Wij zitten er aan te denken om een stapelbed voor onze jongens van 4 en 6 jaar te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe gemakkelijk verschoon je op hoogte een bed?
En is je kind er wel eens vanaf gevallen als ie met haast uit bed wilde komen om bijvoorbeeld naar de wc te gaan?
jan heeft een halfhoogslaper, met een uitschuifbaarbureau
daar slaapt hij op sinds 15 oktober
hij is er nog nooit uitgevallen
en de wc haalt hij ook altijd op tijd hihi
maar goed, dat is dan een halfhoogslaper
je kan natuurlijk evt. een ( weet niet hoe het heet) een rand er op ztten , zodat ze er niet uit kunnen vallen
En hoe gaat het met het bed verschonen? Moet je dan met je armen omhoog werken of is er een foefje voor?
oh en qua opmaken is dit te goed te doen
ene hoogslaper lijkt mij lastig
mijn nichtje had vroeger een hoogslaper van 2 meter hoog
was heel leuk
maar mijn tante moest er idd helemaal opklimmen en dan op haar knieen dat bed opmaken…
Die wij hebben gezien, is denk ik ook halfhoog. Het ene bed staat dwars over het andere bed heen, er is niet heel veel ruimte tussen.
Mijn grootste struikelblok is het opmaken, dat doe je gewoon vanaf de grond of ga je op het trappetje staan?
ik sta gewoon op de grond hoor
wat zak de hoogte zijn… iets van van 120/130 oid dnek ik
@SeeSeeEm wrote:
Die wij hebben gezien, is denk ik ook halfhoog. Het ene bed staat dwars over het andere bed heen, er is niet heel veel ruimte tussen.
Mijn grootste struikelblok is het opmaken, dat doe je gewoon vanaf de grond of ga je op het trappetje staan?
waar heb je die gezien?
en weet je ongeveer welke hoogte dat bed heeft ?
Ik zag hem in een boekje van babypark, een piratenbed, maar als ik op de website keek, moest ik eerst een paar programma’s installeren (die ik dacht al te hebben) dus ik heb alleen het boekje gezien.
Ik heb ze ook gezien in het krantje. Volgens mij zijn ze van Lifetime bedden. Even googlen en dan zie je hun eigen site. Misschien dat je daar meer info kan vinden!
Klopt, ik zag hem in de (o wat een leuke kinderkamers!) online folder van life time kinderkamers.
Dat idee van die kasten, want die komen er anders ook in, en dan met magneetverf voor zelfgemaakt tekeningen (geen krijt, dan blijf ik aan het stofzuigen) is een geweldig idee.
Hier momenteel drie stapelbedden in huis. En de bedden staan echt boven elkaar dus het verschonen is niet echt handig. Moet ik echt boven op het bed kruipen anders kan er ik niet bij. Maar ja dat hoeft ook maar 1 keer per week (wat zeg ik soms zit er wel twee weken tussen).
Daar was ik al bang voor. Ik ga dus maar niet voor een stapelbed en ook bij een halfhoogslaper lijkt het me niet handig, dus ik zoek voor een mooie afscheiding tussen de bedden.
halfhoogslaper is goed te doen hoor
vind ik dan
zodra het hoger is dan 1.30 is het lastiger denk ik
die van jan is iets van 1.20 denk ik
maar een roomdivider of 2 kasten er tussen is ook een leuke afscheiding
Wij slapen nu in de kamer die we in 2-en willen delen en daar staat een grote kast in, die nergens anders past. Dat is dus wel een nadeel, want die kast blijft staan, dus dan 2 kasten nemen dus wel meer ruimte in dan anders (dan had je ook in elke kamer een kast gehad), maar de roomdivider die je eventueel deel om deel dichttimmert, is wel een goed idee.
@hedwich wrote:
halfhoogslaper is goed te doen hoor
vind ik dan
zodra het hoger is dan 1.30 is het lastiger denk ik
die van jan is iets van 1.20 denk ik
maar een roomdivider of 2 kasten er tussen is ook een leuke afscheiding
Hier een halfhoogslaper gehad, en dat was prima te doen, zelfs voor mijn geringe lengte van 1.58cm…Nu een echte hoogslaper, ik denk ook 2 meter want stoot mijn hoofd ana plafond, is veel en veel lastiger te verschonen. Ik moet er ook helemaal bovenop en vind dat best eng. Allemaal doorzakscenario’s etc. spelen dan door mijn hoofd. Meeste wat ikmis is het lekker instoppen…Dat gaat ook erg moeilijk, en durf er al helemaal niet samen met hem op. Dus hij doet de achterkant en ik vanaf de trap de voorkant. Ook het voorlezen gaat nu standaard beneden, terwijl we dat eerder ook samen op zijn bed deden. Hij vind het een geweldig bed, is er helemaal dol op en het levert extra ruimte. Maar deze mama zou achteraf willen dat hij zijn gewone lage bed nog had…
Kayleigh heeft sinds vorig jaar een halve hoogslaper.
Het is er een die heel stevig is,van dik massief hout(3cm dik)En ondanks ik ook niet zo groot ben(152cm),lukt het verschonen ook(ik sta wel op een krukje,anders haal ik de achterkant niet).
Voorlezen doen we nu voor het bed(zij in bed ik er voor dus),of beneden.