Hooikoorts bij een 5-jarige

Helaas heeft Teun rond deze tijd van het jaar last van hooikoorts :? … vorig jaar hadden ze kuikentjes in de klas die in het hooi zaten en z’n ogen werden hartstikke dik :o !

Nu is het snotteren en door z’n ogen wrijven van de jeuk, niet fijn :evil: !



Weet iemand een heel goed middeltje voor kinderen met hooikoorts?

Bedankt alvast voor de tips :thumbup: !



Groetjes, Anne

Via de huisarts kun je een recept vragen voor antihistamine, bijvoorbeeld Aerius of Zyrtec of Xyzal. Dat is als basis bedoeld om allergische reacties (dierenallergie, pollenallergie, hooikoorts) zoveel mogelijk te onderdrukken.



Ook lokale klachten door allergische reacties kun je aanpakken. Een neusspray bij loopneuzen. Oogdruppels voor jeukende ogen.



Ook bij de drogisterij heb je allerlei middeltjes te verkrijgen, maar via de huisarts heb je iets betere en dit wordt volgens mij gewoon door de verzekering vergoed.

Ja, bekend verschijnsel. onze oudste had al duidelijke hooikoortssyptomen toen hij 1,5 was. kon ook best volgens de kinderarts. vorig jaar heeft hij een drankje Aerius gekregen en dat hielp prima :thumbup:

zowel tegen het niesen en de opgezette ogen als tegen de vele jeuk en open exceem plekken. hij kreeg minder jeuk, krabte minder en de plekken konden beter helen. we kregen er een algeheel gezonder en vrolijker kind door. de aanvraag voor een recept voor dit jaar ligt alweer bij de HA want de nso zei al dat hij zo nieste en krabte deze week…

Wat goed dat jullie Aerius noemen; dat heb ik nog in de kast staan van vorig seizoen :thumbup: !

Ik dacht alleen dat dit tegen het hoesten was, maar heb zojuist de bijsluiter eens gelezen en het blijkt tegen verschillende hooikoorts-klachten te zijn.

Morgen maar weer mee beginnen… :roll:



Meer tips blijven welkom!

Amy is ook 5 jaar en ook allergisch.



Zij heeft van de kno arts het aerius drankje voorgeschreven gekregen en een neusspray (budesonide).

De budesonide dagelijks en de aerius als de klachten hevig zijn.

Sterkte, hooikoorts is zo kl#te. Heb t zelf ook, ik wil nu eens iets homeopatisch gaan proberen.

als je nu al weet dat je (kind) last hebt van hooikoorts: begin over een paar maanden met honing van een imker uit de buurt. elke dag een lepel in je thee (het liefst het hele jaar door) en je hebt er gegarandeerd minder last van, mits je allergisch bent voor de pollen.

ik heb dat dit jaar gedaan en ik kan voor het eerst zeggen dat mijn hooikoorts redelijk onder controle is.



door de honing krijg je dus het hele jaar een kleine hoeveelheid van het stuifmeel al binnen waardoor je er beter tegen kan.

@AnneK wrote:

Wat goed dat jullie Aerius noemen; dat heb ik nog in de kast staan van vorig seizoen :thumbup: !

Ik dacht alleen dat dit tegen het hoesten was, maar heb zojuist de bijsluiter eens gelezen en het blijkt tegen verschillende hooikoorts-klachten te zijn.

Morgen maar weer mee beginnen… :roll:



Meer tips blijven welkom!




Volgens mij is het maar beperkt houdbaar en al helemaal als het al geopend was. Dus even checken of het nog bruikbaar is.