Hoofdschudden?

Mijn jongste dochtertje is 5 maanden. Sinds 2 weken schud zij elke keer met haar hoofdje heen en weer. Ze doet het niet op bepaalde momenten.

Herkent iemand dit? Is het vanzelf weer over gegaan?

Ik herken het namelijk niet van mijn oudste dochter.

Alvast bedankt!

Groetjes

@Zeemeermin wrote:

Is ze niet toevallig moe als ze dat doet?

Het valt me niet op dat ze dat dan doet. Ik zal er eens goed opletten of ze het dan misschien doet.

Herken je het?

Mijn oudste dochter deed dit als ze moe was, en ook in bed om zich zelf in slaap te wiegen ?

Mijn jongste heeft het ook een tijdje gedaan rond die leeftijd, maar dan gewoon zomaar.

Marie heeft het ook een tijdje gedaan. Het schijnt inderdaad een manier te zijn om in slaap te komen. Niks geks dus :slight_smile:

hier doet ze het ook heel erg

ze kan ook last van de oren hebben

Wessel doet het ook als hij moe is, dan schudt hij zijn hoofdje heen en weer. Hij doet het ook als hij bijvoorbeeld in de kinderwagen zit of ergens anders dan in zijn bedje. Als meneer moe is gaat hij schudden. Dit gaat bij hem overigens ook gepaard met gekreun :mrgreen:

L.othar doet dit als hij jeuk heeft…

Hier ook één, het was bijna geen schudden meer, maar echt wild heen en weer gooien van haar hoofd. Inderdaad voor het laatste stapje naar slaap toe. Het ging over toen ze op haar buik ging liggen :inlove:

Overigens had ik vroeger een vriendinnetje die dat nog steeds deed (denk leeftijd 6-7 jaar). Voor haar was het een gewoonte geworden bij het in slaap vallen.

Marlous jij verwoordt precies wat Wessel doet, niet schudden meer maar het hoofd wild heen en weer gooien :mrgreen:

Ik hoop toch niet dat hij het zolang blijft doen zeg, stel dat hij later nog kreunt net voor hij in slaap valt, niet zo leuk voor zijn partner dan :lol:

Ja haha, ik weet niet of die vriendin er ooit mee opgehouden is. :smiley:

Ik zie haar wel eens, maar ken haar niet zo goed meer dat ik dat ga vragen :mrgreen:

Is inderdaad op zich normaal! Is een soort ritmische beweging om in slaap te vallen, vat het maar op als ‘wiegen’.

Wat oudere kinderen willen ook wel eens gaan hoofdbonken, in bijv het kussen.

Als het lijkt alsof ze er niet mee kan stoppen of als ze bang lijkt te zijn of gaat huilen, zou ik wel een bezoekje aan de HA doen.

Anne Lynn doet het ook regelmatig. Als ze in bed ligt en bijna in slaap valt, maar ook regelmatig als ze in de kinderstoel zit en gewoon lol heeft. Of op schoot. Ze doet het nog maar kort overigens…

Luna doet het ook, vooral alsze haar handje wilt opetenen het niet lukt.

Cee doet het ook al een tijdje. Met name als hij het woord ‘nee’ hoort, of als hij wil dat ik met mijn hoofd schud, zodat mijn oorbellen heen en weer bungelen. Vind hij leuk :wink:

Waarschijnlijk niks om je zorgen te maken. En anders gewoon ff keer op CB vragen om advies.

Hoi hoi Larissa doet het nu ook maar niet omdat ze moe is.

Ze is stront verkouden, zal het haar oortjes zijn?

Dat zou kunnen, zit ze er ook aan te plukken of wrijven?

Nu kun je daar niet zo heel veel mee denk ik, als ze geen koorts heeft is het nog geen ontsteking. Mogelijk lost ze het dus zelf nog op.

Herkenbaar…

Ja, verhoging en koorts wisselt nogal op het moment, ze is stront verkouden en doorkomende tanden. Maar ben inmiddels naar de ha geweest, alles prima :thumbup:

Is ze niet toevallig moe als ze dat doet?

Ja, ik herken het van Lars. Hij wiegt zichzelf zo in slaap. Deed hij als baby al wanneer hij moe werd en ik zie het hem nu ook in zijn bed doen of in de autostoel als hij moe wordt en wil gaan slapen.

Let er maar eens op, misschien herken je het…