Hoofdpijn van Lelie's ??

Ik heb vanmorgen een prachtige bos lelie’s gekregen.

Zal er een foto bij doen.

Nu heb ik daarna hoofdpijn gekregen en kon niets bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn tot ik naar de lelie’s keek.

Misschien zijn die prachtige bloemen toch wel de boosdoener.

Wat een sterke geur hebben ze ook hé…

Altijd!!!

Ik heb nooit lelie’s. Ook geen hyacinthen :sick:

Ja, lelie´s kunnen hoofdpijn veroorzaken… Vóór je ze wegdoet, knip de stuifmeeldraden eruit… Dat kán helpen!!!

@famkegb wrote:

Altijd!!!

Sluit ik me helemaal bij aan :sick:

Ik heb het vooral bij de oranje. Bah wat een naar gevoel en ik vind ze ook stinken. :sick: De witte vind ik best aardig ruiken, maar daar knip ik de stuifmeeldraden eruit als ik ze neerzet. Scheelt zeker. (kijk uit, want het geeft heel erg af)

ja hoor! lelies, hyacinten… :hand: práchtig maar niet in mijn huis!

ik word doodziek van die krengen

ik zou zeggen, zet ze in een mooie stevige vaas op je balkon of tuintafel en er niet naast gaan zitten :wink:

anita wat een mooi bos bloemen prachtig :inlove: maar die hoofdpijn kan er idd door komen wij kunnen er ook niet tegen en proesten raak als ik ze in een bos bloemen krijg

wel erg mooi! maar goed je kan het stuifmeel eruit knippen? wie weet helpt het!

Ik vind ze ook stinken, net als hyacinten. Daar kun je inderdaad hoofdpijn van krijgen. Als je alle meeldraden eruit knipt, scheelt het al een heel eind. En dan krijg je ook niet van de vreemde vlekken in je kleding.

Ik vind ze prachtig en krijg er ook geen hoofdpijn van. Vind de geur ook zalig!

Maar die tip van meeldraden is wel geweldig, ik heb altijd gekke vlekken in mijn kleding als ik ze heb staan, dat kan ik dus voorkomen! Super! :thumbup:

Ik krijg geen hoofdpijn, maar tip tegen vlekken, mocht je nog wel stuifmeel in je kleren krijgen:

niet wrijven, maar… plakbandje pakken, en erover plakken. Als je het los trekt, dan neem je het stuifmeel mee. (toen ik in de zorg werkte had ik altijd die ellendige vlekken in mijn witte pakken, plakbandje erover, en huppata weg)

@famkegb wrote:

Altijd!!!

Yep, hier ook.

Ze staan nu mooi op het balkon!

Dat knippen met die stuifmeeldraden begin ik niet aan…

O, prachtig lelie,s :inlove: en die geur heerlijk, maar er zijn mensen die er hoofdpijn van krijgen of benauwd zelfs.

gr mel

ik ben er allergisch voor en krijg daar ook hoofdpijn van, tulpne hyacinthen ook, puur van het stuifmeel…

@Mip wrote:

@famkegb wrote:
Altijd!!!

Yep, hier ook.

Hier idem, vroeger had mijn mams altijd een bos in de gang staan. Als je

op de trap liep rook je die lelie’s al :sick:

yep manlief word echt beroerd van die geur…ik vind ze zo mooi…maar helaas

@wisje wrote:

Ja, lelie´s kunnen hoofdpijn veroorzaken… Vóór je ze wegdoet, knip de stuifmeeldraden eruit… Dat kán helpen!!!

Doe ik altijd!Werkt!!

ik liep een paar weken geleden bij een klant naar binnen en had binnen een paar minuten hoofdpijn.die had dus ook een flinke bos met verschillende lelies staan.

die komen er bij mij dus niet in :snooty: :sick:

hier ook gelijk hoofdpijn van lelie’s en hyacinthen

Wat een meur komt er van lelies af zeg…

Toen ik de eerste keer lelies in huis had heb ik me rotgezocht naar het kadaver dat ergens moest liggen. Ik snapte er niks van… Er moest iets aan het ontbinden zijn dacht ik, maar waar?

Ik heb nu ook een boeketje staan (gekregen van manlief) met 1 lelie erin. Brrrrrr…