Hoofdje opzij?

Laatst aan het wandelen richting winkel. Kinderwagen mee…

Toen viel mij op dat Ruben alleen met zijn hoofd opzij links/rechts ligt … en bijna nooit op zijn achterhoofd…terwijl hij dan toch meer zou zien…

Tijdens het voeden kijkt hij wel gewoon vooruit.

maar dan steun ik hem met de arm in de nek… dus niet op zijn achterhoofd

Laatst in de box viel het me ook al op.

Nu probeer ik hem wel eens op zijn achterhoofd te leggen, maar hij draait hem dan zelf weer naar een zijkant…

In mijn beleveniswereld deed mijn dochter wel op haar achterhoofd liggen…(niet zeker meer hoor is 20 jaar geleden…)…

Ben ik gewoon een overbezorgde muts?? of is dit normaal?? :think:

Ja had layla ook. Ik heb het in de gaten gehouden ivm met voorkeurs houding maar verder niet erg druk omgemaakt.



Tip leg hem op een vlakke ondergrond ( box, bank, lekkere dikke deken) en ga dan recht boven met hem babbelen. dan gaat ie je wel aankijken en ligt hij op zijn achterhoofd.

Lianne had in het begin een voorkeurshouding naar links en ze lag ook nooit op haar achterhoofd. Het was net of ze daar niet op kon blijven liggen en haar hoofd rolde automatisch weer naar links of rechts. Maar hoe ouder ze wordt, hoe meer ze op haar achterhoofd ligt. Net alsof dat eerst een beetje moest afplatten om te blijven liggen ofzo. :think: Ik stimuleerde het wel dmv speeltjes, ik draaide haar hoofdje regelmatig om of ik legde haar in de box recht onder de mobiel, zodat ze wel naar boven moest kijken. Uiteindelijk is het vanzelf goed gekomen, ze heeft totaal geen voorkeurshouding meer en ze ligt nu meestal op haar achterhoofd. En haar bolletje is mooi rond geworden.



Ik zou het in elk geval even in de gaten houden en de andere kanten wel stimuleren. Maar ik denk dat hij vanzelf meer op z’n achterhoofd gaat liggen naar mate hij ouder wordt.

Dank jullie wel. .ja ik stimuleer het wel…met speeltjes en kletsen. En idd het is net of het achterhoofdje nog afgeplat moet worden…

Vroeger moest ik Rebecca afwisselend zij.rug. andere zij leggen… daarom viel me dit zo op natuurlijk… :smiley:



bedankt.Nu weet ik zeker dat ik niet gek aan het worden ben :mrgreen:

floris doet precies het zelfde ,altijd ligt hij met zijn gezicht de zelfde kant op…volgens de kraamhulp moest ik hem om en om op zijn zij leggen en van het buro zeggen ze weer dat het slecht is om hem op zijn zij te leggen :wall: ik heb ook al geprobeerd om hem dan helemaal andersom te leggen ,maar dan nog valt zijn koppie weer de zelfde kant op…moet ik hem dan toch gewoon op de zij gaan leggen?

Jana deed dit ook heel herkenbaar dus, op het cb zeiden ze dat haar hoofde zo zou afvlakken en niet recht zou groeien. Anders om in bed leggen werkt hier ook niet. Ik heb nu een felgekleurde bloem die ik aan het bedje hang als ze slaapt, de ene keer hangt ie links en de andere keer rechts.



Bij het laatste bezoek aan het cb was er niets meer te zien van de afvlakking.



Ze beweegt nu ook met haar hoofd naar links en rechts.



Leuk is dat he als je al een ouder kind hebt, en vroeger moest alles zo en nu moet alles zo, ik denk ook af en toe dat ik gek word, meestal volg ik mijn instinct dat nog ergens verstopt zit van 13 jaar geleden :mrgreen:

Nou bij het cb kunnen ze me wat…Nu is ie weer slap in de nek… Ik zeg ja… dat is niet zo gek… hij mag alleen op zijn rug liggen… dus dat hoofd moet opzij… endus “werkt” ie ook niet met zijn nek… :shock:



Ik leg hem overdag op zijn linkerzij… en s’nachts op zijn rug…overdag kan ik hem beter in de gaten houden…



Vroeger moest inderdaad alles anders. wil niet zeggen dat het beter is, maar als hij slap in de nek is, zitten ze mij aan te kijken dat ik niet met hem zou oefenen… Daar ben ik dus snel klaar mee.

Mijn dochter had d’r hoofd met anderhalve maand al stevig op d’r romp staan… En Ruben ook wel…maar dat moet je niet van hem vragen als ie moe is… en Ik zat er achter… dus ze tilt hem op… hij houdt zijn hoofd naar achter… ja gek he… hij probeerde net zo lang mij te zien. :shock:

Toen vroeg ze >… hoeveel voeding krijgt ie?? Ik zeg… Presies wat ie hebben moet… Ik dacht tis mij goed…

Hij groeit goed volgens HUN maatstaven… (weet niet wat dat inhoudt.)…



Maar 1 ding… Hij heeft een prachtig mooi rond koppie…Als hij op zijn rug ligt leg ik hem altijd steevast op links… binnen 2 minuten draait ie naar rechts, welk speeltje ik ook neerleg… :shock:

Dus overdag gaat ie gewoon op zijn linkerzij. :wink:



Ik ben erachter dat kraamzorg en cb… het NOOIT met elkaar eens zijn… :shock:



Een dochter van 13 al… ja dan is het voor jou ook omschakelen… :smiley:

Behoorlijk omschakelen.



Savannah mijn oudste sliep onder een dekbedje, nu mag dat niet.

Savannah moest een voeding om haar linker zij en de andere op haar rechterzij, nu mag dat niet.



En jou kleine man is nog geen twee maanden wat verwachten ze dan wel niet, dat hij zijn hoofd recht op houdt. Jana laat haar hoofd ook hangen als ze moe is. Bij haar klaagden ze dat ze haar hoofdje nog niet ver genoeg kon optillen, arme kind sliep half. En als ik haar oppak drukt ze zich wel op.



Qua voeing waren ze het niet ermee eens dat ik haar voeding vermeerderd heb. Ze huilde al meer dan een week na elke voeding, pas toen ik haar meer gaf sliep ze zoals het hoort. Ja zei de arts van het cb, ik moest dat met hun overleggen. Ik zeg je mag wel een weekje op haar letten met de hoeveelheid voeding die ze van jullie mag… toen mocht ik haar wel meer geven haha.