Hoogtevrees

Gijs wordt eind februari twee,

het is een grote jongen, hij oogt als een drie jarige.

Hij praat lekker, ontwikkelt zich volgens mij prima…maar…

Ik denkk dat Gijs hoogtevrees heeft ofzo, hij durft niet op de tafel te staan, op een stoel klimmen vindt hij eng, Op je nek zitten wil hij niet, eng…

traplopen doet hij alleen als we hem heel erg complimenteren,

Verder is het geen angsthaas maar zeker geen durfal.

Zou het hoogtevrees zijn, zou hij iets meegemaakt hebben (op het kdv misschien) of zijn het zijn oogjes…

Iets met diepte zien ofzo?

Of zijn er meer mama’s met kinderen die niet de hoogte in durven…

en ben ik gewoon een beetje te onzeker?

Mijn oppaskindje ( vormalig) had wel hoogtevrees, die was 3 toen ik er voor het eerst kwam en idd had hij ook angstmet in de hoogte tillen klimmen in de speeltuin, hoog schommelen ,

en idd op de nek zitten,



niet iets wat door een arts ofzo is vast gesteld maar wat zijn ouders als dusdanig hebben gedacht dat het met de hoogte was, de oogtest die hij had via het buro was goed.



Maar ik weet niet of het ookiets anders kan wezen hoor.



Mocht jehetniet vertrouwen, kan je altijdes een arts vragen er na of op het buro.



Succes.

klinkt wel als hoogtevrees, ik heb het zelf en kan me wel herinneren dat ik het als kind ook eng vond om op de nek enzo te zitten…

maar het kan ook aan zijn ogen liggen dus ik zou het wel even laten checken voor de zekerheid

Geen idee of ze op hoogtevrees kunnen testen ofzo, maar ik zou het even aan een CB of huisarts horen, want het is niet normaal gedrag, maar dat had jezelf al geconcludeerd.

Succes en laat je het ons nog even weten?