Jasly’s hoofdhuid droogt helemaal uit,
er zitten allemaal schilfertjes en ze krapt er op,
het zit alleen maar op dr hoofd tussen dr haren.
ik smeer er een klein beetje vaseline elke dag op of baby olie en was het niet met zeep,
Maar de schilfertjes blijven en dr hoofdje word boven op roder omdat het irriteerd…
weet iemand wat dat is of moet ik naar de dokter er mee???
alvast bedankt groetjes jeanette
is het ook een beetje gelig en vettig?
Baby’s krijgen vaak berg op het hoofd.
Die van mij heeft het ook en mijn dochter heeft het 5 jaar gehad.
Je kunt er wat olie op smeren en in laten trekken en de volgende dag er af “krabben” met bijv. een pasje. Ik gebruik ook wel eens een luizenkammetje om het uit het haar te kammen, werkt ook goed. Je kunt het ook met een borsteltje eruit kammen.
mee ze had eerst wel een klein beetje berg boven bij haar voorhoofd maar dat is weg en sindsdien is het over het hoofdhuid op dr hoofd getrokken maar dit is niet geel ofzo maar wit netals als wij hoofdschilfers hebben of een extra droge huid…
Berg hoeft niet altijd gelig te zijn. Bij Djanel is het ook wit grijsachtig en het ziet er idd uit als schilfers…
Ik doe er echt helemaal niks aan, juist als je eraan gaat zitten met een pasje dan heb je kans dat het gaat ontsteken…
Ik vet het alleen in en meer doe ik niet… Het gaat vanzelf een keer weg.
ik heb maar 1 tip van je en dat is Haarlotion van de Zarqa lijn…
Marit zat er ook helemaal onder…Maar is als sneeuw voor de zon verdwenen!!Alle producten van die lijn zijn super!!
check…
http://www.zarqa.nl/30?navId=13
Oh, die ga ik ook proberen! Mirthe heeft idd ook beetje gelige berg, maar ook gewoon hele droge huid op d’r hoofdje tussen d’r haartjes met witte schilfertjes. Laatste paar keer met wat balneum extra vettende badolie ‘gewassen’ en dat lijkt wel te helpen. Tegen de berg ook paar keer met babyolie ingesmeerd, maar dat afkrabben vind ik (en vooral zij ) helemaal niks. En dan zit je dus met zo’n vet koppie haar waar nog steeds berg op zit…
maar bij jasly is het niet geel,
maar het lijkt gewoon op een zeer droge huid met schilfers…
ik smeer er gewoon babyolie op en heb dr nageltjes heel kort geknipt,
ik moet toch volgende week naar het cb, dus als het erger word vraag ik daar wat het nou is, want het is niet ernstig toch???
Nee,het lijkt me niks ernstigs hoor. Als het jeukt (begrijp ik dat goed?) kan het misschien iets van eczeem zijn ofzo (ook goed te behandelen), zou inderdaad even bij cb vragen. Succes ermee.
Hier een meisje met precies hetzelfde. Mijn advies is om langs de huisarts te gaan en je door te laten verwijzen naar de allergiepolie. Als het jeukt is het absoluut geen berg en dus eczeem. In het ziekenhuis weten ze hier HEEL veel van en kunnen ze je helpen met behandelen en je de goede cremes adviseren. Dit werkt beter als zelf aanmodderen met spulletjes. Houd iig alles op hypoallergeen. Als wasmiddel of de goedkoopste of Color/witte reus! Het hoefd niet te zijn dat het een allergische reactie is hoor maar hypoallergeen bij kindjes met jeuk en een gevoelige huid is altijd beter ! Pb me eventjes als je meer wilt weten… Kweet er jammer genoeg veel van !
Groetjes
Emma heeft het ook, ik vet het in met babyolie en meer doe ik er ook niet aan. Met een pasje er overheen gaan zou ik niet doen. Je maakt het idd alleen maar los en ik vind het ook best wel eng om met een pasje over zo’n teer baby hoofdje heen te gaan.
@sanne1986 wrote:
Hier een meisje met precies hetzelfde. Mijn advies is om langs de huisarts te gaan en je door te laten verwijzen naar de allergiepolie. Als het jeukt is het absoluut geen berg en dus eczeem. In het ziekenhuis weten ze hier HEEL veel van en kunnen ze je helpen met behandelen en je de goede cremes adviseren. Dit werkt beter als zelf aanmodderen met spulletjes. Houd iig alles op hypoallergeen. Als wasmiddel of de goedkoopste of Color/witte reus! Het hoefd niet te zijn dat het een allergische reactie is hoor maar hypoallergeen bij kindjes met jeuk en een gevoelige huid is altijd beter ! Pb me eventjes als je meer wilt weten… Kweet er jammer genoeg veel van !
Groetjes
op dr hoofdhuid is het ook nog eens rood geworden,
het lijkt wel alsof het steeds erger word,
ook de schilfers worden erger,
ik was altijd met neutral haar kleding,
Voilgens mij is dat wel goed ofniet?
Ik weet niet of het berg is want het is niet vettig ofzo,
en berg komt toch al als ze net geboren is,
en toen had ze het niet,
Ook zitten nu op haar buik en borst een klein beetje uitslag lijkt het wel,
Ik snap er niks van, ik ben niet ineens overgestapt met een wasmiddel ofzo, en het is ook geen zonnenallergie want het zit alleen daar,
derest van dr huid is niet droog alleen op dr hoofd,
moet ik naar het ziekenhuis voor goeie producten?
of naar de ha of het cb??
