Als Jinthe in de auto in de maxi cosi zit, valt ze regelmatig met haar hoofd voorover. Lijkt me niet zo goed voor haar nekje… En wellicht ook gevaarlijk bij een mogelijk ongeluk? Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen en hoe ik dit kan voorkomen?
Jara heeft dat ook…de eerste keer schrok ik me te pletter…het was toen ook erg warm, dus ik dacht :shock: :shock: :shock: …brrrr moet je niet aan denken. Ze doet het dus nog steeds wel eens, mn als ze in slaap valt of dreigt te vallen echt heel gek :think:
De maxicosi iets meer naar achteren kantelen? Heb je hem in de gordels staan of op zo’n easybase?
kyano deed dat ook,ik kantelde inderdaad de MC iets naar achter
@T@nj@ wrote:
Jara heeft dat ook…de eerste keer schrok ik me te pletter…het was toen ook erg warm, dus ik dacht :shock: :shock: :shock: …brrrr moet je niet aan denken.
Ik had de eerste keer precies hetzelfde…echt heel eng…
@Jippie wrote:
De maxicosi iets meer naar achteren kantelen? Heb je hem in de gordels staan of op zo’n easybase?
Hoe kantel je hem wat meer naar achter dan? Ik heb hem in zo’n easybase staan.
Wij hadden hem ook in de base staan en helaas konden we hem dus ook niet kantelen. Hij lag ook vaak met zijn hoofdje voorover. :?
Pff… nou lekker veilig dan zo’n easybase, jeetje! Ik zou hem dan gewoon in de gordels doen en toch wat naar achteren kantelen.
Wij hebben geen easybase, dus ik weet niet of je de maxicosi dan kunt kantelen. In de gordels kan het wel. Je kunt hem vrij rechtop zetten en iets meer achterover. In beide gevallen staat het goed stevig en zitten de gordels er goed doorheen.
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet bedenken hoe het in de gordels wel kan…? :oops:
En ik vrees dat ik de maxi cosi er dan ook niet meer in/uit krijg met mijn rug. :silenced:
in de gordels kun je hem makkelijk iets naar achter kantelen :thumbup:
werkte goed
en als je nu een 3 hoekig wigkussen haalt bij halffords? dat word vaak verkocht aan oudere mensen om de autostoel rechter te maken.
Maar je zou dit dan ook onder de easybase kunnen plaatsen en dan de cosi erop?
Ik weet niet of dat kan hoor, ken de base niet, dat zou ook niet passen met 3 kinderstoelen achterin.
Maar wie weet? :think:
lijkt me ook wel iets om te melden aan cosi-marcel, de fabrikant van maxi cosi producten want een voorover knikkend baby hoofdje krijgt geheid een whiplash bij een auto aanrijding… lijkt me niet echt gezond en je kan je afvragen of ze zich van dit “probleem” bewust zijn bij het gebruik van de easy base :shifty:
Hier hebben we Michel trouwens vanaf een maand of 3 gewoon naar de auto getild en zo in de cosi geschoven… dat gezeul met die stoel kan ik dus echt niet :roll:
@Cell wrote:
en als je nu een 3 hoekig wigkussen haalt bij halffords? dat word vaak verkocht aan oudere mensen om de autostoel rechter te maken.
Maar je zou dit dan ook onder de easybase kunnen plaatsen en dan de cosi erop?
Lijkt me niet echt veilig…?
Ik kan het bukken en de ‘draai’ van een kindje met maxi cosi in de auto of een kindje in de maxi cosi zetten die al in de auto staat niet echt makkelijk maken. De maxi cosi gaat op het onderstel naar de auto, dus geen echt gezeul met de stoel, en dan de auto in. Dat gaat meestal net.
Ergens las ik ook een keer dat de schouderbandjes niet boven de schouders van je kindje mogen beginnen, omdat het hoofdje dan ook te ver naar voren kan?
Wij hebben het stoeltje in de gordels staan en vrij achterover. Onze dochter ligt in haar autostoeltje. Dat gaat prima.
@Nienke123 wrote:
Ergens las ik ook een keer dat de schouderbandjes niet boven de schouders van je kindje mogen beginnen, omdat het hoofdje dan ook te ver naar voren kan?
Dat is als de schouderbandjes achter/onder de schouders zitten. Als de schouderbandjes boven de oren zitten, kunnen ze er makkelijk(er) uit ‘glippen’. Schouderbandjes moeten dus altijd tussen schouder en oorhoogte zeg maar ‘uit de stoel’ komen.
@sanmi wrote:
Wij hebben het stoeltje in de gordels staan en vrij achterover. Onze dochter ligt in haar autostoeltje. Dat gaat prima.
Pas alleen wel op! Het is nl niet voor niets dat de groep 0+ stoeltjes in de auto zo rechtop staan. Hoe meer je kindje ligt, hoe groter letsel ze op kunnen lopen bij een ongeluk. Vandaar dat de stoelen van b.v. groep 1 ook alleen maar een ‘relaxstand’ hebben en geen echte ‘ligstand’. De ‘relaxstand’ is nl de maximale hoek waarin ze kunnen ‘liggen’, zonder dat het de veiligheid (te veel) beïnvloed.
Hoofdje naar voren is echter ook niet zo gezond. Toen onze oudste 3 maanden was, hebben we een lange(re) autoreis gemaakt (ca 13 uur, incl. pauzes). Ben toen direct naast zoonlief gaan zitten en heb uiteindelijk bijna de hele rit zijn kinnetje omhoog gehouden. Was erg vermoeiend, maar was achteraf ontzettend blij dat gedaan te hebben, want hoorde later dat er blijkbaar elk jaar baby’s in de auto sterven, omdat hun hoofdje te lang (als in een paar uur) naar voren hangt, waardoor de boel afgeklemd raakt en er uiteindelijk te weinig zuurstof bij de hersentjes komt…
(Niet om bang te maken, maar wel goed om te weten, denk ik.)
Moet wel zeggen dat ons zoontje ook wel een erg klein manneke was en ons autostoeltje juist best royaal (groter dan een maxi-cosi). Op de terugweg heb ik er toen voor gekozen de rugleuning een standje platter te zetten (kan bij ons stoeltje), zodat z’n hoofdje naar achteren viel. Was ook niet optimaal qua veiligheid (stond zo niet meer in de officiële autostand), maar je moet wat…
Nu zit de jongste in dat zitje en bij hem valt 9 v.d. 10 keer dat hij in de auto in slaap valt ook het hoofdje naar voren. Hij was 4,5 maand toen we diezelfde lange(re) autoreis weer gemaakt. Dit keer kon ik er zowieso niet naast zitten omdat de achterbank al vol was. De jongste paste gelukkig veel beter in het stoeltje en met een ‘nekrol’ onder z’n kinnetje was het probleem van het naar voren vallende hoofdje opgelost!
Hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Ik bedoelde ‘onder de schouders’. :oops: Maar ik twijfel een beetje of het misschien niet daardoor zou kunnen komen…ze komen namelijk net iets onder haar schouders uit de stoel.
Wij rijden op zich nooit heel lang met de auto, dus dat scheelt…maar ik vind het toch geen lekker idee… Ik heb nu in ieder geval wel de verkleiner (het bovenstuk, het onderstuk was er al uit) eruit gehaald; als haar hoofd nu naar voren gaat, zit dat ding in ieder geval niet in de weg met weer terug gaan.