hoofdje bonken.....fase?

Hoi hoi,



Zo ben ik altijd bang dat hij zijn hoofdje zou stoten of zou vallen zelfs…,

en nu :cry: …doet hij het zelf :shock: als hij iets niet mag dan gaat hij dus met zijn hoofd (gelukkig nog lichtjes) tegen de tafel / kast / grond bonken. Hij doet dit duidelijk als hij boos is.



Heeft iemand van jullie dat ook bij de kleine? …en misschien dan ook tips wat ik er aan zou kunnen doen? ik baal hier enorm van…







Groetjes van mij

Sorry maar gewoon negeren, Broes heeft het ook een tijdje gedaan, soms tot blauwe plekken zelfs.

Ze doen het zichzelf aan dus dan moeten ze ook maar de gevolgen dragen :silenced: .

Het is een vorm van aandacht vragen dus hoe meer je zal reageren hoe vaker ze het zullen doen.

Ik liep telkens gewoon de kamer uit of keek een andere kant op, het gedrag is zo vanzelf gestopt! :thumbup:

Veel succes! :wink: :-*

fransje slaat zichzelf wel eens tegen het hoofd als ie boos is of gaat soms bonken met de achterkant van zijn hooft tegen de box aan.



Ik negeer hem dan ook compleet denk dat het gewoon aandacht vragen is en dat ie het dan op die manier probeert

Heel herkenbaar hoor, Jim doet het ook en op het moment echt om alles :wall: . Hij wordt hier gewoon genegeerd, laat hem gewoon op de grond liggen en krijsen, het is eigenlijk ook een manier van aandacht vragen. Zijn vader heeft daar nog wel moeite mee dat negeren, maar hij moet leren dat dit niet de juiste manier van aandacht vragen is natuurlijk.

Veron heeft het ook gedaan…

Hij kroop zelfs ervoor naar de deurpost om het daar te doen :shock: … Wij hebben het genegeerd en het is vanzelf overgegaan…



gr patricia

Hoi Hoi,



Sem slaat zichzelf in zijn gezicht als hij boos is.



Ik negeer hem dan volledig (hoe moeilijk ik het ook vind).



Groetjes Ariska

yep herkenning. :mrgreen:



Olivia doet het ook, vooral als iets niet mag (met fases, niet altijd) of als ze gefrustreerd is.

Ze heeft ook wel eens een blauw voorhoofd gehad. Ik heb begrepen dat ze nooit harder bonken dan ze aankunnen.



Sinds deze maand slaat ze zichzelf ook wel eens in het gezicht.



Ik negeer het zoveel mogelijk (het hoofdbonken zelf dan).

Nu is ze zo erg dat ze ‘nep-bonkt’. Dan bonkt ze even haar hoofd en dan kijkt ze stiekem hoe we er op reageren :lol:

Lasse heeft een periode zichzelf geslagen als hij zijn zin niet kreeg of iets niet lukte enzo - lijkt me hetzelfde idee en ongeveer in dezelfde leeftijd.



Maar is vanzelf overgegaan - hij kan nu ook steeds beter praten en zichzelf anders uiten. Dus net als de anderen hier zeggen gaat ws vanzelf over.

hier ook een die zichzelf pijn doet als ze boos is …



Haren trekken …

In eigen gezicht slaan …

Met dr hoofd bonken …



Ik zeg 1x … Nee Benthe dat doen wij niet (zit ik op mijn knieen op haar niveau)

Bij 2x zeg ik … Benthe nee nee … mama wil het niet hebben je gaat in de box hoor …

Bij de 3e x … zeg ik niets … pak ik dr op en zet ik dr in de box…

Gelukkig dat het zo herkenbaar is voor velen…, ik ga het ook ‘proberen’ te negeren, ooo wat moeilijk :cry: . Ik vind het zo rot als hij het doet en idd ook in zijn gezicht slaan.



We gaan er aan werken; negeren dus. Bedankt voor jullie antwoorden hebben me idd geholpen en gerustgesteld,



Groetjes

Noa doet het ook, en ook hier negeren we het gewoon.

Het lijkt inderdaad al wat minder te worden nu…

Amélie doet dat ook en soms slaat ze zichzelf in het gezicht, vaak doet ze het als ze moe is en in bed dus weleens als ze in slaap wil vallen. Bij het CB hebben ze mij geadviseerd om het te negeren of haar af te leiden. Soms werkt het niet, maar meestal wel.

Hier was trouwens ook al een topic over…

Yvan doet het ook… ik probeer het zo weinig mogelijk aandacht te geven. Ik hoop ook dat het snel overgaat… :eh:

Ja heeft Laura ook gedaan - nu gelukkig bijna nooit meer.

Ik denk dat het beter gaat nu ze beter kan praten en uit kan leggen wat ze wil, het bonken is volgens mij toch ook uit een soort van onmacht (en niet alleen om aandacht te trekken).



Negeren, ok, maar als ik zie dat Laura ergens boos over is, probeer ik dat ook altijd even te benoemen, door te zeggen van “ja, ik snap best dat je boos bent dat je nu even geen koekje mag hebben, jammer he” (bijvoorbeeld). Dan weet ze ook dat we haar wel begrijpen (ook al krijgt ze haar zin niet).



Succes, het gaat echt weer over hoor!