Laat het me weten want ik begin me best wel zorgen te maken,
groetjes jeanette
Je kan ook blneum jeukverlichtende badolie gebruiken.
HEt ruikt niet erg lekker, maar het heeft Quinten erg geholpen. Hij had ook van die schilfertjes en krabte aan zijn hoofdje tot bloedens toe.
Nu is het helemaal weg en gebruik ik blneum extra vettende olie, die ruikt lekkerder
Op d’r lijfje kan warmte-uitslag zijn, heeft stan nu ook (echt heel veel héle kleine bultjes en beetje rood). Ik denk dat je je afspraak bij cb wel kunt afwachten, maar zoals met alles: als je het zelf niet vertrouwt, even langs de ha…
ik zou stoppen met het smeren met vaseline…
Vaseline schijnt het huidje af te sluiten …
SDoms kunnen kindjes ook erg reageren op olie…
Je kunt evt bij de appotheek een tube cetamacrogolcreme halen om te kijken hoe dat uitpakt… dit is heerlijke creme voor zo;n droog huidje…
Met 2 eczeemkindjes heb ik dat wel ervaren…
Maar idd net als wat de rest zegt… vertrouw je het niet ga naar je huisarts daar zijn ze voor… dan weet je zeker dat je het beste doet voor je kindje…
Ja ik heb morgen een afspraak bij de huisarts,
Ik denk dat ik stop met zelf te expirenteren met olie of vaselines enzo,
Want het word erg rood, Droog is het niet echt meer want ik vet het in met olie maar rood wel erg!!! Ik vind het nu te erg eruit zien,
Andere zeggen dat het niet zo opvalt, Maar ik zie dat het niet goed is!
Ik zie haar niet meer krabben op dr hoofd dus ik weet niet wat het is,
Hoop in ieder geval dat het snel verdwijnt!!!
Bedankt voor je tip!
Groetjes Jeanette
Oh schat ik zie je berichtje nu pas…
JA ga maar lekker naar je HA… en als hij je niet serieus neemt… WAT ZE NOG WEL EENS DOEN ( omdat je ook zegt dat andere mensen het minder zien) dan gewoon AANDRINGEN… ik WIL een afspraak bij de allergiepolie… en JA die bestaat ook voor baby’s… !! GOED dat je gaat maar ga wel op je strepen staan meid!!! Berg jeukt NIET dus dat is het niet ! Het hoeft niet zo te zijn dat je ergens bent geswitsched… Het kan maar zo optreden… ik ging ook oorzaken zoeken… wasmiddel, voeding… de gekste dingen bedenken… Met hypoallegeen bedoel ik te zeggen dat het niet irriteerd op de plekken die er zijn… in de rest zit parfum en kan de open plekjes gaan irriteren!!
Ga maar lekker langs de HA ! Jeuk is SUPERvervelend… zekr voor baby’s die niet weten dat ze niet moeten krabben
Succes er meej!
groetjes!
nou ik ben gister naar de huisarts geweest,
ik heb een zalfje gekregen tegen de jeuk op dr hoofd
Hij zegt dat het berg is terwijl hij nog geeneens goed keek,
er was ook geen schilfertje te zien omdat jasly baby olie op dr hoofd had,
maar het rode was duidelijk,
volgens mij jeukt het niet meer want het rode is helemaal weg,
nu zit het alleen helemaal onder de schilfers en het word steeds meer,
nou ja… ze heeft er in ieder geval geen last van,
de zalf stinkt wel!!!
verder heeft de arts niet zo erg veel verstand van baby’s
hij vroeg hoe het met haar ging,
en toen zei ik dat ze af en toe last heeft van sprongetjes,
hij zegt: o ja krampjes… :?
iig bedankt voor jullie info!!
nu heeft jasly alleen maar jeuk van muggen bultjes!!!
dat is ook zo kei zielig!!!
wat doe ik er tegen???
klamboe lijkt me gevaarlijk of juist niet???
nog iemand tips voor huismiddeltjes om die stomme nutteloze beestjes uit de weg te ruimen of in ieder geval niet haar te laten prikken…
want volgens mij houden ze vooral van baby bloed en van mij,
want mn vriend pakken ze niet… :think:
Prénatal heeft klamboes speciaal voor ledikantjes. Helemaal elastisch over de spijlen tot onderaan te trekken zeg maar. Is een beetje moeilijk uitleggen. Kijk op hun site bij slapen en dromen of typ ‘klamboe’ in in de zoekfunctie.
@Baby2008Diablow wrote:
Ik denk dat ik stop met zelf te expirenteren met olie of vaselines enzo,
Want het word erg rood, Droog is het niet echt meer want ik vet het in met olie maar rood wel erg!!! Ik vind het nu te erg eruit zien,
Komt omdat je er teveel aanzit. Niet meer experimenteren en die zalf van de ha gebruiken. Ik geloof de ha wel dat het berg is en Jeanette… het gaat vanzelf weg, echt waar!
Samara heeft het van mij gehad totwel 7/8 maanden. Djanel heeft het ook en het enigste wat ik doe is afentoe insmeren en meer niet…
Ten eerste TaMa leuke foto!!! :inlove:
leuk zo je kids op een rijtje!!!
Nou verder, Jasly dr rode plekjes zijn weg,
en het zijn nu lijkt het bulten maar geen berg!
ik weet het zeker!!! het is hard en het zijn geen schilfertjes meer,
echt raar, ze heeft er alleen geen last meer van , Gelukkig!!!
Ja ik doe er ook niks meer aan,
ik heb het alleen gistere goed gewassen want die zalf stinkt echt joh!!!
:sick: