Hoofdkussen...welke....

Wat voor hoofdkussens hebben jullie, en bevalt het…



Het is namelijk zo, ik slaap op 2 hoofdkussens omdat ik anders te plat lig en dan ziek word (vreselijke hoofdpijn en misselijk :sick: ) dus ik wil graag “hoog” liggen, eerst hadden we gewone standaard kussens, maar dat beviel niet meer, dus hebben we nieuwe gekocht, die je zelf ook bij kunt vullen of slapper kan maken, na wat je zelf wilt en lekker ligt, wij hebben deze kussens nu ongeveer anderhalf a twee jaar maar we vinden het beide voor geen meter liggen, deze kussens hadden we gekocht op aan raden van anderen die het een geweldig kussen vonden.



Elke avond voor dat we gaan slapen pof ik mijn kussens op en ga er op liggen mijn vriend doet het zelfde met zijn kussen, na ongeveer 10 min is het kussen op de plek waar je ligt helemaal plat en boven in helemaal bol, we hebben al geprobeerd om bij te vullen maar helpt voor geen meter, die kussens liggen gewoon helemaal niet lekker, en het word plat op de plek waar je ligt waar ik niet tegen kan omdat ik dan ziek word.



Dus mijn vraag wat is nu eigenlijk een goed en lekker liggend kussen, die niet te plat is, en ook niet te duur.

mijn eerste tip, ga eens naar een manueel therapeut voor je nek, want ik had dat ook en bleek een “verborgen” whiplash te zijn.



verder hebben wij sinds 1 jaar ongeveer het duurste kussen van Ikea (en die zijn duuuuuur met hun 25 euro :mrgreen: ) Het is een synthetisch kussen, met luchtkanalen erin en ik slaap er perfect op… :thumbup:

Ik ga met cell mee. Het duurste van IKEA. Ligt heerlijk :thumbup:

Ikea… :thumbup: maarre, ik weet niet welke ik heb… alleen dat ie van Ikea is… en was ook geen goedkope (volgens ikea maatstaven dan :mrgreen: )

ik heb deze:



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00131317

Ik heb de Vide, kan niet tegen dons.

Die is dus synthetisch en kost 19,95 (moest even zoeken) :shifty:

Ik herken het probleem ook, ik ben naar een echte goeie beddenzaak gegaan en heb daar een aantal kussens uitgetest mocht ze mee naar huis nemen voor een paar dagen aan de hand daarvan heb ik toen mijn kussen gekocht ben er nog steeds super tevreden over.

Ik vind het een ramp om een goed kussen te vinden. Ben al een tijdje bezig geweest en heb de hoop opgegeven…

Maar heb nog steeds ontzettend veel last van mijn nek. Kan niet op mijn rechter zij slapen, dus slaap ik niet goed door. Als ik toch op rechts geslapen heb, barstende hoofdpijn de volgende morgen.

Volgens de fysio is er niks mis met mijn nek (behalve dat de spieren steeds vastzitten en dat komt waarschijnlijk door mijn kussen)



Ikea, nog nooit geprobeerd, toch maar eens doen dan!! :mrgreen:

ik heb zo’n ergonomisch kussen, met een dikke en een dunne kant :thumbup:



ik zou wel even langs je huisarts gaan…want “hoog” willen liggen met je hoofd lijkt mij niet echt de bedoeling…en al helemaal niet dat je er ziek van wordt.



in de tijd dat mijn bloeddruk erg hoog was had ik dat nl ook :shifty: en heb toen een bed gekocht waarbij je het hoofd en voeteneind omhoog kan zetten (werkt beter dan een dik kussen wat toch weer inkakt :wink: )



ik zou dus éérst naar de ha gaan voordat je allerlei oplossingen zoekt/vindt voor “hoog willen liggen” :shifty:



misschien is het iets met je nek, misschien iets anders en misschien ook niets bijzonders…maar dan weet je dat iig :thumbup:



succes :hug:

ik heb een boekweitdoppen kussen

zodra ik op een ander kussen slaap heb ik hoofdpijn en pijn m’n nek

van de Action met zo’n dikkere en dunnere kant voor mij echt :thumbup:



manlief slaapt op dons :slight_smile:



iedereen is anders zag bij Groeten uit de Rimboe dat ze op een steen slapen, misschien is dat wat :wink: