Hoofdbonken

levi bonkt ook met zijn hoofd maar hij doet het uit ontspanning, daarbij wiebelt hij ook. hij gebruikt zijn hele lichaam en stoot dan met zijn hoofd tegen de muur of in die tijd tegen zijn ledikant.

nu hij een groot bed heeft heb ik er geen last meer van.

maar wat een herrie kon dat kind maken midden in de nacht echt niet leuk was dat.

Soms denk ik dat hij naar de spijlen toe wil om erop te kunnen bijten. Dus dan zou je zeggen dat hij pijn in zijn mond heeft. Hij kreunt er ook bij. Als Lars boos wordt probeert hij me ook te bijten. Ik zie verder geen duidelijke reacties na het bonken. Hij doet het 's avonds / 's nachts en dan is hij wel moe. Moeilijk hoor :think: …

@veertje wrote:

Maar geen ritme erin? Ik dacht aan ( heb ff een vriendin gebeld voor je hihi ) jactatio capitis, komt vooral voor bij kinderen tot 3 jaar. Het zijn ritmische bewegingen, waarbij het kind op handen en knieën leunend met het hoofd tegen het bedje aan bonkt. Dit gebeurt bij het in slaap vallen en tijdens de lichte slaap. Als het kind eenmaal in diepe slaap is houdt het bonken op. Meestal verdwijnt het hoofdbonken vanzelf na enige maanden, maar bij sommige kinderen duurt het langer.

Misschien heb je hier wat aan, heb even gegoogeld op de naam en het even gekopierd om her duidelijk neer te zetten voor je! Bij zorgen gewoon je ha bellen voor advies te winnen.

Oke… zal zo ook eens googelen. Lars zit niet op handen en knieeen, die ligt op zijn zij tegen de spijlen aan. Als het alleen in lichte slaap zou gebeuren dan is hij wel erg lang wakker of in lichte slaap. Van 19.00-00.30 uur. Maar het kan natuurlijk heel goed dat hij gaat bonken als hij de slaap niet kan vatten. Ik herken wel van hem dat hij zichzelf in slaap wiegt, misschien neemt het bonken dit stukje over. Ik zie het nog wel een paar daagjes aan.

Mmmm… misschien zoek ik er ook wel teveel achter hoor. Ik wil altijd graag een verklaring voor bepaalde gedragingen.

Het is al fijn om te horen dat er meer kindjes zijn die het doen.

Juudje, ik hoop dat Lars dit niet tot zijn 26e doet. Dan denk ik dat ik hem met 20 wel ga stimuleren om op kamers te gaan :mrgreen: !

Mip en Esmie, bedankt :thumbup: !

Het zal wel een fase zijn. Ik geloof ook dat ik er meer last van heb dan hij zelf.

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het gisteren op het CB ook aangekaart. Moest het wel in de gaten houden, maar inderdaad het komt vaker voor. Zij had het idee dat het uit onmacht is. Lars wil van alles, maar het lukt hem nog niet zo goed. Nu heeft hij het inmiddels twee nachten niet gedaan dus we gaan de goede kant weer op.

Hee beebie… dat is apart nieuws. Lars heeft Kiss gehad als kleine baby. Het is wel verholpen, maar het kan er dus wel mee te maken hebben. Mmm… ik ga eens googelen! Bedankt voor de info.

Marieke ook bedankt. Mooie naam heeft je zoon :wink: !

Mijn Lars is inmiddels dreumes, maar het hoofdbonken is weer terug. En dan 's nachts tussen 3.30-5.00 uur. Overdag doet hij het niet. Ik kan er 's nachts niet van slapen. Het gaat me door merg en been. Hij is overigens wel wakker of half slapend.

Nu heb ik wel de indruk dat hij in een sprong zit, maar ik maak me toch ook wel ongerust of het kwaad kan. Misschien nog meer mensen die mijn verhaal herkennen en tips hebben?

Hihi kantjeboord… ik vind jou methode wel grappig. Maar Lars nu al met een mobiel in bed leggen :mrgreen: , neeeee!

Probleem is dat hij meestal al wakker is en lager leggen werkt niet… binnen 5 seconden ligt hij weer aan hoofd of voeteneind of tegen de spijlen te bonken.