Hoofdredacteur Jackie stapt op na rel Rihanna

Hoofdredacteur Jackie stapt op na rel Rihanna
Laatste update: 20 december 2011 18:10 info
AMSTERDAM – De hoofdredacteur van het tijdschrift Jackie, Eva Hoeke, legt haar functie naast zich neer naar aanleiding van de commotie die is ontstaan om het artikel waarin zangeres Rihanna "niggabitch" wordt genoemd.

Foto: Wenn.com
Dit maakt het tijdschrift dinsdag bekend.
Rihanna reageerde eerder op de dag woedend op deze kwalificatie. "Jullie blad is een trieste weergave van de ontwikkeling van de mensenrechten!" , zo reageerde ze via haar twitteraccount. "Ik vind jullie respectloos en nogal hopeloos. Jullie hebben geen legitieme en beschaafde informatie meer om af te drukken."
Hoeke gaf in eerste instantie aan dat het om een grap ging, maar bood later haar excuses aan, waarbij ze een rectificatie beloofde.
Druk
"Door de enorme druk via de sociale media heb ik me laten verleiden om beterschap te beloven wat betreft het taalgebruik in toekomstige nummers van Jackie. En daarnaast heb ik rectificatie aangeboden. Terwijl ik nu tot de conclusie kom dat rectificatie niet de juiste oplossing is", zo geeft Hoeke bij haar vertrek aan.
Ze heeft naar eigen zeggen dan ook 'te snel standpunten ingenomen' over het artikel. "De term 'niggabitch' is overgewaaid uit Amerika en we hebben er slechts een kledingstijl mee proberen te duiden", zo legt ze uit.
"Na mij acht jaar lang met ziel en zaligheid te hebben ingezet voor Jackie, besef ik dat genoemde fouten - weliswaar niet kwaad bedoeld - reden zijn voor vertrek."


wat vind kok hier nu van?
ik zag veel reacties op nu.nl die het allemaal maar onzin vonden..terwijl ik het eigenlijk wel een enorme pijnlijke blunder van het tijdschrift vind!

En de echte reden van haar haastige vertrek…schaamte en behoorlijk gezichts verlies van haar bazen.



Dom wicht.

ik vind het terecht dat ze opstapt. zoiets zeg je niet, laat staan dat je het in een blad zet.

Haar reden “het is een term overgewaaid van Amerika” is helemaal idioot. Er waaien een heleboel termen en gebruiken over van allerlei landen. Zouden we die dan ook mogen afdrukken zonder er bij na te denken?



Laten we vooral geen Nederlandse scheldwoorden gebruiken, maar lekker schuilen achter het Engels. :thumbdown: