunnen vrijdag al bij de longconsulent terecht met beide jongens, de afspraak duurt 1,5 uur in totaal dus ik neem aan dat we dan wel wat wijzer zullen zijn :wink:

wat ook kan helpen is regelmatig wat vaseline in zijn neusgaten smeren en voor verversen even snuiten…

Zo blijven de meeste pollen in het vet hangen…

Aaaaah, wat zielig! Hier een ventje die met heel warm weer en in pollentijd galbulten, uitslag en een snotneusje krijgt. Wij geven hem dan elke dag een half tabletje Allerfre. Dat mag vanaf 2 jaar, ik weet niet hoe oud hij is?



Sterkte ermee, je zou deze week wanneer de pollen afnemen door de regen verbetering moeten gaan zien. Dat kan vrij snel gaan…

Je zit goed bij de longarts! Probeer eerder een afspraak te krijgen en laat de foto’s zien van je mannetje als je daar bent. Want je zal zien dat hij dan net blaakt van gezondheid! Succes ermee :thumbup: !